Vi Bilägares forum

Ioniq 5

Ioniq 5

Ser fram emot nästa veckas, tisdag 23:e kl 08:00, världspremiär av Ioniq 5
Den ser mer och mer intressant ut. Senaste infon är max dragvikt 1600kg.
Snygg interiör med säten som är som en biofåtölj med utfällbara långa stöd för benen så man kan skjuta bak och fälla hela sätet och ta sig en tupplur under laddningen.
Skulle gissa att den prismässigt ligger strax under en ID4, läst om frånpriset 40.000£ i England.
Med tanke på hur energieffektiva bilar Hyundai bygger så kan detta bli en het kandidat vid mitt nästa bilbyte.

Uppdaterat: 2021-02-18 22:30
Guran

Kommentarer

Grattis Guran!

Man ska unna sig något extra på "ålderns höst". En elbil klarar fortfarande inte mina behov men genom att behålla min fossilkärra för långfärder och släp så skulle det funka. Ovanstående (i basutförande) skulle kunna vara vardagsbil med extra flärd. Den skulle behöva stå i det garage jag saknar i så fall. Så platsbrist ligger mig i fatet.

Uppdaterat: 2021-04-29 15:03
Mycket vatten har runnit under hjulen...
pinjong skrev:

Grattis Guran!
Man ska unna sig något extra på "ålderns höst". En elbil klarar fortfarande inte mina behov men genom att behålla min fossilkärra för långfärder och släp så skulle det funka. Ovanstående (i basutförande) skulle kunna vara vardagsbil med extra flärd. Den skulle behöva stå i det garage jag saknar i så fall. Så platsbrist ligger mig i fatet.

Ja den är riktigt läcker. Men lite väl dyr för min plånbok.
Får klara mig med en sydkorean, men den får släpa 1600kg efter sig så det lär räcka för många.

Uppdaterat: 2021-04-29 16:55
Guran skrev:

Ja den är riktigt läcker. Men lite väl dyr för min plånbok.
Får klara mig med en sydkorean, men den får släpa 1600kg efter sig så det lär räcka för många.

Ähum, jag trodde att den gick att få för ca 800" efter återbetalning och rabatter. Gick in på AUDI-sajten och började bygga. Den börjar då på 1158" och det känns onödigt mycket. Vet inte var jag fick min första prisuppgift ifrån.

Även om en elbil får dra 1600 kilo så blir det jobbigt om man vill komma en längre sträcka. Men för kortare dragjobb är det ju perfekt.

Uppdaterat: 2021-04-29 18:31
Mycket vatten har runnit under hjulen...
pinjong skrev:

Guran wrote:Ja den är riktigt läcker. Men lite väl dyr för min plånbok.
Får klara mig med en sydkorean, men den får släpa 1600kg efter sig så det lär räcka för många.
Ähum, jag trodde att den gick att få för ca 800" efter återbetalning och rabatter. Gick in på AUDI-sajten och började bygga. Den börjar då på 1158" och det känns onödigt mycket. Vet inte var jag fick min första prisuppgift ifrån.
Även om en elbil får dra 1600 kilo så blir det jobbigt om man vill komma en längre sträcka. Men för kortare dragjobb är det ju perfekt.

Ja jag sa ju att den var på tok för dyr för min plånbok :)
Skulle gissa på att MB EQS kommer att vara billigare i sitt enklaste utförande.
Men apropå jobbigt att komma längre sträckor med elbil med en bodel hängandes efter så är laddhastigheten klart dimensionerande, och så klart den fortfarande frånvarande infrastrukturen med rejält snabba laddare.
Jag räknar kallt med att kunna ladda >95% hemma eller enfas 10A under ett par dagar i garaget på jobbet i Oslo, om jag nu kommer dit nån gång?
Så är man intresserad av att släpa runt på sitt boende under sommarmånaderna så är en dieseldriven bil onekligen ett bekvämare val. Men vad säger att det inte kommer dyka upp firmor som hyr ut dragbilar för det behovet. Jag skulle heller inte åka på husvagnssemester med en elbil som dragbil, även om det knappt kommer märkas att något hänger efter :)

Uppdaterat: 2021-04-29 19:24

Tror att många överskattar sitt "behov" när de pratar om elbil. Jag gjorde likaså.
"Jag måste kunna komma så och så långt"
"Jag måste kunna dra så och så mycket"
"När jag drar släp så måste jag komma så och så långt"
osv osv.

