Vi Bilägares forum

Ökad försäljning av Lexus

Ökad försäljning av Lexus

För ett tag sedan diskuterades ivrigt huruvida Lexus nya design med den stora grillen skulle innebära att märket skulle tappa försäljning eller öka, redan då var försäljningen starkt uppåt för märket och nu har nya siffror kommit presenterade från Frankfurt Motor show, det ser ut att gå fortsatt bra

At this week’s Frankfurt Motor Show, Alain Uyttenhoven, Head of Lexus Europe, provided an update on the company’s sales success in Europe.

Let’s start with sales — Lexus’ growth year-to-date is four times that of the premium car market. This type of performance means the company is likely to surpass their 60,000-unit sales goal for 2015, and puts them well on their way to hitting the goal of 100,000 units by 2020.

In the company’s five largest markets in Western Europe, year-over-year sales have increased close to 50%, which is a growth rate five times higher than the rest of the premium market. In Russia, Lexus sales have increased by 15% while the rest of the premium market that has decreased by more than 20%.

Uyttenhoven also discussed NX sales, where more than 50% of buyers are first time Lexus customers. More than 100,000 NXs have been sold globally in less than a year, and Europe represents a quarter of that volume.

Uppdaterat: 2016-01-29 12:23

Kommentarer

Simon no1 skrev:

Al, det är du som krävt bevis på just grillen, inte jag så återigen har du fel, men skönt att du till slut förstod att Lexus ökade när nya designen kom. och det är tillräckligt för mig utan att du behöver be om ursäkt för att du hade fel när du trodde att försäljningen skulle sjunka, eller att du hade fel när du trodde att Lexus nya design inte lockade nya köpare, det är okej, alla gör vi misstag :)
Jag är bara så nöjd :)

Suck nummer 1.

Uppdaterat: 2015-12-26 20:53
Never argue with idiots, they will bring you down to their level and beat you with experience.
Shogun skrev:

Benols.
Käre "nye" forummedlem ;o)
Sist jag köpte bil till mig själv gick jag bara på utseende (Mazda Cx-3). Annars tittar man väl på annat så som teknik,kvalitet, hur nöjda andra ägare är etc. Men nu var det frågan om att kommer Lexus nya designspråk med först Nx och nu kommande Rx att sälja med det nya designspråket och tillhörande spindelgrill, det var ursprungsfrågan i gammal länk jag visat upp. Sedan fortsatte Simon här med denna tråd här på forumet som en fortsättning.

Suck nummer 2.

Uppdaterat: 2015-12-26 20:53
Never argue with idiots, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Shogun: "Sist jag köpte bil till mig själv gick jag bara på utseende (Mazda Cx-3)."

Suck. Det där tror du väl inte själv på?

Uppdaterat: 2015-12-26 21:31
Never argue with idiots, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Återigen AL, vi diskuterade huruvida nya designen med fulgrillen skulle öka försäljningen när den kom eller som du trodde minska försäljningen, du hade fel helt enkelt och jag är glad att du till slut insett att NX (med den nya designen och det du kallar för fulgrillen) var den största orsaken till ca. 30% försäljningsökning från 2013-2014 :)

Uppdaterat: 2015-12-26 23:24

Simon .enligt länken sålde dom mer bilar år 2007 både i usa som europa än vad dom gör i år 2015. Då hade dom också färre modeller. Om designen nu är sån succé, varför säljer dom då färre bilar med den än utan? Det verkar konstigt tycker jag. Rimligen borde dom väl nu då sälja mer än tidigare?

Uppdaterat: 2015-12-27 15:03

Var det nån som läste mitt inlägg #500 som handlar om volymer?

Inte givet alltså att stora volymer är succé som det skrivs här.

Exklusivitet och att ha bra marginaler per såld bil kan vara viktigare att vårda för Lexus.

Uppdaterat: 2015-12-27 17:35

Oj, vad mycket ni skriver om Lexus här. Då jag kan jag lägga bilsweden om (Nyregistreringar november 2015) Längst ned sidan på "Nyregistrerade personbilar (inkl. bilföretag). Fördelning mellan fysiska och juridiska personer." http://www.bilsweden.se/statistik/arkiv-nyregistrering-per-manad-2015/nyregistreringar-november-2015
Skriver ni för mycket här trots att Lexus sålde för lite därför dyr och lyx.

Uppdaterat: 2015-12-27 17:37
Min nuvarande Fabia https://www.spritmonitor.de/en/detail/990314.html Dåvarande Astra https://www.spritmonitor.de/en/detail/858751.html
Gäsp skrev:

Det är december som är avgörande GF. December måste bli one hell of a kind .. så att säja, för att ts rubrik ska bli bara lite riktig.

Det kommer 4 januari 2016 för uppdatering "Nybilsregistreringarna för december 2015"
Det får bli att se om hur är resultat förändring.

