"Opel plattar till sin logotypen" är i varje fall bara historielöst... PSA PR snack, eftersom man i själva verket bara skapat ett märke som kombinerar utseendet från 1970 och 80-talet, alltså ingen nyhet.
Jaha, det sög ju. Vad är det som gör biltillverkarna så ängliga över att ha en unik profil att alla måste inordna sig i samma typ av grafiska modell?
Inte nog med att man droppade det gröna inslaget i loggan för några år sen - vilket gjorde att klåparna på min lokala verkstad inte kunde leverera ett nytt emblem till min baklucka då det gamla satt löst pga slitage - nu slänger man hela sin historia överbord.
"Opel plattar till sin logotypen" är i varje fall bara historielöst... PSA PR snack, eftersom man i själva verket bara skapat ett märke som kombinerar utseendet från 1970 och 80-talet, alltså ingen nyhet.
Nu måste du väl ändå läst fullständigt galet.
SKODA, handlar artikeln om.
INTE OPEL.
Men det kanske var Opel som startade Skodas biltillverkning
Saabnisse
Ja, både i upplevd kvalitet och prissättning. Att Enyaq upplevs mer ”premium” än ID4 lär väl ha satt kaffet i halsen på VW-folket.
Frågan är hur långt Skoda får gå i sin premiumambition.
Vad VAG funderar på när det gäller placeringen av respektive märke inom koncernen kan man fundera över.
Klart är att inom Skoda verkligen jobbar intensivt för högre status, man har ju framhävt fram just L&K-märket och det måste väl vara för att ge en lyxanknytning.
I vissa anseenden är man i samma klass som Audi eller t.o.m. före, men frågan är väl hur fria händer man får och får behålla?
Koncernkonkurrens är sällan önskvärd.
Och sedan får vi se om premiumjakten även kommer att gälla mindre och "billigare" modeller, man har kanske märkt att det ger större lönsamhet att höja kvalité än att ha mer bling-bling.
Uppdaterat: 2022-09-02 08:43
Varje Saab är värd att vårdas och bevaras, sådana bilar görs inte längre
Woow, vilket miljötänk. Hur mycket har detta geniala påhit kostat, både i produktion och påslag av miljöförstöring? Lika ointelligent då alla kontanter skulle bytas ut. Kommer man med kontanter idag, tittar dom på en som om man var kriminell. Men dyrt blev det. Man ska ju tänka på planeten vi lånar av våra barn. Faktiskt ett jätte stort I-lands problem. Har ni för mycket fritid. Lägg den då på något som faktiskt gör skildnad. Har ni planterat några träd i miljökompensation. Det rättfärdigar inte ett dugg. Tycker bara det är så totalt onödigt, lägga tid, pengar och använda fossila tekniklösningar för en ointressant logga. Min åsikt och den står jag för "punkt"
Kommentarer
Verkar som bönräknarna hittat ytterligare något fjun att spara på.
"Opel plattar till sin logotypen" är i varje fall bara historielöst... PSA PR snack, eftersom man i själva verket bara skapat ett märke som kombinerar utseendet från 1970 och 80-talet, alltså ingen nyhet.
Jaha, det sög ju. Vad är det som gör biltillverkarna så ängliga över att ha en unik profil att alla måste inordna sig i samma typ av grafiska modell?
Inte nog med att man droppade det gröna inslaget i loggan för några år sen - vilket gjorde att klåparna på min lokala verkstad inte kunde leverera ett nytt emblem till min baklucka då det gamla satt löst pga slitage - nu slänger man hela sin historia överbord.
Med vår nya företagsidentitet tar vi utseendet och hela varumärket till nästa nivå, säger Martin Jahn, styrelsemedlem i Skoda..
Gäller det själva bilarna också? 🤔
Nu måste du väl ändå läst fullständigt galet.
SKODA, handlar artikeln om.
INTE OPEL.
Men det kanske var Opel som startade Skodas biltillverkning
Togga
Jag skulle vilja påstå att det är en stor skillnad på Skodas modeller idag och för 10-20 år sedan.
Skoda jobbar alltmer för att bli premium och nå sina rötter i L&K!
Och de är nog inte långt ifrån.
Saabnisse
Ja, både i upplevd kvalitet och prissättning. Att Enyaq upplevs mer ”premium” än ID4 lär väl ha satt kaffet i halsen på VW-folket.
Frågan är hur långt Skoda får gå i sin premiumambition.
Vad VAG funderar på när det gäller placeringen av respektive märke inom koncernen kan man fundera över.
Klart är att inom Skoda verkligen jobbar intensivt för högre status, man har ju framhävt fram just L&K-märket och det måste väl vara för att ge en lyxanknytning.
I vissa anseenden är man i samma klass som Audi eller t.o.m. före, men frågan är väl hur fria händer man får och får behålla?
Koncernkonkurrens är sällan önskvärd.
Och sedan får vi se om premiumjakten även kommer att gälla mindre och "billigare" modeller, man har kanske märkt att det ger större lönsamhet att höja kvalité än att ha mer bling-bling.
Woow, vilket miljötänk. Hur mycket har detta geniala påhit kostat, både i produktion och påslag av miljöförstöring? Lika ointelligent då alla kontanter skulle bytas ut. Kommer man med kontanter idag, tittar dom på en som om man var kriminell. Men dyrt blev det. Man ska ju tänka på planeten vi lånar av våra barn. Faktiskt ett jätte stort I-lands problem. Har ni för mycket fritid. Lägg den då på något som faktiskt gör skildnad. Har ni planterat några träd i miljökompensation. Det rättfärdigar inte ett dugg. Tycker bara det är så totalt onödigt, lägga tid, pengar och använda fossila tekniklösningar för en ointressant logga. Min åsikt och den står jag för "punkt"
har samma intryck
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.