Först nu när jag själv kör elbil så märker jag att mina behov inte alls stämmer överens med de "behov" jag trodde att jag hade.

Uppdaterat: 2021-04-30 12:58

Deeds, håller med
Det är mycket som man ”Villhöver”

Uppdaterat: 2021-04-30 13:04
*Robban

Eller så känner man till sina behov bäst själv. ;-)

Uppdaterat: 2021-04-30 16:09
Mycket vatten har runnit under hjulen...
pinjong skrev:

Eller så känner man till sina behov bäst själv. ;-)

Det tror du bara...

Uppdaterat: 2021-04-30 16:20
L. Mäkinen skrev:

Det tror du bara...

Så säger min fru också. Jag inbillar mig bara att jag vet vad jag vill ha. ;-)

Uppdaterat: 2021-04-30 16:56
Mycket vatten har runnit under hjulen...
Deeds skrev:

Tror att många överskattar sitt "behov" när de pratar om elbil. Jag gjorde likaså.
"Jag måste kunna komma så och så långt"
"Jag måste kunna dra så och så mycket"
"När jag drar släp så måste jag komma så och så långt"
osv osv.
Först nu när jag själv kör elbil så märker jag att mina behov inte alls stämmer överens med de "behov" jag trodde att jag hade.

Kan instämma för min del när det gäller bla dragkrok. Vid senaste bilköpet var dragkrok av ”största vikt” och att det är något jag behöver. Har inte använt dragkroken en enda gång sedan köpet…

Uppdaterat: 2021-04-30 17:39

Precis AXA, det var en villhöver...

Uppdaterat: 2021-04-30 19:03
*Robban

Jag kan erkänna att jag aldrig har använt dragkroken på pick upen. På Octavian har det nog blivit ett förtital gånger sen jag skaffade den.
Jag BEHÖVER drag.

Uppdaterat: 2021-04-30 20:00

Läst tråden med intresse och det ska bli intressant att läsa om Gurans vidare eskapader med elbil. Jag tror mig kunna förutspå att han blir "såld".

Uppdaterat: 2021-04-30 20:10
Never argue with idiots, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Jag är övertygad om att han blir "såld" på konceptet, sen om det stannar vid den bilen återstår väl att se......men ser med fram emot att läsa om detta!

Uppdaterat: 2021-04-30 20:12
L. Mäkinen skrev:

Jag kan erkänna att jag aldrig har använt dragkroken på pick upen. På Octavian har det nog blivit ett förtital gånger sen jag skaffade den.
Jag BEHÖVER drag.

Alla är vi olika. Jag pyntade en god slant för att få drag på min PS2 och möjligen kan jag se ett användande om någon vecka eller två när vi ska till tippen. Eller så tar vi fruns Fabia med dragkrok. Jag håller f.ö. på att bearbeta henne om att hon inte behöver en egen bil nu när jag är pensionär. Det kan ta ett tag att nå fram till målet;-)

Uppdaterat: 2021-04-30 20:14
Never argue with idiots, they will bring you down to their level and beat you with experience.
Audi A5 SB skrev:

Läst tråden med intresse och det ska bli intressant att läsa om Gurans vidare eskapader med elbil. Jag tror mig kunna förutspå att han blir "såld".

