Kul i dessa tider att det finns de med framåtanda med och som vågar och vill satsa.
Sen i andra änden motarbetas de av dem som säger sig värna svenska jobb, hur går det ihop? Här skapas jobb....
Kul i dessa tider att det finns de med framåtanda med och som vågar och vill satsa.
Sen i andra änden motarbetas de av dem som säger sig värna svenska jobb, hur går det ihop? Här skapas jobb....
Så dom mekaniker mfl. som jobbar åt Tesla i Sverige är inte svenska jobb?
Vad är det då för jobb?
Det får du gärna fördjupa lite mer än ett frågetecken och Hmm.
Men det kanske är några hundra Kineser som jobbar som servicetekniker på Teslan? Jag vet inte men det verkar du göra.
Kul i dessa tider att det finns de med framåtanda med och som vågar och vill satsa.
Sen i andra änden motarbetas de av dem som säger sig värna svenska jobb, hur går det ihop? Här skapas jobb....
Vad är det för jobb. Vill du ha ett så'nt jobb Gaston🫣
Så dom mekaniker mfl. som jobbar åt Tesla i Sverige är inte svenska jobb?Vad är det då för jobb?
Det får du gärna fördjupa lite mer än ett frågetecken och Hmm.
Men det kanske är några hundra Kineser som jobbar som servicetekniker på Teslan? Jag vet inte men det verkar du göra.
Skulle inte förvåna mig om Musk tar in kineser bara för att slippa skriva under ett kollektivavtal. Prestige? Helt klart. Tondöv? Helt klart.
Vad var det för påståenden om arbetsmarknaden för servicetekniker i andra trådar? Det råder brist på dem och att det således inte borde vara problem för en servicetekniker att hitta ett jobb även om Tesla inte öppnar upp i Jönköping. Eller?
JL
Jag menar bara att ifall de inte expanderat. Det lär ju inte vara problem för servicetekniker att ändå hitta jobb. Om man ska tro det som skrivs här.
GF,Peter Esse är en gammal Volvofantast och kör Polestar. Det är två egenskaper som Esse hakar upp sig på. Regnsensorn och parkeringssensorer. Att han tror lidar löser självkörningen är som att tro på tomten. VolvoCars har ett helvete att programmera EX90 och en slant på att de inte får någon ordning på lidarsystemet på grund av alla falsklarm och hur all information ska tolkas. Kräver mycket kraftfulla datorer.
JL
Jasså? Han har väl kört q8 etron om jag minns rätt.
Annars låter det som han är rätt i sin kritik. Är väl typ de problem man hört på annat håll samt diskuterats på forumet.
JL
Jasså? Han har väl kört q8 etron om jag minns rätt.
Annars låter det som han är rätt i sin kritik. Är väl typ de problem man hört på annat håll samt diskuterats på forumet.
Ja på Tesla Y gruppen på FB så är det en ständig följetong samt så klart en massa andra problem.
Inte att förglömma idiotin med blinkersspaken. Den verkar NOLL personer gilla.
Nej jag skall absolut ha blinkersspak och spak för vindrutetorkarna på nästa bil.
Spaken är viktigare än automatik, man klarar sig fint med vanliga intervalltorkare och en spak som man kan styra det med.
Men de senaste bilar jag haft med automatik har funkat bra. Men så klart en egen detektor till det samt även avståndscensorer.
Verkar vara ett rejält stolpskott med Teslas lösning att basera alt på input från kameror.
I vissa fall är dom inte alls ledande, snarare avvecklande av väl utvecklad teknik enkom för att som Dacia kapa kostnader.
GF,Peter Esse är en gammal Volvofantast och kör Polestar. Det är två egenskaper som Esse hakar upp sig på. Regnsensorn och parkeringssensorer. Att han tror lidar löser självkörningen är som att tro på tomten. VolvoCars har ett helvete att programmera EX90 och en slant på att de inte får någon ordning på lidarsystemet på grund av alla falsklarm och hur all information ska tolkas. Kräver mycket kraftfulla datorer.
Det var förut som du berättar om Volvo och Polestar. Just han köpt företagsbil äger en Tesla model Y för 3 månader sen till nu. Han testar alla nya bilar.
Uppdaterat: 2023-12-09 20:40
Min nuvarande Fabia https://www.spritmonitor.de/en/detail/990314.html
Dåvarande Astra https://www.spritmonitor.de/en/detail/858751.html
Vore faktiskt skoj om Tesla vann på fackpamparnas trakasserier. Jag hoppas också att pamparna åker på en smäll. De tappar både medlemmar och trovärdighet.
