Inte förvånad. Sedan de 2017 visade sina ombyggda BMW i3 som "prototyper" har de bara kommit med löften utan att leverera. De är fortfarande långt från produktion, även om de försöker få det att se ut som att de föll på målsnöret. Redan innan Ukraina föll börskursen rejält.
Man borde ha vänt sig till ett arabland, politiskt otrevliga ställen men när det gäller att investera i framtidsteknik är Förenade arabemiraten, villiga att spendera dollar, en solcellsbil för "folket" borde väl vara precis vad de skulle uppskatta.
Ja i Arabländerna borde det vara perfekt med en solcellsförsedd "vanlig bil" för folket i allmänhet.
Men de som bestämmer där åker ju i stora bränsleslukande lyxlimo och är inte intresserade av andra dordon annat än som investering.
Men vad vet man, det kanske redan finns arabpengar i det här projektet, jag tror inte man har förbisett den möjligheten.
Uppdaterat: 2022-12-09 08:54
Varje Saab är värd att vårdas och bevaras, sådana bilar görs inte längre
På fem år har de inte visat hur mycket laddning som bilen kan ta i verkligheten. Bara några snabba klipp där de visar 300W från panelerna, när bilen står fritt från omgivningen. När bilen står med fläckvis skugga runt 100W. Vad blir kvar efter vad som krävs för att hålla batteristyrning och datorer igång? Hade de haft något revolutionerande att visa så hade de gjort det, nu visar de bara teorier.
Solcellerna på prototyperna har haft problem med hetta, limmet har smält. Därför parkerar de ofta under ett skärmtak. Tror inte de skulle bli långvariga i arabvärlden...
Problemet med Sono och andra liknande är att de verkar vara produkter av marknadsförare och inte ha passerat en ingenjörs genomgång av konceptet.
Grundläggande kunskaper i naturvetenskap går tydligen att missa i skolan.
Ja, de gick direkt från waldorfskolan till crowdfunding. Projektet har växt från en idé hos några tonåringar utan att någonsin genomgått någon kritisk granskning eller test i verkligheten.
Kommentarer
Inte förvånad. Sedan de 2017 visade sina ombyggda BMW i3 som "prototyper" har de bara kommit med löften utan att leverera. De är fortfarande långt från produktion, även om de försöker få det att se ut som att de föll på målsnöret. Redan innan Ukraina föll börskursen rejält.
Man borde ha vänt sig till ett arabland, politiskt otrevliga ställen men när det gäller att investera i framtidsteknik är Förenade arabemiraten, villiga att spendera dollar, en solcellsbil för "folket" borde väl vara precis vad de skulle uppskatta.
Ja i Arabländerna borde det vara perfekt med en solcellsförsedd "vanlig bil" för folket i allmänhet.
Men de som bestämmer där åker ju i stora bränsleslukande lyxlimo och är inte intresserade av andra dordon annat än som investering.
Men vad vet man, det kanske redan finns arabpengar i det här projektet, jag tror inte man har förbisett den möjligheten.
På fem år har de inte visat hur mycket laddning som bilen kan ta i verkligheten. Bara några snabba klipp där de visar 300W från panelerna, när bilen står fritt från omgivningen. När bilen står med fläckvis skugga runt 100W. Vad blir kvar efter vad som krävs för att hålla batteristyrning och datorer igång? Hade de haft något revolutionerande att visa så hade de gjort det, nu visar de bara teorier.
Den behöver ju stå och ladda minst ett år för att fylla batteriet
Inte i arabvärlden, där räcker det med ett par månader!
Solcellerna på prototyperna har haft problem med hetta, limmet har smält. Därför parkerar de ofta under ett skärmtak. Tror inte de skulle bli långvariga i arabvärlden...
Vad är problemet? Dom får väl spika fast cellerna.
Men det spelar ju ingen roll, det kommer knappast att hamna någon Sono där heller.
Problemet med Sono och andra liknande är att de verkar vara produkter av marknadsförare och inte ha passerat en ingenjörs genomgång av konceptet.
Grundläggande kunskaper i naturvetenskap går tydligen att missa i skolan.
Ja, de gick direkt från waldorfskolan till crowdfunding. Projektet har växt från en idé hos några tonåringar utan att någonsin genomgått någon kritisk granskning eller test i verkligheten.
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.