Det behöver du inte ens förutspå. Såld blev jag då jag provkörde EQC för ett drygt år sedan och även andra elbilar, t.ex den lilla Mazda MX 30 var jättetrevlig.
Problemet har varit att stå emot, men nu gick det inte längre. Och helt emot mina principer att provköra och utvärdera så blev det en toppmodern bil med bra prestanda som jag bara sett på bild. Sen så ser den ut som en ihoptryckt Delorean. Har så klart beställt Cyber grå som ser ut som rostfritt stål. Har aldrig ägt en silvrig bil.
Provkörning av några elbilar gav inspiration till att gå ”all in” på en modell som är utvecklad för att endast vara elbil, testade så klart MB:s två modeller. Men det är bara konverterade ”gammelbilar”
Håller beräkningen av leveranstiden så kanske den landar hos handlaren i början på oktober.
Status är bekräftad av fabriken i Sydkorea, sen så är allt osäkert nu i pandemitider.

Uppdaterat: 2021-04-30 20:31
Henrik M skrev:

Jag är övertygad om att han blir "såld" på konceptet, sen om det stannar vid den bilen återstår väl att se......men ser med fram emot att läsa om detta!

Så klart så börjar snart funderingar på nästkommande, kommer ju Ioniq 6......
Kanske något för dig Henrik?

Uppdaterat: 2021-04-30 20:33
pinjong skrev:

Eller så känner man till sina behov bäst själv. ;-)

Det var ju det jag skrev.
Mina behov visade att elbil inte fungerade för mig.. MEN de visade sig inte stämma.

Uppdaterat: 2021-04-30 20:40

Dragkrok kommer nog monteras på min bil. Men det blir skall bli billigt. Monteras oavsett hos handlaren på Hyundai så det skall bli billigt.

Uppdaterat: 2021-04-30 20:47
Guran skrev:

Dragkrok kommer nog monteras på min bil. Men det blir skall bli billigt. Monteras oavsett hos handlaren på Hyundai så det skall bli billigt.

En klar fördel att känna handlar'n.. ;-)
Kul att man inte behöver vänta så länge på ordinarie lansering för övriga modeller (12 maj). Lilla batteriet blir det nog för min del, men jag väger lite mellan AWD eller ej. Vill ju han en låg förbrukning då jag är lite 'bortskämd' med det idag, men man kan ju inte få allt med 19-tummare och större bil. :-)

Uppdaterat: 2021-04-30 21:02
Power to the people
Deeds skrev:

Det var ju det jag skrev.
Mina behov visade att elbil inte fungerade för mig.. MEN de visade sig inte stämma.

Mja, du insinuerade att jag inte riktigt förstod mina behov genom att berätta om dina egna erfarenheter. Felet med det resonemanget är att olika människor har olika behov vilket i mitt fall exempelvis inkluderar en husvagn vilken fortfarande dras bäst med en dieselbil. Därmed inte sagt att man inte kan omvärdera det man för stunden anser vara viktigt.

Uppdaterat: 2021-04-30 21:12
Mycket vatten har runnit under hjulen...
Grosser skrev:

Guran wrote:Dragkrok kommer nog monteras på min bil. Men det blir skall bli billigt. Monteras oavsett hos handlaren på Hyundai så det skall bli billigt. En klar fördel att känna handlar'n.. ;-)
Kul att man inte behöver vänta så länge på ordinarie lansering för övriga modeller (12 maj). Lilla batteriet blir det nog för min del, men jag väger lite mellan AWD eller ej. Vill ju han en låg förbrukning då jag är lite 'bortskämd' med det idag, men man kan ju inte få allt med 19-tummare och större bil. :-)

Du kan kolla WLTP förbrukningen mellan de modellerna i konfiguratorn på Tyska hemsidan.
https://konfigurator.hyundai.de/configure/ioniq-5/46/V1/139/trims/146/motors
Marginella skillnader, däremot drar 20” hjul upp förbrukningen, om man nu skulle få för sig att beställa det otyget.

