Vill minnas att Sverige något år har toppat listan och även några år varit tvåa. Så detta resultat är en försämring som vi inte ska vara stolta över. Framförallt sänkta fartgränser men även flera 2+1 vägar kanske inte alltid är den optimala lösningen som politiker och Trafikverket så gärna vill påskina.
Uffeeh, tror du att 2+1 inte gjort nån nytta?
Det är en av anledningarna till att antalet dödade i trafiken har gått ner.
Men som vanligt, lätt att sitta och gnälla över något man inte begriper något om.
Kommentarer
Vill minnas att Sverige något år har toppat listan och även några år varit tvåa. Så detta resultat är en försämring som vi inte ska vara stolta över. Framförallt sänkta fartgränser men även flera 2+1 vägar kanske inte alltid är den optimala lösningen som politiker och Trafikverket så gärna vill påskina.
Uffeeh, tror du att 2+1 inte gjort nån nytta?
Det är en av anledningarna till att antalet dödade i trafiken har gått ner.
Men som vanligt, lätt att sitta och gnälla över något man inte begriper något om.
Man får 10 gånger mer mötesfri väg med 2+1 som motorväg, till samma kostnad.
Men hur har det räknats ut att genomsnittlig hastighetsbegränsning på motorväg i Tyskland är 447 km/h?
En tredjeplats är hedrande. Vi har vårt vilt i Sverige som säkert har betydelse för dödsfall och trafikolyckor.
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.