Tesla har uppdaterat sin billigaste modell med ett nytt utseende, ny interiör och löften om bättre komfort, ljudisolering och räckvidd.
Tesla har uppdaterat sin billigaste modell med ett nytt utseende, ny interiör och löften om bättre komfort, ljudisolering och räckvidd.
Kommentarer
Nu är alltså räckvidden för basversionen likvärdig med longrange på originalversionen från 2018.
Ifall man har fått bort stötigheten och buller så är det välkommet. Jag hade dock gärna sett att blinkersspak varit kvar.
När det gäller blinkersspaken så verkar den fattas på många bilar...........
Alltså nu ångrar jag nästan fruns bilval, hon borde verkligen istället köpa nya Tesla 3, sååå läcker!
Swensson
Den ser ju i princip likadan ut som tidigare…
Mycket snyggare nu men blinkersspakens bortfall gör det omöjligt att köpa den i vårt rondelltäta land.
+1
Varför satte man inte dit något i fronten, det behöver inte vara någon fläskig jättegrill som vissa andra fabrikat kladdat dit, men varför inte loggan?
Det hade väl inte stört med ett blankt T kanske kompletterat med en trea?
Bra bil ingen tvekan
Ett ytterligare fall framåt för en bra bilmodell.
Stämmer beskrivningen med verkligheten så kanske det är dags att provköra.
Men att gå från tanke till handling röner visst motstånd.
Är inte lika enkelt att provköra en Tesla som en annan bil.
har inte försökt nu på några år, men sist jag försökte så fick jag veta att jag måste köra ca 28 mil för att kunna göra det.
Slutade istället med att jag skrev i Teslas forum och fick tag i en person som bor i Kalmar som var villig att låta mig köra hans model 3 long range.
Så klart tacksam för det, men hade önskat att inte behöva störa privatpersoner man inte känner och istället kört en av Teslas egna ägda bilar utan att behöva köra 28 mil enkel resa.
Blinkersspak på ratten och växelväljare på skärm, ofta använda funktioner som nu är opraktiskt placerade.
Fickparkering i trånga utrymmen med mycket framåt - bakåt, det blir en hel del tryckande på skärmen.
Raphael,
Det behöver ju inte bli så mycket tryckande, moderna bilar brukar sedan länge fixa det här med parkering själva.
Så här är det på Tesla M3:
https://www.tesla.com/ownersmanual/model3/sv_se/GUID-0C763E08-D0B8-4404-8180-1054F635C08C.html
Här är ägarhandboken (tyvärr verkar det vara modellen före uppdateringen, men det påstås vara efter?), den tar nog några timmar att läsa genom och ta åt sig alt, men den är vettigt upplagd och kan ge svar på de flesta frågor man har om bilen.
https://www.tesla.com/ownersmanual/model3/sv_se/GUID-59E1B254-DB74-4178-B727-CE12EA84A2F7.html
Sedan är det naturligtvis upp till var och en om man tycker det är bra eller inte och om man hellre skulle vilja ha en annan lösning.
Jag är tveksam till automatisk parkeringshjälp.
Ibland är det vinter och beroende på var ,an bor och kör så kan man behöva "gunga igång" bilen - har ingen aning om hur detta skulle fungera via bildskärmen vs spaken men det kanske finns ett automatiskt "gungläge"...:)
Gunga igång bilen, har inte hänt mig ännu efter 37 år med körkort.
Elbilars motorstyrning är ju dessutom normalt avsevärt bättre för momentkontroll.
V8 - ger man sig ut på oplogade vägar vintertid så kan detta tyvärr hända.
Pi, då ombeds du prova att ge dig ut med en 4wd elektrisk bil. Pröva och låt dig förbluffas.
Förövrigt lär du inte kunna ”gunga” med en automatväxlad bil heller.
Har du prövat med din bil?
Däremot idkar man detta genom att använda kopplingen och växla.
Men jag tror faktiskt inte du idkat denna manöver med din nuvarande bil.
Växling D till R och omvänt sker blixtsnabbt och kan göras upp till ca 5 km/h. Finns inget behov av att använda bromsen. Men kan vara enig om att spaken vid ratten är mer smidigt än pekskärmen. Mer tveksam då till blinkers i rattnavet, speciellt i cirkulationer. Men det är nog något som kommer på alltfler bilar i framtiden. Det verkar som att det Tesla gör efterhand också tas upp av de andra. Drakarna är nog livrädda för uppstickaren som blivit världsledande inom bilutveckling. Räcker med att se på försäljningssiffrorna. Och dessutom helt utan reklam...
Guran - är tämligen säker på att jag gungat även med automatlåda. Men eftersom vi f n har mera vatten än snö så är det svårt att testa... 😀
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.