Uppdaterat: 2021-04-30 21:18
pinjong skrev:

Deeds wrote:Det var ju det jag skrev.
Mina behov visade att elbil inte fungerade för mig.. MEN de visade sig inte stämma.
Mja, du insinuerade att jag inte riktigt förstod mina behov genom att berätta om dina egna erfarenheter. Felet med det resonemanget är att olika människor har olika behov vilket i mitt fall exempelvis inkluderar en husvagn vilken fortfarande dras bäst med en dieselbil. Därmed inte sagt att man inte kan omvärdera det man för stunden anser vara viktigt.

Jag har också en husvagn, som ingen elbil kan dra men till det har jag en dieselbil som brukade vara familjens första bil. Nu går den på någon dagisvända då och då men står mest och på campingsemestern.

Uppdaterat: 2021-04-30 21:45
Deeds skrev:

Jag har också en husvagn, som ingen elbil kan dra men till det har jag en dieselbil som brukade vara familjens första bil. Nu går den på någon dagisvända då och då men står mest och på campingsemestern.

OK, beror förstås på hur man använder sin husvagn.

Uppdaterat: 2021-04-30 22:08
Mycket vatten har runnit under hjulen...
pinjong skrev:

Deeds wrote:Jag har också en husvagn, som ingen elbil kan dra men till det har jag en dieselbil som brukade vara familjens första bil. Nu går den på någon dagisvända då och då men står mest och på campingsemestern.
OK, beror förstås på hur man använder sin husvagn.

Ska man bara ha en bil och det är den som ska dra så går det ju inte med en elbil (förutom model x som kan dra vagnen om jag inte lastar så mycket) men i mitt fall så hade vi den stora bilen som primär bil och en lite plutt som andrabil. Nu är det istället elbilen som är förstabil och bjässen som är andra.
Konstigt hur man resonerat innan att den största och törstigaste är den man primärt använder.

Uppdaterat: 2021-04-30 22:34
Deeds skrev:

Ska man bara ha en bil och det är den som ska dra så går det ju inte med en elbil (förutom model x som kan dra vagnen om jag inte lastar så mycket) men i mitt fall så hade vi den stora bilen som primär bil och en lite plutt som andrabil. Nu är det istället elbilen som är förstabil och bjässen som är andra.
Konstigt hur man resonerat innan att den största och törstigaste är den man primärt använder.

Ja det var ju ungefär så jag tänkte också i #152. Dvs att ställa av dieselöket och ta fram det när det kommer till långfärd eller jobbiga draguppgifter och i övrigt använda en lämplig elbil till vardagsärenden. Dock missade jag att just Audin var så kostsam. Man vill ju inte anlända till ICA helt utan flärd. Eller, det kanske man måste.

Uppdaterat: 2021-04-30 23:06
Mycket vatten har runnit under hjulen...

Då var priserna på övriga versioner klara (lanseringspris inom parentesen)
Modell: Pris:
Hyundai Ioniq 5 58 kWh RWD Essential (469.900 kronor) 509.900 kronor
Hyundai Ioniq 5 58 kWh RWD Advanced (509.900 kronor) 549.900 kronor
Hyundai Ioniq 5 72,6 kWh RWD Essential (499.900 kronor) 539.900 kronor
Hyundai Ioniq 5 72,6 kWh RWD Advanced (539.900 kronor) 579.900 kronor
Hyundai Ioniq 5 72,6 kWh AWD Essential (534.900 kronor) 574.900 kronor
Hyundai Ioniq 5 72,6 kWh AWD Advanced (574.900 kronor) 614.900 kronor

Uppdaterat: 2021-05-12 11:48

Intressant med bara två utrustningsversioner, jag hade nog förväntat mig tre st som danskarna har (Ultimate). Men man ska inte klaga. Får se om jag trycker på beställ i eftermiddag. :-)

Uppdaterat: 2021-05-12 12:16
Power to the people
Grosser skrev:

Intressant med bara två utrustningsversioner, jag hade nog förväntat mig tre st som danskarna har (Ultimate). Men man ska inte klaga. Får se om jag trycker på beställ i eftermiddag. :-)

Ultimate motsvarar Advance utrustningsmässigt.
Det är den lägsta Utrustningsnivån som inte finns med i Svenska priserna.

