Vi Bilägares forum

Nissan: Omöjligt att sälja en ny bil för 100 000 kr

Nissan: Omöjligt att sälja en ny bil för 100 000 kr

Tiden då det gick att sälja en ny bil med vinst för 100 000 kronor är förbi, enligt en Nissanchef. För elbilar är gränsen dubbelt så hög.

Läs hela artikeln
Uppdaterat: 2023-06-08 14:33

Kommentarer

Sicket skitsnack, 1 kWh kostar idag 150 US dollar, 50 * 150 * 10 = 75000 sek. Sedan plockar man bort väldig många andra delar som tillhör fossilt driven bilmodell, så skillnaden kanske är ca 25000 kronor i slutändan. Det står inte och faller med batteriet. Dessutom borde de sluta bygga SUV modeller och göra bilarna lättare och effektivare så att batteriet inte behöver vara så stort.

Uppdaterat: 2023-06-08 15:57

Elbilar är redan billigare än fossilbilar i Kina och så kommer det att bli överallt.

Uppdaterat: 2023-06-08 16:48

Aktuella batteripriser i Kina:
The average price of battery cells used in electric vehicles (EVs) fell about 9 percent in May from April, local research firm TrendForce said in a report today.

The average price of square ternary cells fell 9.4 percent to RMB 0.75 ($0.1054) per Wh in China in May, while square lithium iron phosphate cells fell 9.5 percent to RMB 0.67 per Wh and soft pack ternary cells fell 9 percent to RMB 0.79 per Wh, according to the report.

Det betyder alltså 90-110$ per kWh eller för 60kWh ca 60000-75000:-
Laddhybrider borde nu vara dödsdömda med dessa priser på batterier och snart även rena fossilbilar.

Uppdaterat: 2023-06-08 17:29

Tyvärr lär det väl dröja innan sänkta batteripriser även sänker priserna på elbilar i Sverige.

Uppdaterat: 2023-06-08 17:36

Nissan har tidigare pratat om en Micra som Bev och nu skrotar dom helt denna serie det var tråkigt.

Vet att Hyundai i10 ska lanseras som elbil enligt dom själva så då får dom inte konkurrens från Nissan längre.

Vw Id 1 som ska kosta max 20 000€ ska lanseras efter ID 2 med 25000€ där också Tesla Model 2 ska kosta.

Kina har redan Elbilar från 45000:- och som dom säljer med vinst såklart men per bil kan det inte bli så mycket såklart och även priset ska ha gått upp på nyaste modellen av bilen.

Vet inte vad Wuling Bingo kostar som är en helt ny bil som verkar bättre en den billigaste serien.

Uppdaterat: 2023-06-08 18:07
Elbilar

ID2 ser jag fram emot. Dock tror jag inte den blir så billig. Gissar på från 350 kkr i allra bästa fall.

Uppdaterat: 2023-06-08 18:19

Vargen, du verkar tycka att bilar bara är till för transportarbete, har du inte fattat att det finns status i en stor SUV och även i en nästan ny mindre bil med massor av blingbling.

Uppdaterat: 2023-06-08 18:27
FAB
Axa skrev:

Tyvärr lär det väl dröja innan sänkta batteripriser även sänker priserna på elbilar i Sverige.

Tror du det? Du kan ju köpa en Hongqi med 300.000 kr rabatt. Eller BYD med 70.000kr rabatt, eller en Cupra Born med 50.000kr rabatt.
Så jag gissar på att det går lika fort att priserna sjunker som dom steg.

Uppdaterat: 2023-06-08 18:49

Snoid
Det tror jag snarare handlar om justeringar utifrån konkurrenternas priser. Förutom Hongqi. Den sänkning är för att ingen vill ha bilen.

Uppdaterat: 2023-06-08 19:38
Axa skrev:

Snoid
Det tror jag snarare handlar om justeringar utifrån konkurrenternas priser. Förutom Hongqi. Den sänkning är för att ingen vill ha bilen.

Och vad beror det på?

Ett tips, jag tror det har att göra med kr.

Uppdaterat: 2023-06-08 19:54

Nissan har nog rätt, åtminstone vad gäller Eu.

Uppdaterat: 2023-06-08 19:57

SUV status?? hahaha.. påvisar bara hur dum man är! Snart kommer även jag att bli dummare då man tvingas köpa en...dum... dummare...det är hållet det går just nu...

