Nä, detta är min åsikt och att den skiljer sig från andras får vi leva med.
Fyra minuter och bara komma 10 mil är inte snabbt eller bra hur man än ser på det. Det är otroligt långsamt jämfört med vad vissa anser är "utdaterad" teknik.
Visst, det är kanske bättre än de andra, men det är fortfarande långsamt.
Det lustiga är att de som tankar bränsle ofta går in på macken för att köpa tilltug eller annat. Ofta man ser bränslebilar stå uppställlda vid pump utan att någon tankar. Ofta ganska länge.
I övrigt noterar jag att kinesmärkena inte presterar särskilt bra. Ytterligare incitament för att välja bort dessa.
Det lustiga är att de som tankar bränsle ofta går in på macken för att köpa tilltug eller annat. Ofta man ser bränslebilar stå uppställlda vid pump utan att någon tankar. Ofta ganska länge.
I övrigt noterar jag att kinesmärkena inte presterar särskilt bra. Ytterligare incitament för att välja bort dessa.
Ja Kineserna fokar bara på billig tillverkning, inte laddhastighet.
Och jag tankar bara och åker så snabbt det är klart. Alla är olika.
Om jag tvingas vänta är det för att hustrun ska "pudra näsan", men hon går in då jag startar tankningen så vi tappar inte så mycket tid.
Dessutom går Mercan 120-140mil per tank så vi tankar sällan som tur är.
Axa skrev:
Det lustiga är att de som tankar bränsle ofta går in på macken för att köpa tilltug eller annat. Ofta man ser bränslebilar stå uppställlda vid pump utan att någon tankar. Ofta ganska länge.
I övrigt noterar jag att kinesmärkena inte presterar särskilt bra. Ytterligare incitament för att välja bort dessa.
Ja Kineserna fokar bara på billig tillverkning, inte laddhastighet.
Och jag tankar bara och åker så snabbt det är klart. Alla är olika.
Om jag tvingas vänta är det för att hustrun ska "pudra näsan", men hon går in då jag startar tankningen så vi tappar inte så mycket tid.
Dessutom går Mercan 120-140mil per tank så vi tankar sällan som tur är.
Stackars fruga som tvingas vänta så länge mellan näspudringarna😉
Eller jag tror nog inte hon ”pudrar näsan/drar en lina”, passar liksom inte med professionen.
Men fick du testa den Kinesiska rekordhållaren i laddhastighet, Xpeng G9 ?
Hon har det skitbra, jag stannar då hon önskar. Men alla i familjen är vana vid långturer i europa.
Då vi bodde i södra Frankrike åkte vi 1-2ggr/månad till Spanien eller Italien på helgerna, samt 5-6ggr/år upp/ned till Sverige.
fyi, "pudra näsan" är ett finare sätt att säga gå på toaletten.
Hon har det skitbra, jag stannar då hon önskar. Men alla i familjen är vana vid långturer i europa.
Då vi bodde i södra Frankrike åkte vi 1-2ggr/månad till Spanien eller Italien på helgerna, samt 5-6ggr/år upp/ned till Sverige.
fyi, "pudra näsan" är ett finare sätt att säga gå på toaletten.
Ja Kineserna fokar bara på billig tillverkning, inte laddhastighet.
Med tanke på att en genomsnittsbil rullar drygt 1000 mil per år, så finns det många som sällan kör långturer med behov att ladda snabbt, och hellre sparar lite pengar än att dras med i racet med allt snabbare och dyrare snabbladdning.
Kommentarer
På fyra minuter laddar jag min bil med uppåt 80-100 mil beroende på hur jag kör.
10 mil är inte våldsamt imponerande alls.
Dunder, du låter som i programmet, Ja vi har hört den förut 🤣
Illa kul av Galenskaparna där man berättar historier som ALLA har hört förut.
Har du nån annan historia som vi har hört förut som du kan berätta ?
Nä, detta är min åsikt och att den skiljer sig från andras får vi leva med.
Fyra minuter och bara komma 10 mil är inte snabbt eller bra hur man än ser på det. Det är otroligt långsamt jämfört med vad vissa anser är "utdaterad" teknik.
Visst, det är kanske bättre än de andra, men det är fortfarande långsamt.
Det lustiga är att de som tankar bränsle ofta går in på macken för att köpa tilltug eller annat. Ofta man ser bränslebilar stå uppställlda vid pump utan att någon tankar. Ofta ganska länge.
I övrigt noterar jag att kinesmärkena inte presterar särskilt bra. Ytterligare incitament för att välja bort dessa.
Ja Kineserna fokar bara på billig tillverkning, inte laddhastighet.
Och jag tankar bara och åker så snabbt det är klart. Alla är olika.
Om jag tvingas vänta är det för att hustrun ska "pudra näsan", men hon går in då jag startar tankningen så vi tappar inte så mycket tid.
Dessutom går Mercan 120-140mil per tank så vi tankar sällan som tur är.
Stackars fruga som tvingas vänta så länge mellan näspudringarna😉
Eller jag tror nog inte hon ”pudrar näsan/drar en lina”, passar liksom inte med professionen.
Men fick du testa den Kinesiska rekordhållaren i laddhastighet, Xpeng G9 ?
Fast det är väl på sommaren. På vintern är det mycket långsammare laddning och 10 mil blir väl hälften?
Hon har det skitbra, jag stannar då hon önskar. Men alla i familjen är vana vid långturer i europa.
Då vi bodde i södra Frankrike åkte vi 1-2ggr/månad till Spanien eller Italien på helgerna, samt 5-6ggr/år upp/ned till Sverige.
fyi, "pudra näsan" är ett finare sätt att säga gå på toaletten.
Jo då, men du har väl sett Crocodil Dundee 😉
Med tanke på att en genomsnittsbil rullar drygt 1000 mil per år, så finns det många som sällan kör långturer med behov att ladda snabbt, och hellre sparar lite pengar än att dras med i racet med allt snabbare och dyrare snabbladdning.
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.