Fiats samarbetspartner Abarth släpper en egen version av den helt elektriska minstingen 500e. Resultatet utlovas bli ett kompakt glädjepiller där räckvidden fått stå tillbaka för körglädjen.
Fiats samarbetspartner Abarth släpper en egen version av den helt elektriska minstingen 500e. Resultatet utlovas bli ett kompakt glädjepiller där räckvidden fått stå tillbaka för körglädjen.
Kommentarer
En sån vill jag pendla med istället för den hemska ID3:an jag har nu. Frågan är bara vad det kostar och om räckvidden räcker till på vintern.🙄
Anders, varför ha så bråttom?
Och skulle det hända något obehagligt är det nog bättre att färdas i ID3 än i den här lilla fjutten.
Jag tror inte Abarthen är sämre att krocka med än vad VW: är. Har du sett en VW som kört på en älg?
Har du sett en Abarth som krockat med en älg?
Det är länge sedan det fanns vilda älgar i Italien, i och för sig också i Tyskland.
Men tittar man på Fiats karossstruktur så föredrar jag ändå ID3.
Är man rädd för älg får man hålla sig till gamla Saabar (från 99 och framåt bortsett från 9000 mellan 1984-1991) eller svensktillverkade Volvo av något äldre modeller.
De nya litar jag inte på.
Jag jobbar numera på en plåtverkstad och kan säga så mycket som att det är stor skillnad mellan olika bilar när det gäller säkerheten vid kollision med älg. VW tillhör de sämre där!
Anders, vilka är de bra bilarna i älgkrock?
Hur står sig MB E-klass w213?
Och elbilen BMW i3?
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.