Uppdaterat: 2023-06-08 20:17

Snoid
Vad menar du? Hongqis prissänkning?

Uppdaterat: 2023-06-08 20:39
Axa skrev:

Snoid
Vad menar du? Hongqis prissänkning?

Var ju du som skrev att ngn ville ha bilen.
Beror så klart på att marknaden anser den vara för dyr. Därav en rejäl prisreduktion

Uppdaterat: 2023-06-08 21:11

Snoid
Ah. Visst, men jag är tveksam till ifall den kommer göra succé med det nya priset.

Uppdaterat: 2023-06-08 21:14

Var bilpriserna hamnar så småningom står skrivet i stjärnorna...

-inflationen på svenska bilmarknaden ser ut att ligga på runt 50-100% och resultatet blir naturligtvis att folk ser över sin mobilitet på alla möjliga vis. Några släpper bilen och tar cykeln istället, några andra kör mindre, och vissa behåller gamla bilen ett antal år till osv osv... -eller en kombination av alltihop för att kunna upprätthålla ett drägligt liv trots höga matpriser och höjda räntor.

Situationen vi befinner oss i är tämligen unik, och det går nog inte att gissa vart det bär.

Uppdaterat: 2023-06-08 21:32
LeifX skrev:

Var bilpriserna hamnar så småningom står skrivet i stjärnorna...
-inflationen på svenska bilmarknaden ser ut att ligga på runt 50-100% och resultatet blir naturligtvis att folk ser över sin mobilitet på alla möjliga vis. Några släpper bilen och tar cykeln istället, några andra kör mindre, och vissa behåller gamla bilen ett antal år till osv osv... -eller en kombination av alltihop för att kunna upprätthålla ett drägligt liv trots höga matpriser och höjda räntor.
Situationen vi befinner oss i är tämligen unik, och det går nog inte att gissa vart det bär.

Man behöver inte gissa.
Det många förutspådde för 1-2år sedan, händer nu.
Billigare elbilar!
Enkelt att förutse då exakt samma sak händer vid varje teknikrevolution.
De tillverkare som inte i tid satsat på att kunna producera bilar billigare, kommer få det tufft!
Många tillverkare kommer försvinna

Uppdaterat: 2023-06-09 06:10
Gillar kurvor och rondeller

Menpå bara några få år har insatsen för att få en ny "familje-fungerande" bil närapå fördubblats - även med lite prissänkningar på några elbils-modeller.
Så nog ligger det nåt i det LeifX spekulerar i.

Uppdaterat: 2023-06-09 10:06

Att vi har prissänkningar i Sverige nu på vissa modeller beror på att det är lagerbilar som beställdes när det fortfarande fanns en elbilsbonus som höll igång privatbilsmarknaden.

Nu har handlarna osålda lagerbilar som kostar pengar i räntor eftersom handlare och distributörer redan betalat för dem men som inte får dem sålda.

Då gäller det att få in pengar snabbt så de reas ut till inköpspris , för att täcka inköpskostnaden även fast varken handlare eller distributör går med vinst på dem.

Batteriet är den enskilt högsta kostnaden i en elbil. Sen finns det mycket annat som kostar givetvis.
Och även produktutveckling och ombyggnad av fabriker för att tillverka elbilen, ska betalas.

Sen har EU betydligt hårdare säkerhetskrav än Kina har för typgodkännande. De elbilar som i Kina säljs för motsvarande 45 000 kr är inte lagliga att sälja i EU. De måste byggas om först för att möta EU:s krav.

Dacia Spring är en avskalad enkel elbil i minsta klassen med 45hk motor och litet batteri. Den lanserades i Kina först som Renault Kwid City K-ZE. I Kina säljs den 61 800 yuan vilket motsvarar ca 8 000 euro vilket blir ca 93 000 SEK.

Men för att kunna säljas i EU så var Renault/Dacia tvungna att bygga om bilen. Och detta har resulterat i att den säljs för ca 18 000 euro vilket motsvarar ca 234 000 SEK.

Och då uppfyller den ändå endast minimikraven, som har gett den bottenbetyg i Euro NCAP.

Så nej, att sälja en enkel småbil som är eldriven för under 200 000 kr, det är omöjligt i EU. Inte ens Dacia klarar det.

Dacia Spring tas inte in till Sverige för den är för enkel, har för kort räckvidd och är inte vinteranpassad.

