Nja, inte riktigt: "På den svenska marknaden har Volkswagen dock inga planer på att sälja e-Up...".
Samtidigt är det obegripligt hur VW kan ta bort e-Up från utbudet när man inte har någon vettig instegsbil att ersätta den med och det kommer ta flera år innan sådana kommer (ID1 och ID2). Varför skänker VW bort marknaden för mindre och prisvärda elbilar till konkurrenterna och ger dem möjlighet till ett stort försprång?
Uppdaterat: 2022-01-18 20:01
"Fit for 55" är ett klimatpaketet som bl a innebär att EU ska minska sina växthusgasutsläpp med 55 % till år 2030 (jämfört med 1990 års nivå) och som har det övergripande klimatmålet (enligt den klimatlag som antogs i juni 2021) att hela EU ska vara klimatneutralt senast år 2050.
John: Kanske att man vill prioritera de modellerna som ger högre vinst först. Utveckling är som bekant inte gratis.
MVH AL
Uppdaterat: 2022-01-18 20:03
” Det finns inget värre än aktiv dumhet.”
Gäst (ej verifierad)
John2008 skrev:
Guran skrev:
John, VW har hört din bön.
Nja, inte riktigt: "På den svenska marknaden har Volkswagen dock inga planer på att sälja e-Up...".
Samtidigt är det obegripligt hur VW kan ta bort e-Up från utbudet när man inte har någon vettig instegsbil att ersätta den med och det kommer ta flera år innan sådana kommer (ID1 och ID2). Varför skänker VW bort marknaden för mindre och prisvärda elbilar till konkurrenterna och ger dem möjlighet till ett stort försprång?
Du kan väl importera en, är den helbilsgodkänd inom EU är det inga problem alls.
John: Kanske att man vill prioritera de modellerna som ger högre vinst först. Utveckling är som bekant inte gratis.
Som världens i stort sett största biltillverkare kan jag tycka att det är korttänkt att inte ha ett komplett utbud av elbilar och speciellt när man redan har en "färdigutvecklad" bil som e-Up. Men som sagt har VW nu kommit på bättre tankar i och med återlanseringen av just e-Up. Hoppas att det blir med längre räckvidd än förut och minst 40 mil istället för 26 mil.
Uppdaterat: 2022-01-18 20:43
"Fit for 55" är ett klimatpaketet som bl a innebär att EU ska minska sina växthusgasutsläpp med 55 % till år 2030 (jämfört med 1990 års nivå) och som har det övergripande klimatmålet (enligt den klimatlag som antogs i juni 2021) att hela EU ska vara klimatneutralt senast år 2050.
Kommentarer
Kan Dacia sälja sin lilla elbil så borde VW utan problem kunna kränga E-Up. Känns som ett klart bättre val än Dacia i det prissegmentet.
e-UP SUV, eller hur?
John, VW har hört din bön.
Vanliga Up fanns ju i en "terräng-variant" om jag inte minns fel.
VW Cross Up hade lite extra plastbråte utanpå.
Så var det den hette...:)
Nja, inte riktigt: "På den svenska marknaden har Volkswagen dock inga planer på att sälja e-Up...".
Samtidigt är det obegripligt hur VW kan ta bort e-Up från utbudet när man inte har någon vettig instegsbil att ersätta den med och det kommer ta flera år innan sådana kommer (ID1 och ID2). Varför skänker VW bort marknaden för mindre och prisvärda elbilar till konkurrenterna och ger dem möjlighet till ett stort försprång?
John: Kanske att man vill prioritera de modellerna som ger högre vinst först. Utveckling är som bekant inte gratis.
MVH AL
Du kan väl importera en, är den helbilsgodkänd inom EU är det inga problem alls.
Som världens i stort sett största biltillverkare kan jag tycka att det är korttänkt att inte ha ett komplett utbud av elbilar och speciellt när man redan har en "färdigutvecklad" bil som e-Up. Men som sagt har VW nu kommit på bättre tankar i och med återlanseringen av just e-Up. Hoppas att det blir med längre räckvidd än förut och minst 40 mil istället för 26 mil.
Kört e-Up, prisvärd.
Äger en vanlig Up, sedan 10år. Kul att ratta. Mycket bra bil
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.