Wankelmotorn är varvvillig och sportig.
Hade Mazdan varit bakhjulsdriven och haft drift mode, hade det blivit underhållssladdning.
Nu blir det bara underhållsladdning…
Wankelmotorns totalverkningsgrad går att jämföra med en tvåtakts kulmotor, men den kräver avsevärt dyrare bränsle och har bara en bråkdel så lång livslängd.
Enda fördelen är att den är liten och lätt.
Och dyr!
Uppdaterat: 2023-06-26 22:26
Varje Saab är värd att vårdas och bevaras, sådana bilar görs inte längre
Är…
Har ägt en RX-8 då de var nya på marknaden.
Över tre års hård körning, noll fel.
Underbart kul, men motorteknologien var gammal redan då.
Nu gäller elbilar. Enbart
Wankelmotorn är varvvillig och sportig.
Hade Mazdan varit bakhjulsdriven och haft drift mode, hade det blivit underhållssladdning.
Nu blir det bara underhållsladdning…
Kommentarer
Får väl närmast kallas laddhybrid och inte elbil med räckviddsförlängare med tanke på batteristorleken.
Kan vara ett katastrofalt stolpskott.
Wankelmotorn är varvvillig och sportig.
Hade Mazdan varit bakhjulsdriven och haft drift mode, hade det blivit underhållssladdning.
Nu blir det bara underhållsladdning…
Wankelmotorns totalverkningsgrad går att jämföra med en tvåtakts kulmotor, men den kräver avsevärt dyrare bränsle och har bara en bråkdel så lång livslängd.
Enda fördelen är att den är liten och lätt.
Och dyr!
Är…
Har ägt en RX-8 då de var nya på marknaden.
Över tre års hård körning, noll fel.
Underbart kul, men motorteknologien var gammal redan då.
Nu gäller elbilar. Enbart
Hehe!
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.