Uppdaterat: 2021-05-12 12:22
Grosser skrev:

Intressant med bara två utrustningsversioner, jag hade nog förväntat mig tre st som danskarna har (Ultimate). Men man ska inte klaga. Får se om jag trycker på beställ i eftermiddag. :-)

Här kan du konfigurera din bil från kl 15:00 i dag. Den har tidigare fungerat några timmar från i går kväll
8https://bestall.hyundai.se/bilar/awsgfshttrjdvbdnfgf?fbclid=IwAR1MdQ5ComrGiw6d3xK4S3kWLe2nHs8-OG6O5t-KlSAoH00LjLAoERylvmY

Uppdaterat: 2021-05-12 12:32

Spännande o se denna bil live.
Så just en ID4, och den var inte kul nån stans, såg bara ut som en bil i mängden.

Uppdaterat: 2021-05-12 13:18
Guran skrev:

Grosser wrote:Intressant med bara två utrustningsversioner, jag hade nog förväntat mig tre st som danskarna har (Ultimate). Men man ska inte klaga. Får se om jag trycker på beställ i eftermiddag. :-)
Ultimate motsvarar Advance utrustningsmässigt.
Det är den lägsta Utrustningsnivån som inte finns med i Svenska priserna.

Läste mig till följande att det skiljer något mellan svenska och danska Essential, som delläder, motorvägsassistans level 2 mm.

Jag pratade iaf med min ÅF i Varberg, och ska få en offert på en 73 kWh RWD Advance i Digital Teal-Green.
Hoppas på affär, men att köpa bil i blindo - dessutom upptrissad av hypen i FB-gruppen gör det inte lätt att fatta ett klokt beslut. ;-)

Uppdaterat: 2021-05-12 19:44
Power to the people
Grosser skrev:

Guran wrote:Grosser wrote:Intressant med bara två utrustningsversioner, jag hade nog förväntat mig tre st som danskarna har (Ultimate). Men man ska inte klaga. Får se om jag trycker på beställ i eftermiddag. :-)
Ultimate motsvarar Advance utrustningsmässigt.
Det är den lägsta Utrustningsnivån som inte finns med i Svenska priserna.
Läste mig till följande att det skiljer något mellan svenska och danska Essential, som delläder, motorvägsassistans level 2 mm.
Jag pratade iaf med min ÅF i Varberg, och ska få en offert på en 73 kWh RWD Advance i Digital Teal-Green.
Hoppas på affär, men att köpa bil i blindo - dessutom upptrissad av hypen i FB-gruppen gör det inte lätt att fatta ett klokt beslut. ;-)

Då kan du väl kolla i Norska FB gruppen. Första bilarna anländer Norge på fredag.
Morning Lady angör Drammen hamn med en ett antal I5.
Offerten lär väl hamna på 547.800kr får du rabatt utöver det är det bara att gratulera. Men det finns en ganska god marginal, för att vara Hyundai, att ta lite av.

Uppdaterat: 2021-05-12 19:50

Jag mötte en biltransport idag och tyckte det som stod längst bak var en Ioniq 5. Vet inte vad det skulle ha kunnat vara som såg ut så annars.

Uppdaterat: 2021-05-12 20:14

Bra mycket bättre priser än motsvarande Kia som är vansinnigt prissatt.

Uppdaterat: 2021-05-12 20:30
L. Mäkinen skrev:

Jag mötte en biltransport idag och tyckte det som stod längst bak var en Ioniq 5. Vet inte vad det skulle ha kunnat vara som såg ut så annars.

Kan så klart vara en förseriebil. Demobilarna kommer inte än på några månader. De första anländer Norge på fredag.
I de flesta europeiska tester på Tuben förekommer en blå högerstyrd tyskregistrerad och en olivgrön vänsterstyrd.
Kanske fraktas till Sverige för test och info till handlarna. Onekligen verkar intresset för bilen vara ganska stort. Hoppas att min preliminära leveransmånad kvarstår. Nya beställningar förväntas inte anlända Sverige förrän första halvåret 2022.

