Problemet dom kommer få är att service och verkstadsdelen inte hänger med. Förstår inte varför man frivilligt vill utsätta sig själv för såna problem. Har själv haft en del "Kalle Anka bilar" genom åren och det var bara jobbigt, värdeminskingen var rätt saftig också.
Det är en sak att vara "stor" och överleva i Kina - en helt annan sak att överleva i EU och inte minst i lilla Sverige. Så jag tror som många andra att flera nyintroducerade märken kommer att vara borta om några få år. Några få kommer säkert att överleva - men vilka ?
Det är en sak att vara "stor" och överleva i Kina - en helt annan sak att överleva i EU och inte minst i lilla Sverige. Så jag tror som många andra att flera nyintroducerade märken kommer att vara borta om några få år. Några få kommer säkert att överleva - men vilka ?
De som är tre störst i världen, kommer vara störst över tid…även i EU
Kommentarer
Jo, men den där marknadsandelen delas av trettifjorton kinesiska biltillverkare…
Problemet dom kommer få är att service och verkstadsdelen inte hänger med. Förstår inte varför man frivilligt vill utsätta sig själv för såna problem. Har själv haft en del "Kalle Anka bilar" genom åren och det var bara jobbigt, värdeminskingen var rätt saftig också.
Det är nog bara en bråkdel av kineserna som kommer att finnas kvar om några år och det är den bråkdel som fixar komfortabel försäljning och service.
Toyota/Japan har lämnat öppet mål för Kina-fabrikat 🧐
Kommer massa nya elbiltillverkare, många kommer försvinna
Det är en sak att vara "stor" och överleva i Kina - en helt annan sak att överleva i EU och inte minst i lilla Sverige. Så jag tror som många andra att flera nyintroducerade märken kommer att vara borta om några få år. Några få kommer säkert att överleva - men vilka ?
Time will tell...
De som är tre störst i världen, kommer vara störst över tid…även i EU
Som jag sagt tidigare BYD och MG är de jag tror överlever.
Jag tycker MG4 verkar vara riktigt intressant, den tillsammans med Ora ligger ju i samma klass som ID3 och Born , men till avsevärt bättre pris.
MG4 är betydligt bättre prissatt än Ora. Stora batteriet och fullutrustad för samma pris som Ora med litet batteri.
Samma pris, men MG4 är 1 000 kr dyrare i privatleasing.
MG4 är så jäkla ful, bara... Det ser ut som att de bytte designer mitt på bilen.
Tesla, VW-gruppen o BYD är de tre stora globalt.
MG tror jag inte på globalt.
MG tripplade försäljningen 2021 i Europa:
Retail sales results 2021
France 4,829
Sweden 4,520
Germany 3,072
Norway 3,069
Denmark 1,497
The Netherlands 1,142
Italy 919
Spain 747
Belgium + Luxembourg 731
Austria 681
Ireland 493
Iceland 176
Malta 43
Portugal 27
Sub-total 21,946
United Kingdom 30,600
Total 52,546
SAIC som äger MG sålde över 500000 bilar en enda månad i år.
5,4 miljoner bilar från SAIC 2021!
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.