Hade det varit billigare så hade dom för länge sedan byggt broar.
Och när det gäller att bygga broar så är Norge en förebild.
På företaget jag jobbar så har vi jobbat med flera projekt för att ersätta färjor.
Ett av flera projekt, i det perspektivet är några elektriska färjor billigt.
https://www.multiconsult.no/prosjekter/kryssing-av-sulafjorden-rorbru/
Har åkt Helsingborg-Helsingör några gånger med elfärjor. Visst, jag saknar lukten av bunkerolja och vibrationerna, men nog är det fint, alltid.
Uppdaterat: 2022-10-06 01:33
Vissa personer är födda grälsjuka. Släpp dem och gå vidare. Dessutom: Om du inte tillåter folk att inte respektera dig, kommer de snart att börja betrakta dig som konstig. DET är konstigt.
En av två färjor som går till Lysekil - Tellus, havererade för två månader sedan. "Drivenhet" havererade - sändes till Finland för reparation. Beräknad i drift efter nyår. Just nu bara en färja - 1:a nov sätts också gammal färja in - halva kapaciteten.
Enligt "färjefolket" åker fler och fler "runt" - ung. dubbla avståndet - Läs: "då går det lika bra"! Min tolkning: lägg ner dom som ansvarar för vägfärjor!
Färjerederiet leds av .... som är underställd Trafikverket, som till helt nyligen leddes av....
Jag har åkt båda rutterna åtskilliga gånger, men Vaxholm- Rindö enbart i tjänsten så då tänkte man inte på avståndet.
Ljusterö var mest fritidsresor.
Ok, det är nog ändå kringutrustningen som kostar.
Uppdaterat: 2022-10-06 20:46
Varje Saab är värd att vårdas och bevaras, sådana bilar görs inte längre
Kommentarer
En miljard för 2 färjeleder som är några stenkast långa !!
Snacka om att kasta pengarna i sjön.
Nåja, Ljusterö är ju en bit, men Vaxholm är ju kortare, men det är säkert inte avståndet som kostar utan allt runtomkring.
Hade det varit billigare så hade dom för länge sedan byggt broar.
Och när det gäller att bygga broar så är Norge en förebild.
På företaget jag jobbar så har vi jobbat med flera projekt för att ersätta färjor.
Ett av flera projekt, i det perspektivet är några elektriska färjor billigt.
https://www.multiconsult.no/prosjekter/kryssing-av-sulafjorden-rorbru/
Har åkt Helsingborg-Helsingör några gånger med elfärjor. Visst, jag saknar lukten av bunkerolja och vibrationerna, men nog är det fint, alltid.
En av två färjor som går till Lysekil - Tellus, havererade för två månader sedan. "Drivenhet" havererade - sändes till Finland för reparation. Beräknad i drift efter nyår. Just nu bara en färja - 1:a nov sätts också gammal färja in - halva kapaciteten.
Enligt "färjefolket" åker fler och fler "runt" - ung. dubbla avståndet - Läs: "då går det lika bra"! Min tolkning: lägg ner dom som ansvarar för vägfärjor!
Färjerederiet leds av .... som är underställd Trafikverket, som till helt nyligen leddes av....
Gissar att total cost of ownership faktiskt är lägre för elfärjorna så inget konstigt med detta.
En koll på maps säger att de är lika typ långa. Vaxholmsfärjan åker ju i en böj till Rindö.
Jag har åkt båda rutterna åtskilliga gånger, men Vaxholm- Rindö enbart i tjänsten så då tänkte man inte på avståndet.
Ljusterö var mest fritidsresor.
Ok, det är nog ändå kringutrustningen som kostar.
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.