Uppdaterat: 2021-05-12 20:36

Enligt vad han sa i Varberg så väntas inte några "svenska" bilar förrän i augusti. Lite märkligt kan jag tycka då Kia lyckats få över en EV6 för press- och handlarvisning i Sverige och Norge.

Uppdaterat: 2021-05-12 20:38
Power to the people
junkers skrev:

Bra mycket bättre priser än motsvarande Kia som är vansinnigt prissatt.

Skulle tro att KIA kommer sänka priset. Står klart och tydligt att priset kommer kunna ändras.
Nu börjar ”prispressen” även på elbilar och det kommer troligen gå fortare än vad många trott.
Tiderna då man kunde räkna hem TCO på en Tesla S kontra en Volvo diesel tror jag är förbi :)

Uppdaterat: 2021-05-12 20:40

Guran
Vi potentiella elbilsköpare kan ju hoppas på det bästa.
Frågan är vad som kommer hända med andrahandsvärdet på elbilar? Jag misstänker att det kommer sjunka i den takt som utbudet och tillgången ökar.

Uppdaterat: 2021-05-12 21:17

Andrahandsvärdet kommer säkerligen anta mer normala och förutsägbara nivåer. Idag är ju nivåerna fortsatt upphausade för elbilar.

Uppdaterat: 2021-05-12 21:28
Power to the people

Såg en Yaq igår. Den stack inte heller ut.

Uppdaterat: 2021-05-12 21:51
Mycket vatten har runnit under hjulen...
Axa skrev:

Guran
Vi potentiella elbilsköpare kan ju hoppas på det bästa.
Frågan är vad som kommer hända med andrahandsvärdet på elbilar? Jag misstänker att det kommer sjunka i den takt som utbudet och tillgången ökar.

Potentiella?
Jag har redan beställt en Ioniq 5 1st edition 4wd. Helt galet då jag vill ha min nya bil inom ett par veckor och ha provkört noga. Men får lyssna och lära av farsan som grämer sig för att han nu blir 90 och inte fixar att lära sig att köra en ny bil :) väntar som ett barn på julafton.... snart är det oktober

Uppdaterat: 2021-05-12 22:25

Spännande o se om det är en färdig bil som kommer, och inte en som prånglas ut halvfärdig.
Men med Kia/Huyndai erfarenhet borde den väl vara skapligt klar ??

Uppdaterat: 2021-05-12 23:25

Spännande bil ioniq5 kanske.
Men eftersom jag har smart tv och youtube startar varje gång man sätter på så är det svårt att undvika all reklam och provkörningsvideos som matas ut på alla nya bilmodeller.

Men jag måste säga att för varje video jag ser om Ioniq 5 så avtar känslan för en vettig bil och noll vill ha begär.
Förarmiljön känns sisådär.
Och visst, nån gång på 10 år har man krånglat sig över mittpanelen i nåt trångt garage men jag vet inte behovet i stort.
Visst kan det vara bra nån gång med 230v till nånting men att hänga upp en påse på en krok eller avfettnings sprayen som inte får ramla det verkar inte finnas vad man kan se.
Trunk fram är bra och vettig, hoppas den kan fjärr öppnas med nyckeln annars är den värdelös.
Ingen hatthylla på den typen av bil verkar väl sniket konstigt.
En sådan är ganska praktisk och dämpar en del buller.
Armstöd men ingen skidlucka?

Men som alltid, det blir kul att provköra när den kommer och man kan alltid ändra uppfattning.

Uppdaterat: 2021-05-18 15:07
Mina tidigare bilars förbrukningar på spritmonitor.. https://www.spritmonitor.de/en/detail/836524.html https://www.spritmonitor.de/en/detail/756137.html https://www.spritmonitor.de/en/detail/1120549.html

Då undrar man ju vad du har för konstig Smart-tv som alltid startar YT.
Alla mina startar där jag var sist....

