Personligen skulle jag lägga tji peng på en Xpeng.
Den får nog visa vad den går för innan den skulle intressera mig, kanske kommer den att ingå i den klump kineser som blir en parentes och som aldrig kommer att stanna i landet?
Uppdaterat: 2022-09-22 08:55
Varje Saab är värd att vårdas och bevaras, sådana bilar görs inte längre
Känns lite som på den tiden när Japaner etablerade sig, tog ett tag för dem att kalibrera kvalitet och utbud. I början var det mycket skrot som kom, rostade bort och grejerna höll knapp i 10.000mil. Kollar man nu är de dem som ligger i topp bilbesiktning med minst antal fel m.m. Jag tror att förflyttar vi oss några år framåt är det likadant med Kineserna. Det jag hade hoppats på var lite billigare elbilar i.o.m att Kineser etablerar sig, men det är som vanligt alla vill uppåt i värdekedjan för att kunna ta mer betalt per bil(tjäna mer pengar per bil med andra ord).
Så vem/vilka ska man hoppas på nu? Är det Dacia som står på tur.
Lite kul att den tidigare haussas upp med synnerligen överförfriskad specc och ju närmare lansering desto mer snopnare siffror blir det. Plumpen blir väl när priset blir högre än förväntat.
Och spiken när proffstestarna får säga sitt.
"Fit for 55" är ett klimatpaketet som bl a innebär att EU ska minska sina växthusgasutsläpp med 55 % till år 2030 (jämfört med 1990 års nivå) och som har det övergripande klimatmålet (enligt den klimatlag som antogs i juni 2021) att hela EU ska vara klimatneutralt senast år 2050.
Kommentarer
Personligen skulle jag lägga tji peng på en Xpeng.
Den får nog visa vad den går för innan den skulle intressera mig, kanske kommer den att ingå i den klump kineser som blir en parentes och som aldrig kommer att stanna i landet?
Jag kan såklart ha fel men jag tror att Xpeng blir en av de kineser som etablerar sig.
Känns lite som på den tiden när Japaner etablerade sig, tog ett tag för dem att kalibrera kvalitet och utbud. I början var det mycket skrot som kom, rostade bort och grejerna höll knapp i 10.000mil. Kollar man nu är de dem som ligger i topp bilbesiktning med minst antal fel m.m. Jag tror att förflyttar vi oss några år framåt är det likadant med Kineserna. Det jag hade hoppats på var lite billigare elbilar i.o.m att Kineser etablerar sig, men det är som vanligt alla vill uppåt i värdekedjan för att kunna ta mer betalt per bil(tjäna mer pengar per bil med andra ord).
Så vem/vilka ska man hoppas på nu? Är det Dacia som står på tur.
Lite kul att den tidigare haussas upp med synnerligen överförfriskad specc och ju närmare lansering desto mer snopnare siffror blir det. Plumpen blir väl när priset blir högre än förväntat.
Och spiken när proffstestarna får säga sitt.
Kineserna är opålitliga, dom kan lova mkt sen håller dom inte vad dom sagt. Tyvärr vanligt i Kina.
Kinaskit!
Xpeng för en liten peng?
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.