Komplex elektronik och förarassistenterna är ingenting som kundera har bett om, menar hon.
Dacia-chefen: Kunderna vill inte betala för ”värdelösa funktioner”
Läs hela artikeln
Uppdaterat: 2021-09-07 16:49
Komplex elektronik och förarassistenterna är ingenting som kundera har bett om, menar hon.
Kommentarer
Så befriande att se en kvinna i casual kläder i den positionen och i samband med bilar. Jag förstår att det är precis det de vill åstadkomma, men ändå!
Så kan det vara, deras kundgrupp efterfrågar inte nymodigheter inom säkerhet.
Med tanke på hur många bilar dom säljer inom EU så kanske det ändå är rätt prioriteringar - om än inte för svenska trygghets-narkomaner...:) Sen straffas dom ju i vårt land av de svenska malus-reglerna .
Om-Renault-Volvo affären blivit av!
Om-Dacia fått ett Volvomärke i fronten i Sverige hade Dacia sålt i väldiga mängder.
Nu finns det tyvärr ett gäng som tror att om det inte står Volvo på bilen har den ingen säkerhet!
Men jag tror att märken som Dacia har en stark framtid.
Idag är det nästan så att man litar mera på en Dacia än på en bil ifrån modermärket Renault - så det kan bli.
Håller med dig Pi! Renault känns inte bra liksom. Ska också bli intressant och se om dacia lyckas behålla sin ”lågprisstatus”. Skoda och Kia har inte gjort det. Inte dåliga bilar, men det är ju inte budgetvarianter mer!
Äntligen en biltillverkare med en mer sund inställning än många konkurrenter.
Ja, men "Volvo-gänget" säger att ju fler nya bilar som Dacia desto fler antal omkomna och skadade och tvärtom om det blir fler bilar som Volvo.
Saabnisse
En Dacia med Volvomärke i fronten hade kostat en halv miljon….minst. Men du hade förmodligen kunnat prenumerera på ”Dacian” till det förnämliga priset 7850 kr i månaden.
Till värdelösa funktioner räknar man uppenbarligen också rena avgaser, varje gång en Dacia visar sig får man fly för livet för att inte bli förgiftad av dess våldsamma stank.
Dacia är en sanitär olägenhet som borde förbjudas.
Man får anta att även Dacia uppfyller lagkraven för avgasrening och därför inte är sämre än andra tillverkare.
Kanske Dacia blir min nästa bil.
En Dacia som uppfyller alla nutida krav på utsläpp vill du förbjuda, men en trettio år gammal Opel går an?
Tänk efter nu, det är ju inte alltid lukten beror på avgasutsläppen.
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.