Dacia ska inte längre kriga med lägsta möjliga inköpspris. Istället kommer större modeller som ska ge ”mycket bil för pengarna”.
Dacia ska inte längre kriga med lägsta möjliga inköpspris. Istället kommer större modeller som ska ge ”mycket bil för pengarna”.
Kommentarer
"Mycket bil för pengarna", är det samma sak som ett lågt kilopris?
Det betyder att priserna kommer att höjas även på befintliga modeller. Bilpriserna har gått upp överallt, och Dacia hakar på.
Eller så finns det ett hål i marknaden sedan bilen för nuftiga människor började lyxa till sig.
Sen finns fler aspekter.
Små bilar kan inte längre göras lönsamma med de miljökrav som finns och som kommer i framtiden.
Men även kraven på säkerhet blir svårare att få lönsam i små bilar.
Så nej, Dacia hakar inte bara på. Dom är tvugna för att ens kunna finnas kvar.
Nu gör jag en gissning.
Kan det bli så att Renaults produktportfölj endast blir eldriven. Medan Dacia får ha sitt namn på smutsigare modeller?
Ytterligt tråkigt, nu försvinner de bilar som många med mindre resurser kunnat köpa.
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.