Vissa utrustningsdetaljer är dyra att köpa nya – men de kan vara värda varje krona när bilen ska säljas. Här är tillvalen du ska kryssa för.
Vissa utrustningsdetaljer är dyra att köpa nya – men de kan vara värda varje krona när bilen ska säljas. Här är tillvalen du ska kryssa för.
Kommentarer
Sportpaket med stora bullriga fälgar och hård fjädring värderas högt av begköparen. Märkligt, för min egen del är det saker som får mig att avstå ett köp...
Är väl därför du kör Toyota :)
Öppningbart soltak är trevligt.
Tills det är vinter och snö och isbark på taket. Knirr och knarr...
Efter det så bockar inte jag i det i utrustningslistan igen.
I de allra flesta fall går det att välja adaptiv fjädring, mycket prisvärt tillval som väldigt få kryssar i. Hos MB kan man välja komfortfjädring i kombination med amg-paket och dom är(från C-klass och uppåt) tystare och bekvämare än alla Toyotas bilar trots de stora bullriga hjulen.
Sportpaketen kan ju innehålla en kombination av tillval som är efterfrågat och som sällan blir tillval om man väljer bort sportpaketet.
Jag har 21-tums på min Mercedes i kombination med luftfjädring och akustikpaket. Svävar som på moln och upplever inget negativt av hjulstorleken mer än att det drar lite extra pga. bredden. 285:or på en elbil känns lite galet...
Fläskdäcken krävs väl till en elbil som väger lika mycket som en ångvält för hundra år sedan.
Nja, det är ju inte så breda som standard. Min bil har dyra tillvalshjul.
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.