Det blev en strulig start för vår Subaru Outback. Det första problemet är nu äntligen löst – efter nästan fyra timmar i telefonkö.
Subaru Outback: Problem direkt ut från leveranshallen
Läs hela artikeln
Uppdaterat: 2022-01-26 15:10
Kommentarer
TPMS med direkta sensorer är ett djävulskt påfund som förmodligen tillkommit för att klå bilägaren på pengar.
Bättre med indirekt TPMS genom varvtalsmätning av hjulen via ABS som bl.a. VAG har använt sig av sedan länge.
Jo, även om man inte ser det absoluta däckstrycket så är det ju en så mycket enklare och billigare lösning - så jag håller med dig helt, saabnisse !
Håller med, känns just gjort för att garantera jobb för verkstäder/däckverkstäder.
Ett enkelt vis att stänga av denna funktion vore på sin plats, så man slipper varningar om man har hjul utan sensorer eller om man helt enkelt inte är intresserad av funktionen.
Håller med ovanstående. Indirekta varianten blir ju billigare för ägaren och minskar risken för strul.
Problemet stavas "Hedin Bil". Lämnade in en Ford Focus i Akalla 27 september och de blev klara 22 december utan kompensation.
Eftersom jag inte kollar trycket i däcken när jag åker iväg så föredrar jag att ha en givare som inte behöver låta hjulen snurra nån km innan man får reda på att trycket är för lågt.
Varför köper och servar folk bilar hos dessa diversehandlare ??
Eller finns det inga mindre renodlade handlare/verkstäder längre??
Mäkinen
Men även utan givare märker du väl ifall du rullar iväg med ett däck helt punkterat?
Om det bara skett ett visst däcktrycksfall så spelar det ingen roll vilket system man använder.
Det beror på hur vägen ser ut. Åker jag hemifrån kommer jag 300 meter innan vägen är slät. Ett tomt bakhjul är svårt att känna innan dess.
Mäkinen
Ah jag förstår. Ja, då kan det vara svårare att upptäcka en punktering.
Har tyvärr exakt samma erfarenhet av Hedin bil. Otroligt svårt att ens få kontakt. När man väl lyckas och man lämnar detaljerad fel beskrivning m tänkbara lösningar på problemen så får man tillbaka bilen orörd. Det finns inga fel. Hänt mig flera ggr senaste fem åren. De verkar helt ovana vid kunder som kan NGT och har ingen förståelse för att man blir förbannad på nedlagd tid utan en lösning i sikte. Känner mig tom dumförklarad. Vem fasen ödslar tid på att lämna in ett fordon utan fel....nja borde finnas bättre återförsäljare men ibland har man inget val tyvärr.
Dåligt.
AddBlue-lampan började lysa på min MB, tryckte på knappen i taket (21:00 4/1), fick tid dagen efter och fri lånebil på Hedins bekostnad. Fick precis den lånebil jag bad om (stor Merca med liknande utrustning som min = mycket)
Reparation utan kostnad för mig.
Blir alltid bemött bra hos Hedin Göteborg.
MC, orkade du inte fylla på själv? ;-)
O fan, går det?
MC - äger du ö h t en modern dieselbil...
Tror du missade ironin i mitt svar till EnannanRobban, som uppenbarligen skojade :-)
Är svårt att missa det blå locket då man tankar en E-klass.
Så var det nog, MC.
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.