Gaston skrev:
Kul i dessa tider att det finns de med framåtanda med och som vågar och vill satsa.
Sen i andra änden motarbetas de av dem som säger sig värna svenska jobb, hur går det ihop? Här skapas jobb....
IngvarS skrev:
Vore faktiskt skoj om Tesla vann på fackpamparnas trakasserier. Jag hoppas också att pamparna åker på en smäll. De tappar både medlemmar och trovärdighet.
Kanske dags att du bidrar till att höja nivån här.
Det var precis det jag gjorde! Var texten svår att förstå?
Kommentarer
Kul i dessa tider att det finns de med framåtanda med och som vågar och vill satsa.
Sen i andra änden motarbetas de av dem som säger sig värna svenska jobb, hur går det ihop? Här skapas jobb....
+100
+101
+101
Ja värna svenska jobb!
Tesla och svenska jobb?? Hmmm!
Inte för att jag gillar fenomenet med batterifordon, men jag ogillar detta sosseri långt mycket mer.
Så dom mekaniker mfl. som jobbar åt Tesla i Sverige är inte svenska jobb?
Vad är det då för jobb?
Det får du gärna fördjupa lite mer än ett frågetecken och Hmm.
Men det kanske är några hundra Kineser som jobbar som servicetekniker på Teslan? Jag vet inte men det verkar du göra.
Vad är det för jobb. Vill du ha ett så'nt jobb Gaston🫣
Välkommen till Grönköping, oduglig regering, odugligt maktgirigt fack, vart fan tog förnuftet vägen ?
Såvitt jag vet ligger Vetlanda kvar i Sverige och på Hydro Extrusions är det 20 arbetare som normalt tillverkar åt Tesla.
Vad var det för påståenden om arbetsmarknaden för servicetekniker i andra trådar? Det råder brist på dem och att det således inte borde vara problem för en servicetekniker att hitta ett jobb även om Tesla inte öppnar upp i Jönköping. Eller?
Det är inte servicetekniker på Hydro Extrusions. Specialiserad arbetskraft som är det som gör att landet kan leva.
Axa, varför skulle inte Tesla öppna i Jönköping ?
JL
Jag menar bara att ifall de inte expanderat. Det lär ju inte vara problem för servicetekniker att ändå hitta jobb. Om man ska tro det som skrivs här.
https://carup.se/experten-sagar-sin-egen-tesla-koper-aldrig-igen/
GF,Peter Esse är en gammal Volvofantast och kör Polestar. Det är två egenskaper som Esse hakar upp sig på. Regnsensorn och parkeringssensorer. Att han tror lidar löser självkörningen är som att tro på tomten. VolvoCars har ett helvete att programmera EX90 och en slant på att de inte får någon ordning på lidarsystemet på grund av alla falsklarm och hur all information ska tolkas. Kräver mycket kraftfulla datorer.
JL
Jasså? Han har väl kört q8 etron om jag minns rätt.
Annars låter det som han är rätt i sin kritik. Är väl typ de problem man hört på annat håll samt diskuterats på forumet.
Ja på Tesla Y gruppen på FB så är det en ständig följetong samt så klart en massa andra problem.
Snoid
Ja, och det som Esse påpekar men även många andra som inte ingår i sekten. Betala 80 kkr för ett tillval som inte fungerar.
Inte att förglömma idiotin med blinkersspaken. Den verkar NOLL personer gilla.
Nej jag skall absolut ha blinkersspak och spak för vindrutetorkarna på nästa bil.
Spaken är viktigare än automatik, man klarar sig fint med vanliga intervalltorkare och en spak som man kan styra det med.
Men de senaste bilar jag haft med automatik har funkat bra. Men så klart en egen detektor till det samt även avståndscensorer.
Verkar vara ett rejält stolpskott med Teslas lösning att basera alt på input från kameror.
I vissa fall är dom inte alls ledande, snarare avvecklande av väl utvecklad teknik enkom för att som Dacia kapa kostnader.
Det var förut som du berättar om Volvo och Polestar. Just han köpt företagsbil äger en Tesla model Y för 3 månader sen till nu. Han testar alla nya bilar.
Vore faktiskt skoj om Tesla vann på fackpamparnas trakasserier. Jag hoppas också att pamparna åker på en smäll. De tappar både medlemmar och trovärdighet.
Håller också med till 100%
Lita inte på carup.ses
Det var precis det jag gjorde! Var texten svår att förstå?
Lägg ned nu, ALLA som inte kan diskutera som vuxna !
Och nej, ni ska inte svara på detta inlägg med "vad han som började..." ni ska bara sluta.
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.