Det tog ett decennium längre än väntat, men nu har den kinesiska bilindustrin på allvar etablerat sig i Europa. I Sverige kommer Maxus, Lynk & Co, MG, DFSK, Polestar med flera att mot slutet av året få sällskap av Nio, ett märke som inte vill vara som andra.
Kommentarer
Stämmer utbyggnaden av stationer 2022 är det imponerande. Finns 1 st idag till 20 st det betyder 19 st på 8 månader i Norge och 9 st i Sverige. Antar att dom måste bygga flera stycken redan nu innan vintern kommer.
Tanka elbilen på 5 minuter, det låter helt ok.
9 bytesstationer i Sverige innebär att det gäller att planera sin rutt väl.
Vore det någon riktig mening med batteribyte så skulle det behövas en standard som alla elbilstillverkare anslöt till, först då kan man räkna med att det blir tillräckligt antal bytesstationer.
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.