Tre modeller med samma tekniska grund från samma koncern ska börja säljas i Sverige. Tre modeller med samma tekniska grund från samma koncern ska börja säljas i Sverige.
Tre modeller med samma tekniska grund från samma koncern ska börja säljas i Sverige. Tre modeller med samma tekniska grund från samma koncern ska börja säljas i Sverige.
Kommentarer
När kommer kraven på bojkott av dessa bilar pga moderbolaget Geelys verksamhet i Ryssland? Jag menar med tanke på all hysteri om Marabou. Eller måste vi vänta på att Ukraina svartlistat först?
Inget konstigt med att dela plattform och tekniska lösningar, så gör redan Stellantis, Renault/Nissan, VW-koncernen…
Men att Volvo, som brukar tilltala äldre och mer traditionella förare, har hastighetsmätaren i mittenskärmen, och de ”ungdomliga” Smart och Zeekr har framför föraren, det får sägas vara ett udda val.
"De svenska priserna är inte klara"... -mycket lär hänga på det. Volvon vinner väldigt mycket på tradition, trygghet, service etc -företag fortsätter leasa sina Volvo och orkar inte bry sig om annat märke för småpengar och privatpersoner köper inga (överdrivet) dyra elbilar som det se ut nu...
Vem har Geely i åtanke skall köpa en Smart/Zeekr? Företagsköparen har sitt Volvo, och hur skall Geely lyckas locka privatkunderna, som lämnat bilmarknaden, att få upp ögonen för Smart/Zeekr?
Om jag nu som privatköpare skulle ge mig in i Geely-träsket skulle jag starkt överväga Zeekr framför Volvo. Lite roligare design och har förarinstrument. Förmodligen lägre pris.
Håller med men troligen inte lägre pris faktiskt.
Finns väl en marknad som är betydligt större än den Svenska.
Även Smart ser trevligare och verkar vettigare invändigt än Volvo, men många gamla Volvokramare har ju överseende med det tråkgrå och ser fortfarande Volvo som en helyllesvensk!
Tråkgrå, du kan välja att få den i läckert limegul
Guran, det var just inte färgen jag menade utan min egen erfarenhet när det gäller upplevelsen av de Volvo jag kört.
Nu vet jag faktiskt att det finns modeller som är roligare, men tyvärr blir man aldrig tilldelad en sådan och för eget bruk har Volvo aldrig varit aktuell, mitt personliga intresse för Volvo har alltid varit väldigt svalt och enbart handlat om de äldre, t.ex.30-talsmodellerna och PV 60, P1900, men sedan tog intresset slut.
Geely gör för mycket för att hålla Ryssland rullande för att jag ska köpa bil av dem. Det är väl Lotus som jag kanske skulle kunna tänka mig från dem trots det.
Så är det, kanske bäst Geely låter bli att lansera Smart/Zeekr på den svenska marknaden? Bortkastade pengar & resurser när andra marknader kan te sig mer fördelaktiga.
Man får bojkotta vad man vill och när som helst 😃 Fantastiskt va? 🤗
Tja, VAG har ju lyckats med Audi-Volkswagen-Skoda-Seat-Cupra.
Samma sak i lite olika förpackning.
Njae, de har lyckats med att göra varianter av VW i Skoda- och Auditappning, misslyckats med SEAT och Cupra finns ju just för att de gett upp på SEAT, och det är nog tveksamt om det går bättre.
Ägarfrågan alltmer besvärande för VolvoCars. Driv ut LiShufu ur Volvo AB samt dra in rätten till varumärket Volvo till VolvoCars. Cars kan använda det konkursmässiga Polestarnamnet på bilarna. Volvo AB har inte råd att få varumärket förstört av kineserna.
Då var det ett faktum att Geely hamnat på svarta listan, Volvo AB måste agera nu!
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.