Är du säker på att den inte har nåt form av skydd över bagaget? Låter ju lite konstigt om så är fallet.....
Själv har jag inte tittat så noga på den då jag anser den falla på utseendet, jag kan inte ha en bil jag själv tycker är ful.

Kommer nog provköra Kia EV6 däremot, mest av nyfikenhet.

Uppdaterat: 2021-05-18 15:37

Nja Henrik jag är gammal och konservativ och har en gammal tv snäppet nyare än tjock tv men däremot en streaming sticka från Xiaomi :).
Funkar helt okey och kan även användas i husbilen.

Men jag har sett minst tre filmer på ioniq 5an men inte sett en hatthylla.
Och som sagt förarmiljön är jag alldeles för gammal för.
Och håller med om att det är inte mycket på bilen som man kan säga är vackert men man brukar ofta hitta någon profil på en bil som är vacker men, nja.

Iofs är inte tesla3 vacker framifrån heller men i övrigt helt okey.
Och anledningen till låg front är ju helt rätt och solklar.
Att göra front som en vägg i dag är väl bara att blidka ögonen :(

Uppdaterat: 2021-05-18 17:16
Mina tidigare bilars förbrukningar på spritmonitor.. https://www.spritmonitor.de/en/detail/836524.html https://www.spritmonitor.de/en/detail/756137.html https://www.spritmonitor.de/en/detail/1120549.html

Jag kan utan vidare acceptera eller t.o.m. applådera avsaknaden av en "hatthylla". I min bil medföljde en rullgardinskassett som hade en "parkeringsplats" under bagagerumsgolvet. Där har den bott sedan bilen var ny vilket i mitt tycke avsevärt har förenklat all bakre godshantering. Möjligen är vägljudet då något högre men det är inget jag tänker på överhuvudtaget.

Uppdaterat: 2021-05-18 18:27
Mycket vatten har runnit under hjulen...

Tja, du får ett utdragbart överdrag att täcka lastutrymmet med.

Källa:

Uppdaterat: 2021-05-18 18:36
Power to the people
Grosser skrev:

Tja, du får ett utdragbart överdrag att täcka lastutrymmet med.

Men viktigare: Hur blir man av med det? ;-)

Uppdaterat: 2021-05-18 19:01
Mycket vatten har runnit under hjulen...
mso 1000 skrev:

Spännande bil ioniq5 kanske.
Men eftersom jag har smart tv och youtube startar varje gång man sätter på så är det svårt att undvika all reklam och provkörningsvideos som matas ut på alla nya bilmodeller.
Men jag måste säga att för varje video jag ser om Ioniq 5 så avtar känslan för en vettig bil och noll vill ha begär.
Förarmiljön känns sisådär.
Och visst, nån gång på 10 år har man krånglat sig över mittpanelen i nåt trångt garage men jag vet inte behovet i stort.
Visst kan det vara bra nån gång med 230v till nånting men att hänga upp en påse på en krok eller avfettnings sprayen som inte får ramla det verkar inte finnas vad man kan se.
Trunk fram är bra och vettig, hoppas den kan fjärr öppnas med nyckeln annars är den värdelös.
Ingen hatthylla på den typen av bil verkar väl sniket konstigt.
En sådan är ganska praktisk och dämpar en del buller.
Armstöd men ingen skidlucka?
Men som alltid, det blir kul att provköra när den kommer och man kan alltid ändra uppfattning.

Tur att vi är olika, jag tycker t.ex att Enyaq är en förskräcklig skapelse. Men jag har då bestämt för mig att du höjt Octavians 230V uttag till skyarna som höjden av praktikalitet i din tråd om din 1,0 tsi.
Men din höga ålder kanske gör att seniliteten smyger sig på :)
Skulle inte bilen nå upp till mina förväntningar så skulle jag tro att den är väldigt lättsåld.

Uppdaterat: 2021-05-18 19:43