Det kommer en ny Spring snart, på Renault-Nissans modernare plattform. Men räkna inte med ett lägre pris.

Skälv inväntar jag elektriska versioner av nya Renault 4, Captur och Citroën C3 Aircross.

Uppdaterat: 2023-06-11 14:33

Gällande Kina-bilarna så tror jag att MG och BYD är de med störst chans. MG har redan etablerat sig och BYD är på god väg.
Ora, Xpeng, Nio, Aiways, JASC osv. tror jag inte alls på. För osäkra köp. Och Nio som satsar på prenumeration av batteritjänst med batteribyten, tror jag inte på. De förlorar bara pengar på det.

Uppdaterat: 2023-06-11 14:52

Det finns ett par stora kinesiska spelare som inte finns här ännu som jag tror kommer överleva också liksom Geelys alla märken. Changan och GAC är de kommande men osäker på vilka namn de kommer lanseras under då de har många varumärken. Changan ligger som 10:a på bilförsäljning i världen 2022 och siktar på +20% 2023.
BYD och MG tar jag som självklara att klara sig.

Xpengs nya prissättning och kommande modeller ger dem åtminstone en chans.
Nio kommer med sin kombi av ET-5 som skulle kunna rädda dem eventuellt.

Uppdaterat: 2023-06-11 16:10

Jag menade på den svenska marknaden, märken som inte ens finns här tänker jag inte spekulera i mer än att jag tror de får det svårt. Changan är en tillverkare av lågbudgetbilar, jag tror inte på någon av dem för Sverige.
GAC har mig veterligen inte lanserat några planer för lansering i Europa. De tillverkar mest ”joint-venture” bilar ihop med utom-kinesiska biltillverkare, som Toyota och Honda m.fl.

Uppdaterat: 2023-06-11 16:23

Är hyfsat säker på att GAC kommer lansera Aion i Sverige, en av de snabbast ökande elbilsmärkena i Kina.
While other Chinese carmakers such as BYD, Nio and Xpeng are increasingly focusing on Europe, this has not been the case with GAC Aion so far. Although there are no concrete sales plans yet, the parent company GAC Group has decisively strengthened its presence in Europe – and opened its European research and development centre in Milan. The Milan location is to play a decisive role in the implementation of the company’s R&D programme abroad. The team initially plans. to prioritise research into the design of concept cars and pre-production models.

Changan Europe:
https://changaneuropa.com/
Changan, one of the leading Chinese automakers has recently disclosed during an investor meeting its accelerated strategic plan to expand into 5 major markets, including Europe, the Americas, the Middle East and Africa, Asia-Pacific, and the Commonwealth of Independent States (CIS).
By 2024, the company aims to establish a presence in Southeast Asia and Europe, with a future goal of entering over 90% of the entire global markets.

Furthermore, Changan aims to officially enter the European market by 2024, with a sales target of surpassing 300,000 vehicles in major European markets within 2 to 3 years. In terms of products, Changan Automobile aims to share the results of its globalized R&D and supply chain layout with consumers worldwide. By 2025, the company plans to launch no fewer than 30 global products.

https://carspiritpk.com/changan-plans-to-enter-european-markets-in-2024/

Uppdaterat: 2023-06-11 16:36

BYD må ha billiga elbilar men de har även vad det verkar sämsta drivlinorna om man utgår från Motors test. De behöver nog lansera något bättre ifall de ska ta marknadsandelar.

För övrigt hade Motor tagit fram en ny tabell som var intressant.
https://www.motor.no/aktuelt/sa-mye-rekkevidde-far-du-per-krone/250086

Uppdaterat: 2023-06-11 17:26

Den tabellen har väl absolut inget intresse alls.

Som att jämföra en bensindriven BMW 7-serie med en Toyota Yaris, vilken tror du har längst körsträcka per krona på en tank bensin?

Uppdaterat: 2023-06-11 17:45

Norska Motor kommer fram till den sensationella och nydanande upptäcken att dyrast bil har dyrast räckvidd per kr och billigaste bil har billigast räckvidd per kr.

Tack Motor, det hade jag aldrig kunnat lista ut själv utan er hjälp.

Uppdaterat: 2023-06-11 19:34

Vilka smartgökar. Jag nämnde BYD. Kolla listan nerifrån, smartare att välja en Tesla Y eller Polestar än Atto 3. Ioniq 6 och Ariya ligger ännu bättre till. Bra utrustade och mycket mil per krona.

