Biltillverkarna tar till nya grepp för att öppna dörrarna. De släta handtagen som viks ut eller hoppar ut automatiskt är på frammarsch. Flera märken är dock skeptiska.
Biltillverkarna tar till nya grepp för att öppna dörrarna. De släta handtagen som viks ut eller hoppar ut automatiskt är på frammarsch. Flera märken är dock skeptiska.
Kommentarer
Typisk tramsdetalj där man låter flärd och dumhet gå före funktion och vett!
De överlägset bästa är vridhandtagen som satt i princip på alla bilar fram till 1960 och som fortfarande förekommer där det är viktigt att kunna öppna med handskar.
Och en viktig sak, de fryser inte fast!
Ja, trams håller jag absolut med om. Men de handtag som under senare år suttit på de flesta bilar tycker jag fungerar bra och de går ju att använda även med handskar på handen. Allt nytt behöver nödvändigtvis inte vara bättre - även om det rätt ofta är just det men knappast i detta fall. Precis som att avskaffa bakrutetorkare och strålkastarspolning.
Handtagen som ex VW ID.4 har känns som en smidig kompromiss. Ingen utstickande del, men samtidigt en öppning att kunna öppna dörren "normalt".
Ja håller med, Grosser.
Men tex systern Skoda Enyaq är ju ännu bättre och smart aerodynamiska i formen. Det går att ha riktiga handtag om man designar rätt.
På vintern med snö och is måste man ha ett handtag som man kan greppa runt.
jag vill ha handtag som det snabbt går att öppna med i händelse av en olycka.
Förstår inte heller riktigt vad det är för fel på de handtag som de flesta bilar har idag - och har svårt att tro att man kommer att tjäna speciellt många meter i räckvidd/laddning om man fäller in dom helt. Det finns nog mycket mera att hämta på att bygga lite lägre bilar och med lågt luftmotstånd jfr att fälla in handtagen.
Instämmer, sänk taket några mm på SUV'ar o andra höjda bilar. Är ju de som har problem med räckvidd
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.