Den skulle nog passa mig utmärkt, jag sitter aldrig i baksätet så om det finns begränsningar med takhöjden där stör mig inte.
Dessutom tycker jag den är snygg och välgörande fri från den typiska träskoformen som blivit populär.
Uppdaterat: 2023-03-10 17:00
Varje Saab är värd att vårdas och bevaras, sådana bilar görs inte längre
Det är något SAAB-igt över formen, så jag kan förstå varför Nisse gillar den. :-)
Så länge har en ljusare exteriör kulör så är den snygg - i en mörk kulör så flyter designen ihop lite för mycket i mitt tycke.
Grosser
Kan nästan hålla med men på bild ser den svarta ganska läcker ut. Behöver nog ses i verkligheten.
Axa, jag kollade noga på IQ6 i Göteborg under ECarExpo. Då var det i den "blålila" lanseringskulören och den föll mig inte riktigt i smaken, plus min iakttagelse om att designen smälter ihop i mörk kulör.
Vi får se när det dyker upp lite fler i Sverige med...
MC, jag tycker inredningen är riktigt trevlig i den ljusgrå varianten.
Sedan att den består av gamla fisknät och pet-flaskor är ju vanligt nu, men där finns ju också äkta läder (finns det oäkta läder?) och det ser ju funktionellt ut.
Uppdaterat: 2023-03-11 10:50
Varje Saab är värd att vårdas och bevaras, sådana bilar görs inte längre
MC, jag tycker inredningen är riktigt trevlig i den ljusgrå varianten.
Sedan att den består av gamla fisknät och pet-flaskor är ju vanligt nu, men där finns ju också äkta läder (finns det oäkta läder?) och det ser ju funktionellt ut.
Det stora problemet är inte materialet i sig, det är den plastiga känslan i kupe'n.
Gäller tyvärr de flesta elbilar.
Tappar intresset för bilar nästan. Trist
Nä, det ska vara valnötsträ, vipptangenter och vildplast (äkta läder)!
Där håller jag helt med, har t.ex. valnöt och tamläder (inte vildläder) i gamsaaben.
Vippbrytare är det absolut bästa regleralternativet, med tydlig optisk signal på läge.
Men tyvärr tillhör det en svunnen tid, nu ska det mesta ske genom kladdande på en figur på en skärm.
Det är en avsevärt billigare lösning för tillverkarna.
Uppdaterat: 2023-03-11 12:10
Varje Saab är värd att vårdas och bevaras, sådana bilar görs inte längre
Kommentarer
Den skulle nog passa mig utmärkt, jag sitter aldrig i baksätet så om det finns begränsningar med takhöjden där stör mig inte.
Dessutom tycker jag den är snygg och välgörande fri från den typiska träskoformen som blivit populär.
saabnisse, du är en toffel..haha, sorry kunde inte motstå.
Det är något SAAB-igt över formen, så jag kan förstå varför Nisse gillar den. :-)
Så länge har en ljusare exteriör kulör så är den snygg - i en mörk kulör så flyter designen ihop lite för mycket i mitt tycke.
Grosser
Kan nästan hålla med men på bild ser den svarta ganska läcker ut. Behöver nog ses i verkligheten.
Det är uttalat att man har haft saab 92 som inspiration när man ritade bilen.
Axa, jag kollade noga på IQ6 i Göteborg under ECarExpo. Då var det i den "blålila" lanseringskulören och den föll mig inte riktigt i smaken, plus min iakttagelse om att designen smälter ihop i mörk kulör.
Vi får se när det dyker upp lite fler i Sverige med...
Plastig inredning, går fetbort
Grosser
Ok. Ja, jag kan nästan tänka mig det.
MC
Inredning är ganska lika den i femman.
MC, jag tycker inredningen är riktigt trevlig i den ljusgrå varianten.
Sedan att den består av gamla fisknät och pet-flaskor är ju vanligt nu, men där finns ju också äkta läder (finns det oäkta läder?) och det ser ju funktionellt ut.
Nä, det ska vara valnötsträ, vipptangenter och vildplast (äkta läder)!
Det stora problemet är inte materialet i sig, det är den plastiga känslan i kupe'n.
Gäller tyvärr de flesta elbilar.
Tappar intresset för bilar nästan. Trist
Där håller jag helt med, har t.ex. valnöt och tamläder (inte vildläder) i gamsaaben.
Vippbrytare är det absolut bästa regleralternativet, med tydlig optisk signal på läge.
Men tyvärr tillhör det en svunnen tid, nu ska det mesta ske genom kladdande på en figur på en skärm.
Det är en avsevärt billigare lösning för tillverkarna.
Då är väl en gammal Jagga det givna valet, saabnisse...:)
Ja säkert, men nu har jag tyvärr varken tid eller ork att hålla den vid liv.
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.