Uppdaterat: 2023-06-11 20:16

Har skrivit i nåt år nu att Tesla o BYD kommer vara två överlevare i elbils—teknikskiftet.
Änsålänge verkar det stämma.
MB är det företaget som enl uppgift pumpar in mest pengar i R/D om elbilsutveckling. Dock är de skitsmå.

Trodde VW skulle vara en stor spelare men de har nu sparkat sin pro-el VD och lagt nästa elbilsgeneration på hyllan. Samt har grava njukvaruproblem.
Sammantaget ser det sämre ut för VW nu.

Ford o GM är svårbedömda, båda har elbilsproblem men är asstora och backas upp av ägare med slantar!
Ford har partnat upp med Tesla avseende laddnätverk med deras elbilar säljer rätt dåligt.
GM är långt efter Ford

Uppdaterat: 2023-06-13 07:12
Gillar kurvor och rondeller

MC
Grava mjukvaruproblem hos VW? Har du egen erfarenhet?

Jag skulle tro att slaget om marknadsandelar för elbilstillverkarna kommer vara regional. Det kommer finns få om någon tillverkare som kommer lyckas globalt. Tesla är där men frågan är hur framtiden ser ut.
Tvivlar starkt på att BYD kommer bli en spelare på Europeiska marknaden.

Uppdaterat: 2023-06-13 15:09
motorcykelentusiasten skrev:

Har skrivit i nåt år nu att Tesla o BYD kommer vara två överlevare i elbils—teknikskiftet.
Änsålänge verkar det stämma.
MB är det företaget som enl uppgift pumpar in mest pengar i R/D om elbilsutveckling. Dock är de skitsmå.
Trodde VW skulle vara en stor spelare men de har nu sparkat sin pro-el VD och lagt nästa elbilsgeneration på hyllan. Samt har grava njukvaruproblem.
Sammantaget ser det sämre ut för VW nu.
Ford o GM är svårbedömda, båda har elbilsproblem men är asstora och backas upp av ägare med slantar!
Ford har partnat upp med Tesla avseende laddnätverk med deras elbilar säljer rätt dåligt.
GM är långt efter Ford

Både Ford och GM har partnat upp med Tesla om laddstandarden.

Uppdaterat: 2023-06-13 15:55
V8-Power skrev:

motorcykelentusiasten skrev:
Har skrivit i nåt år nu att Tesla o BYD kommer vara två överlevare i elbils—teknikskiftet.
Änsålänge verkar det stämma.
MB är det företaget som enl uppgift pumpar in mest pengar i R/D om elbilsutveckling. Dock är de skitsmå.
Trodde VW skulle vara en stor spelare men de har nu sparkat sin pro-el VD och lagt nästa elbilsgeneration på hyllan. Samt har grava njukvaruproblem.
Sammantaget ser det sämre ut för VW nu.
Ford o GM är svårbedömda, båda har elbilsproblem men är asstora och backas upp av ägare med slantar!
Ford har partnat upp med Tesla avseende laddnätverk med deras elbilar säljer rätt dåligt.
GM är långt efter Ford

Både Ford och GM har partnat upp med Tesla om laddstandarden.

Bra! Missat att GM hängde på.

Uppdaterat: 2023-06-13 19:43
Gillar kurvor och rondeller
Axa skrev:

MC
Grava mjukvaruproblem hos VW?

https://arstechnica.com/cars/2023/02/volkswagen-is-recalling-the-my2021-id-4-for-a-battery-software-update/

https://thedriven.io/2022/10/14/vws-seeks-to-remedy-software-woes-with-3-7-billion-spend-on-jv/

https://technode.com/2022/12/05/volkswagen-faces-growing-backlash-in-china-over-malfunctioning-software-in-id-series/

https://www.autoevolution.com/news/volkswagen-id4-is-still-riddled-with-software-problems-company-accused-of-looking-away-200425.html

https://europe.autonews.com/automakers/vw-partnerships-key-fixing-software-issues-and-china-problems?adobe_mc=MCMID%3D74442973846048768573483006034051257727%7CMCORGID%3D138FFF2554E6E7220A4C98C6%2540AdobeOrg%7CTS%3D1686678062&CSAuthResp=1%3A%3A1515477%3A20608%3A24%3Asuccess%3ACA7CE19B9D6D4502F2ACDCBB54D75BAB
VW CEO says partners are key to software issues, China
VW will broaden its approach to partnerships on software after struggling to rectify problems that have delayed some models.

