70-talsbilar var generellt inte framstående krocksäkra, men Granada och alla Fordar fram till 1990-talet, är ändå de i särklass sämsta av alla, bilskolorna hade under en period krockade Fordar som visades upp för eleverna för att skrämma dem ordentligt för farorna i trafiken eftersom de såg hemskare ut än andra krockade bilar.
Man blir chokad när man ser det minimala dragspel denna stora bil förvandlats till efter en inte speciellt allvarlig smäll, wellpapp.
Roade mig inte med att krocka i nån av de 7 Granador jag haft.
Mycket trevlig bil att färdas o om man inte hade bråttom. I motsats till dagens Ford var inte väghållning dess starka sida på den tiden.
Har ägt alla karossmodeller och alla motorvarianter utom diesel.
D.V.S 4d sedan, 2d sedan, coupe och kombi.
2,0 2,3 2,6 och 3,0.
En tilltänkt husvagnssemester med 2,0 kombi blev kort, vi tog in på en camping i Mariefred (typ 8 mil hemifrån) och åkte hem dagen efter. För att hålla ekipaget uppe i fart krävdes full gas på 3ans växel, det var ohållbart för semesterkassan.
Vi fick tanka på vägen hem, full tank vid start räckte inte de 16 milen.
Kommentarer
Spelar väl knappast någon roll vilket märke eller modell det gäller när det handlar om fina exemplar från 1972!
70-talsbilar var generellt inte framstående krocksäkra, men Granada och alla Fordar fram till 1990-talet, är ändå de i särklass sämsta av alla, bilskolorna hade under en period krockade Fordar som visades upp för eleverna för att skrämma dem ordentligt för farorna i trafiken eftersom de såg hemskare ut än andra krockade bilar.
Man blir chokad när man ser det minimala dragspel denna stora bil förvandlats till efter en inte speciellt allvarlig smäll, wellpapp.
Roade mig inte med att krocka i nån av de 7 Granador jag haft.
Mycket trevlig bil att färdas o om man inte hade bråttom. I motsats till dagens Ford var inte väghållning dess starka sida på den tiden.
Har ägt alla karossmodeller och alla motorvarianter utom diesel.
D.V.S 4d sedan, 2d sedan, coupe och kombi.
2,0 2,3 2,6 och 3,0.
En tilltänkt husvagnssemester med 2,0 kombi blev kort, vi tog in på en camping i Mariefred (typ 8 mil hemifrån) och åkte hem dagen efter. För att hålla ekipaget uppe i fart krävdes full gas på 3ans växel, det var ohållbart för semesterkassan.
Vi fick tanka på vägen hem, full tank vid start räckte inte de 16 milen.
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.