Först kom Tesla, sen kom ingen alls. Nu har ”Den gamla världen” vaknat och strömmen av exklusiva elbilar tilltar. Med ny plattform, nytt formspråk och koldioxidneutral produktion hoppas Mercedes att EQS ska bli elbilsvärldens fixstjärna.
Först kom Tesla, sen kom ingen alls. Nu har ”Den gamla världen” vaknat och strömmen av exklusiva elbilar tilltar. Med ny plattform, nytt formspråk och koldioxidneutral produktion hoppas Mercedes att EQS ska bli elbilsvärldens fixstjärna.
Kommentarer
2 719 kilo ...
De får sätta Mercan hos viktväktarna, alldeles för hög tjänstevikt.
Undrar hur det är med den elektromagnetiska strålningen i den bilen som är i princip en "el-fabrik".
Förövrigt är bredden amerikansk, i varje fall i Sverige i små samhällen tvingas man ställa bilen och gå... att köra fram till sommarhuset är bara att glömma... inte speciellt imponerande...
En drömbil förstås, men galenskap att köpa.
Kört den. helt oroligt skön bil. Massivt habegär.
Maskerade tyngden väl, kändes som min E-klass på vägen
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.