VW återvinner batterier själva och detta gör Tesla också.
Northvolt gör detta som svaret i artikeln.
Duesenfelt i Tyskland återvinner batterier och finns på Youtube i Fully Charged Show.
Sedan används mycket batterier som lagring eller säljs. Begagnade batterier är väldigt efterfrågat och säljs fort.
Finns många Företag som specialiserat sig på att uppgradera gamla Nissan Leaf och även bygga om Ice till Bev. Även byta ut felande celler i batteripack. Dock väldigt få i Sverige just nu varför vet jag inte. UK har företagare förstått detta och finns i Nederländerna och även i Finland.
Efterfrågan från Kunder borde finnas så garanterat en bra företags ide
Gissar att biltillverkarna inte tillåter att andra än deras egna godkända verkstäder får göra underhåll på högspännings-batteriet - i alla fall under batteriets garantitid. Tror att man är väldigt "försiktig/avvaktande" beroende på den höga spänningen och alla risker detta medför - med all rätt. Detta är inget vanligt bilmekaniker-jobb trots allt.
"Finns många Företag som specialiserat sig på att uppgradera gamla"
"Även byta ut felande celler i batteripack. Dock väldigt få i Sverige just nu varför vet jag inte. UK har företagare förstått detta och finns i Nederländerna och även i Finland."
Opel har haft detta som stående rutinmässigt program sedan Ampera 2012, fast det har inte fått någon uppmärksamhet.
Kommentarer
VW återvinner batterier själva och detta gör Tesla också.
Northvolt gör detta som svaret i artikeln.
Duesenfelt i Tyskland återvinner batterier och finns på Youtube i Fully Charged Show.
Sedan används mycket batterier som lagring eller säljs. Begagnade batterier är väldigt efterfrågat och säljs fort.
Finns många Företag som specialiserat sig på att uppgradera gamla Nissan Leaf och även bygga om Ice till Bev. Även byta ut felande celler i batteripack. Dock väldigt få i Sverige just nu varför vet jag inte. UK har företagare förstått detta och finns i Nederländerna och även i Finland.
Efterfrågan från Kunder borde finnas så garanterat en bra företags ide
Gissar att biltillverkarna inte tillåter att andra än deras egna godkända verkstäder får göra underhåll på högspännings-batteriet - i alla fall under batteriets garantitid. Tror att man är väldigt "försiktig/avvaktande" beroende på den höga spänningen och alla risker detta medför - med all rätt. Detta är inget vanligt bilmekaniker-jobb trots allt.
"Finns många Företag som specialiserat sig på att uppgradera gamla"
"Även byta ut felande celler i batteripack. Dock väldigt få i Sverige just nu varför vet jag inte. UK har företagare förstått detta och finns i Nederländerna och även i Finland."
Opel har haft detta som stående rutinmässigt program sedan Ampera 2012, fast det har inte fått någon uppmärksamhet.
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.