Bloomberg
VW Group CEO Oliver Blume at the automaker's 2023 annual meeting.
Volkswagen Group will ramp up partnerships and use external expertise to tackle the challenges of rectifying software struggles and keeping up in China, both issues that have pushed the automaker off course.

The automaker is “broadening our approach to partnerships” on software and teaming up with local players in China, CEO Oliver Blume said during the company’s annual general meeting Wednesday.

VW is also planning to turn to successful models such as the Golf hatchback into attractive cars for the electric age. “Our icons must – and will – be part of the e-mobility of the future,” Blume said. “We must, we will, and we can, position these models where they belong in terms of brand image.”

VW has lost its sales lead in China during the first quarter and this week swapped out the leadership of its software unit Cariad after severe delays in several electric flagship cars from Audi, Porsche and Bentley.

Blume, at the helm of VW since September while retaining the top job at Porsche, has endured a number of highs and lows since taking over from Herbert Diess, with Porsche’s blockbuster initial public offering unable to paper over the company’s sales slide in China.

In VW’s biggest market, the company is working with Horizon Robotics as part of a 2.3-billion-euro ($2.5 billion) deal to set up a joint venture and get ahead on autonomous-driving technology.

On Tuesday, Porsche said it will collaborate with Mobileye, also on driver-assistance technology.

SPONSORED CONTENT FROM S&P GLOBAL MOBILITY
Why VW needs Scout
When the news broke in May 2022 that VW Group would launch an entirely new brand in North America to make electric SUVs and pickup trucks, the reaction was mostly startled surprise.
READ MORE
The deal may later involve other VW brands like Audi, according to RBC Capital Markets.

During his speech, Blume said his dual roles at VW and Porsche — by now Europe’s biggest automaker by value — “works well and is paying off” as investors continue to point to a conflict of interest.

Uppdaterat: 2023-06-13 19:46
Gillar kurvor och rondeller

MC
När man använder begreppet grava problem tänker jag mig att det samtidigt är utbredda problem. Samtidigt vet jag fortfarande inte vad du menar med gravt problem.

Vad gäller VAG så verkar det som att Enyaq klarat sig bra. Min har inte haft problem och jag kan inte läsa mig till på modellforum att det skulle vara några grava problem med mjukvaran.
Jag har heller inte fått den uppfattning av ID4, dvs att det är grava problem. Visst småbuggar finns.

Så vitt jag vet så har VAG-bilarna klarat sig undan problem som andra haft. Tex okörbar ifall inte infotainmentsystem fungerar. Man kan ändå köra bilen trots att infotainmentsystem inte går igång.

Uppdaterat: 2023-06-13 21:30
Axa skrev:

Tvivlar starkt på att BYD kommer bli en spelare på Europeiska marknaden.

BYD är ungefär lika stora och framgångsrika med elbilar som Tesla (globalt sett), så varför skulle BYD inte kunna ta stora marknadsandelar i Europa?

Uppdaterat: 2023-06-15 00:31
"Fit for 55" är ett klimatpaketet som bl a innebär att EU ska minska sina växthusgasutsläpp med 55 % till år 2030 (jämfört med 1990 års nivå) och som har det övergripande klimatmålet (enligt den klimatlag som antogs i juni 2021) att hela EU ska vara klimatneutralt senast år 2050.

John
BYD är inte Tesla.

Uppdaterat: 2023-06-15 09:30

Axa. Kan du då förklara skillnaden mellan BYD och Tesla och varför den förstnämnda kommer misslyckas i Europa?

Uppdaterat: 2023-06-15 09:54

Jag sa aldrig misslyckas. De kanske tar en liten marknadsandel.

Tesla har tillverkning i Europa vilket håller ner priserna. Det är dyrt att frakta och betala tull.
Tesla har väldigt effektiva drivlinor. BYD förefaller inte ha det. BYDs priser, hittills, ger inga konkurrensfördelar i Europa.
Européer välja i första hand europeiska märken. Så kommer det även vara fortsättningsvis.

