Är det samma på G i övriga länder?
Tänker främst på USA där jag ser att sedaner blir allt mer ute och kombi likaså...men samma SUV-trend finns globalt.
Som tur är har tyskarna fortfarande lite kärlek för sedan/kombi men antar att det bara är en tidsfråga där med.
Allt har sin tid - och sedanernas och kombibilarnas till kommer nog åter i o m elektrifieringen och stigande elpriser... Och eftersom denna biltyp då blir snålare på elektronerna än SUV-modellerna så kan tillverkarna ta mera betalt för dessa lägre bilar än för SUV:arna. Fint trolleritrick av tillverkarna...:)
Tror tyvärr du har fel.
Vi människor blir allt mer bekväma av oss.
De som tänker effektivitet blir allt färre, kan bara se bland grannar, kompisar och på jobbet. Typ 90% av de som byter bil byter till SUV.
De tre grannar som kör långt (hus i utland mm) kör Tesla S. Men de har även en el-SUV…
MC - visst kan jag ha fel men tillverkarna är inte dumma och trender kommer och går...
Sen är det ju snart omöjligt att köpa en ny bil utan att köpa en SUV, tyvärr.
Det har redan dykt upp flera märkligt låga SUVar på marknaden. Det heter SUV och takhöjden är som en vanlig kombi.
Inte utan att jag undrar om folk sitter på köksstolar framför TV:n när de väljer samma sittställning i bilen.
MC - visst kan jag ha fel men tillverkarna är inte dumma och trender kommer och går...
Sen är det ju snart omöjligt att köpa en ny bil utan att köpa en SUV, tyvärr.
Skoda Kamiq räknas som en "tvärsöverbil" men den känns inte så att köra som tur är.
Uppdaterat: 2023-08-11 06:56
Regel 1: Jag har alltid rätt.
Regel 2: Om jag någon gång skulle ha fel träder regel 1 i kraft.
Kommentarer
Det stämmer utmärkt.
Är det samma på G i övriga länder?
Tänker främst på USA där jag ser att sedaner blir allt mer ute och kombi likaså...men samma SUV-trend finns globalt.
Som tur är har tyskarna fortfarande lite kärlek för sedan/kombi men antar att det bara är en tidsfråga där med.
Allt har sin tid - och sedanernas och kombibilarnas till kommer nog åter i o m elektrifieringen och stigande elpriser... Och eftersom denna biltyp då blir snålare på elektronerna än SUV-modellerna så kan tillverkarna ta mera betalt för dessa lägre bilar än för SUV:arna. Fint trolleritrick av tillverkarna...:)
Tror tyvärr du har fel.
Vi människor blir allt mer bekväma av oss.
De som tänker effektivitet blir allt färre, kan bara se bland grannar, kompisar och på jobbet. Typ 90% av de som byter bil byter till SUV.
De tre grannar som kör långt (hus i utland mm) kör Tesla S. Men de har även en el-SUV…
MC - visst kan jag ha fel men tillverkarna är inte dumma och trender kommer och går...
Sen är det ju snart omöjligt att köpa en ny bil utan att köpa en SUV, tyvärr.
Det har redan dykt upp flera märkligt låga SUVar på marknaden. Det heter SUV och takhöjden är som en vanlig kombi.
Inte utan att jag undrar om folk sitter på köksstolar framför TV:n när de väljer samma sittställning i bilen.
Mäkinen
”Låg SUV” är ju i princip en kombi cc.
Ja, men det går att sälja om det kallas SUV.
Mäkinen
Japp
Skoda Kamiq räknas som en "tvärsöverbil" men den känns inte så att köra som tur är.
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.