Karossformen väcker minnen hos svenska bilköpare men är nya Peugeot 408 tillräckligt minnesvärd för att kallas premium och kosta därefter?
Karossformen väcker minnen hos svenska bilköpare men är nya Peugeot 408 tillräckligt minnesvärd för att kallas premium och kosta därefter?
Kommentarer
Den var riktigt snygg, Peugeot har verkligen lyckats få till snygga bilar med de nya modellerna
Fast en frassebil? Ytterst tveksam till hur smart köp en svindyr Puga är.
Inte lika elegant som fusk-sedanen 508.
Synd att den verkar ha kvar prylar från tidigare modeller på plattformen.
Varför inte plant lastgolv när sätena är nedfällda, detta borde vara hög prioritet att få till...också irriterad över att "baljorna" är tillbaka, med höga last trösklar i många nya modeller..bort med det!
Nåja, jag tror att det är relativt få människor som regelbundet har baksätena nedfällda så behovet av att golvet då skall vara helt plant känns inte så våldsamt stort. Bra i o f s - men knappast ett krav för de flesta.
Min C3 Picasso hade ett baksäte som sänktes när man fällde ryggstödet, men Peugeot 408 har batterier under baksätet så det går inte att sänka.
Mest intressant blir den som full elbil, den kommer presenteras i år - troligtvis till hösten - och får en WLTP räckvidd på 55 mil.
Det skulle då innebära ett betydligt större batteri än i e-308 m fl.
Och det kan indikera att Citroën C5 X kommer som hel elbil. Den bygger ju på samma plattform som 408.
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.