Uppdaterat: 2023-06-15 10:53

Axa, Har du spått i kaffesump eller använder du glaskula ?
Men lite konstigt ändå att ett Amerikanskt bilmärke har Europas mest sålda bil och sydkoreanskt ligger i topp bland privatköpare i Sverige

Uppdaterat: 2023-06-15 11:05

Fast med tanke på de Kina-bilar som idag finns i EU och Sverige och den prissättning dom f n tillämpar så är det nog lite trögt med att ta marknadsandelar. Och Kina är väl kanske också ett land som ligger allt mera pyrt till för acceptans bland många konsumenter oavsett om/att dom f n producerar en massa produkter som vi köper. Blir det sen tull på Kina-importer (inte omöjligt för bilbranschen) lär väl även detta innebära en broms. Så lite tror jag faktiskt det kan ligga i Axa's tveksamheter när det gäller Kina-bilar inom EU och Sverige. Nu talar jag mest om "Kina-märken" och inte märken som t ex Volvo som tillverkar vissa modeller i Kina - dom kommer antagligen att klara sig bättre än de rena Kina-märkena.

Uppdaterat: 2023-06-15 11:15

Snoid
När det gäller framtiden så sitter vi väl alla och killgissar. Jag kan mycket väl få fel precis som du/andra.

Jag tänkte på marknaden Europa och inte specifikt Sverige. Jag utgår ifrån att européer generellt är konservativa i sina val. De flesta kommer fortsätta att välja europeiska tillverkare, precis som svenskar fortsätter välja Volvo. Några få kinesiska märken kommer lyckas etablera sig. Precis som några få övriga asiater har lyckats sedan 70-talet. Vem handlar en Daihatsu i Europa idag?
Det finns kulturella skillnader mellan Europa och Kina på hur man ser på bilar och bilägande.
Slutligen, ska man försöka etablera sig och ta marknadsandelar så behöver man ha riktigt attraktiva priser. Några få har det.

Kinesiska tillverkare kommer på bred front till Europa. Enstaka kommer lyckas. Jag tror inte det är BYD.

Uppdaterat: 2023-06-15 11:58

Varenda buss här i stan är snart en BYD batteribuss.
BYD ÄR självklar att lyckas och MG har redan lyckats.

Uppdaterat: 2023-06-15 14:23

V8
Hur många BYD-bussar säljs till bilister? Trodde det var vanliga bilar vi diskuterade.

Uppdaterat: 2023-06-15 17:21

BYD kommer troligen gå om Tesla som största elbilstillverkare i år, dem kommer inte tillåta sig att ta ett nederlag i Europa utan jag är övertygad om att de kommer att anpassa sig till marknaden ganska fort. Vem trodde att vi till 95% i vår stad skulle köras med BYD elbussar, bara för något år sedan härskade Volvo och Scania samt några tyska fabrikat.

Uppdaterat: 2023-06-15 18:29

Det kan ju vara en viss skillnad att sälja personbilar till privatpersoner jämfört med att sälja elbussar till i huvudsak kommunala/regionala bussbolag...

Uppdaterat: 2023-06-15 19:55

Det var inte det som var poängen direkt men det är klart att det är skillnad. BYD har ett nästan komplett program numera för fordonstransport, bilar, bussar, lastbilar och arbetsfordon.

Uppdaterat: 2023-06-15 21:19

Hur kan man vara så ”PRO” bilar från Kina? Visst några kommer säkert ta sig in i Europa men de flesta av oss hoppas de inte lyckas speciellt bra?

Uppdaterat: 2023-06-15 21:24

Jag är inte pro Kina jag berättar bara om verkligheten vi lever i.

Uppdaterat: 2023-06-15 21:31

Men hur BYD lyckats med stadsbussar säger ju inget om hur det blir med personbilar. Bilkonsumenter resonerar på annat sätt än regioner som även ska ta hänsyn till upphandlingsregler.

Uppdaterat: 2023-06-15 22:50

Axa - precis vad jag också sa och där V8 svarade att det inte var poängen men poängen är väl hur bra eller dåligt Kina-märkena lyckas med att övertyga privatköpre i EU och Sverige. Misstänker som du att dom får det en aning tufft - i alla fall de närmaste åren.

Uppdaterat: 2023-06-15 23:01

Pi
Och jag sitter och läser en slags sammanfattning av Motors test där båda modellerna från BYD är besvikelser. Jag är säker på att hur BYD presterar i sådana här tester kommer locka köparna. Eller?

https://www.motor.no/bil/lading-og-rekkevidde-vinnere-og-tapere-i-elbiltesten/250605

Uppdaterat: 2023-06-15 23:47