Vi Bilägare har provkört crossovervarianten av småbilen.
Webb-TV: Första intrycken av Toyota Yaris Cross: "Sagolikt lättkörd"
Läs hela artikeln
Uppdaterat: 2021-09-14 18:15
Vi Bilägare har provkört crossovervarianten av småbilen.
Kommentarer
Min fru är mycket intresserad av att köpa den här bilen. Och inte mig emot om en Toyota Yaris Cross hamnar på vår garageuppfart!
Vad tillför en skogsmulligare variant av Yaris som är så viktigt att man väljer att bygga den?
john, 24 cm horisontellt och 2,5 cm vertikalt!
Ja, det är ju ett enormt starkt försäljningsargument... ; )
Personligen skulle jag nog också kolla Honda Jazz Crosstar - den är ju ViB väldigt förtjust i under årets långtest.
Personligen tycker jag att den vanliga Yaris är alldeles utmärkt, i stan, men jobbig på landsväg, den bör nog inte köras över 70, då blir det surrigt.
Men jag ska försöka hinna prova den här så snart det är möjligt.
Om man är noga med valet av däck när det är dags att byta (att man tittar på nätet vilka däck som har lägst decibelnivå), är mycket vunnet. Att köra en vanlig Yaris i 100 km/h på fabriksmonterade däck funkar utmärkt - dock bör man köra gränsle över de uppkörda spåren i asfalten.
Annars är den här Toyotan den snyggaste någonsin. Jag och min fru gillar den skarpt - en riktig liten tuffing!
Man ska nog hitta väldigt bra däck om de ska ta bort surret!
Absolut, men det "surrar" i många småbilar, det blir ju så med lågt pris - och tunn isolering . Men för min fru (och mig) är faktiskt det största bekymret med dagens Yaris just däckbullret, men det går att komma lindrigare undan om man tänker till lite. Själva "surret" kan hon (vi) stå ut med!
Hur som helst, den här modellen är mycket tilltalande.
SnookerPro, jag tror dig, som jag skrev tidigare tycker jag den vanliga Yaris är utmärkt i stan, men om man som jag mest åker landsväg och i större bilar upplever man surrigheten som väldigt tröttsam.
Det är samma i Swift som jag åker i oftare, den är ju manuellt växlad och man önskar att det funnits en sjätte växel eller ännu hellre fyra glesare växlar, bara motorvarvet går ner vid 110!
Ofattbart hög förbrukning, det är synd. Vanliga Prius som är både tyngre, och starkare. Ligger på 0,34-0,36 l/m WLTP.
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.