Vi Bilägares forum

MG ZS EV uppdateras – här är de svenska priserna

MG ZS EV uppdateras – här är de svenska priserna

MG har släppt den svenska prislappen för uppdaterade storsäljaren ZS EV. Den blir 500 kronor dyrare i månaden än den utgående modellen.

Läs hela artikeln
Uppdaterat: 2021-10-14 10:50

Kommentarer

Fortfarande ett attraktivt leasingpris, kan man bara hålla en hyfsad leveranstid kan det bli en storsäljare.

Uppdaterat: 2021-10-14 11:01
Varje Saab är värd att vårdas och bevaras, sådana bilar görs inte längre

Förvånansvärt rimlig prishöjning - jag hade helt klart gissat på mera. Dessutom "mera bil" i o m faceliften - frånsett batterikapaciteten även bl a LED-ljus som standard.

Uppdaterat: 2021-10-14 11:42

I grunden är det fortfarande en äldre modell och den har brister. Men visst, priset är lågt.

Uppdaterat: 2021-10-14 11:50

Raphael, man får väl ställa den mot andra bilar i liknande storlek och prisibild. Ta tex en Qashqai, det är nog samma typ av köpare på de bilarna, och då är ju uppdaterade MG vettigare. Samma får nog sägas om nya Sportage och Tuscon

Uppdaterat: 2021-10-14 12:06

Jag jämför med Peugeot e-208 och då verkar ju MG ZS EV vara ett betydligt bättre val, men jag har förstås inte kört den än.

Uppdaterat: 2021-10-14 12:13
Varje Saab är värd att vårdas och bevaras, sådana bilar görs inte längre

En Volvo C40 eller 3 st MG Zs och lite pengar kvar varje månad.... Svårt val ;)

Uppdaterat: 2021-10-14 14:40

E-208 är en modernare konstruktion. Den förra MG ZS saknade värmepump, jag hittar ingen info om att den ansiktslyfta versionen skulle ha det. E-208 har däremot värmepump. Det är en fördel i vinterklimat att ha värmepump. Det ger högre energieffektivitet.

Uppdaterat: 2021-10-14 15:33

För mig har e-208 en fullständigt omöjlig förarmiljö, där är kusinen Corsa överlägsen.
När det gäller värmepump är det ju en fördel om det finns, men bara ner till ca 0 grader, sedan krävs det brödrostvärme.

Uppdaterat: 2021-10-14 16:16
Varje Saab är värd att vårdas och bevaras, sådana bilar görs inte längre
saabnisse skrev:

För mig har e-208 en fullständigt omöjlig förarmiljö, där är kusinen Corsa överlägsen.
När det gäller värmepump är det ju en fördel om det finns, men bara ner till ca 0 grader, sedan krävs det brödrostvärme.

Min 18 år gamla luftvärme ger bra med värme med hög energisparning ned till -15 grader så varför skulle en ny värmepump i bil vara sämre?
Dessutom så finns det många andra fördelar som hör ihop med temperatursättning av batteriet.

Uppdaterat: 2021-10-14 16:24

junkers, sitter den i bilen?

Uppdaterat: 2021-10-14 17:04
Varje Saab är värd att vårdas och bevaras, sådana bilar görs inte längre

Nej.

Uppdaterat: 2021-10-14 17:41

junkers, jag har också en luftvärmepump till huset, men under 0 ger den inte mycket mer värme än den förbrukar och vid -15 är det negativt så under +5 kör jag bergvärme.
Och de flesta bilvärmepumparna brukar vara ännu sämre, de fungerar bäst vid +15 ner till 0.
Men det är klart då sparar de energi.

Uppdaterat: 2021-10-14 18:22
Varje Saab är värd att vårdas och bevaras, sådana bilar görs inte längre

För oss som sällan behöver nyttja maximal räckvidd så är nog ev avsaknad av värmepump inte av avgörande betydelse. Däremot kan jag förstå problemet för de som dagligen kör långa sträckor och behöver så mycket räckvidd som möjligt.

Uppdaterat: 2021-10-14 19:17

Värmepump behövs väl för att slå på värmen via appen eller?

Uppdaterat: 2021-10-14 19:28
Förnuftig
humor skrev:

Värmepump behövs väl för att slå på värmen via appen eller?

Nej, har inget med det att göra. Går utmärkt med fjärrstart av värme även utan värmepump.

Uppdaterat: 2021-10-14 19:55