Uppdaterat: 2015-12-27 18:43
Min nuvarande Fabia https://www.spritmonitor.de/en/detail/990314.html Dåvarande Astra https://www.spritmonitor.de/en/detail/858751.html

AL, jag är lugn, 2013 såldes 23 708 bilar och redan nu Jan-Okt har man sålt 26 834 bilar med 2 månader kvar av året, så de har passerat 2013 års försäljning med god marginal även i år :)

Den 30% -iga ökningen gjordes mellan från 2013 till 2014 och det trodde jag du skulle förstå om du kikar på siffrorna

Uppdaterat: 2015-12-27 22:12

GF intressant att Lexus ökar med 56,5% jan-nov mot föregående år i Sverige, designen verkar gå hem även här :)

Peugeot däremot som AL tyckte borde designa Lexus har bara ökat med 26% under samma period, tur att inte AL styr Lexus :)

Uppdaterat: 2015-12-27 22:25

Hurvida Lexus kan öka sin försäljning i EU beror mycket på faktorer utanför Lexus kontroll.

Då tänker jag t.ex. på hur EU utvecklas ekonomiskt, många som har gått om pengar gynnar ett företag som Lexus, företaget säljer ju i ett segement som handlar om lyxkonsumtion. Men jag tänker också på skatteregler kring diesel och bensin. Detta då ju Lexus inte har nån dieselmotor i sina bilar.

Nu har man ju dock HSD i alla modeller, vilket sänker bensinförbrukningen och därmed också kanske ökar lite intresset från vissa grupper.
Å andra sidan är det inte alla som gillar HSD och CVT-känslan.

En aggressivare look kan signalera roligare köregenskaper, men det är inte nåt man får med HSD rakt av.

Stora frågan för Lexus är hur långt man vill gå i att anpassa sina produkter för den Europeiska marknaden.
Samtidigt, stor anpassning kan också innebära att man vattnar ur sina kärnvärden.

Men på lite längre sikt finns potential i laddhybrider och vätgasbilar. Så jag tror inte man ska vara för orolig över hur Lexus säljer i EU. Jag kan tänka mig också att man funderar på dieselmotorer trots allt, men kanske då i nån extra förfinad variant, med extra hög rening och extra mjuk/tyst gång.

Uppdaterat: 2015-12-28 15:35

mellandagstrollet är här.

Uppdaterat: 2015-12-28 15:53
Regel 1: Jag har alltid rätt. Regel 2: Om jag någon gång skulle ha fel träder regel 1 i kraft.

Du ser lite tunn ut på bilden, har du inte fått någon julmat?

Uppdaterat: 2015-12-28 16:00
Regel 1: Jag har alltid rätt. Regel 2: Om jag någon gång skulle ha fel träder regel 1 i kraft.

Har inte hängt med i denna utspårande tråd huruvida Lexus försäljning ökar eller minskar 2015 tänker jag inte ge mig in i.
Jag tror att Lexus har valt rätt strategi genom att välja en homogen designlinje för hela modellprogrammet och därigenom skapar en tydlig märkesidentitet.
Något som Lexus behöver jobba på är att utveckla bilar som är välbalanserade mellan komfort och körglädje.
Lexus RC F är ett exempel på en obalanserad bil, det är en komfortabel bil men knappast lika rolig och köra som en BMW M4. Lexus RC F är för tung. Upplevde tyvärr samma sak med Lexus NX när jag provkörde den.

Uppdaterat: 2015-12-28 19:25
MVH AL skrev:

Jag har inte lyckats hitta inlägg nummer 500 - signerat Vidstige - men väl nummer 477 där det diskuteras huruvida det är eftersträvansvärt med högre volymer om det sker på bekostnad av lönsamheten. Och det är en motiverad frågeställning.
I fallet Lexus har man själva gått ut och sagt att man skall sälja 60 000 bilar år 2015 i EU - och att man år 2020 önskar sälja 100 000 bilar. Med volymer på runt hälften (c:a 30 000) så går man högst sannolikt med förlust. Ja faktum är, att hela Toyota har ekonomiska problem i Europa, med dålig lönsamhet och fallande försäljning, och man är inte ensam. Hyundai/Kia har redan passerat Toyota och är på god väg att köra förbi PSA också (som man knäckt helt - så hårt att PSA måste drivas med statliga subventioner då inga banker vill ställa upp med riskkapital). Den naturliga utvecklingen är alltså att Toyota köper upp PSA. Det har man ju råd med. På kort sikt blir det förstås dyrt. PSA är dåligt skött och har marknadens sämsta kvalitet och produktivitet. Men PSA har dieselmotorer, en Europa-anpassad design, marknadsanpassad kördynamik och ett utbyggt distributionsnät, dessutom har man en framtid i Kina vilket är Toyotas andra stora bekymmer.. PSA har alltså saker som Toyota och Lexus är i ett starkt behov av och Toyotas kassakista är sprängfylld. Det finns alltså möjligheter att använda Toyotas resurser och kunskap inom produktion till något vettigt, och delar av PSA kan därtill leva vidare (istället för att invänta ytterligare statligt stöd).
Men åter: Det behöver inte vara negativt med höga volymer, Lexus har själva sagt sig vilja dubblera och tredubbla sin försäljning i EU. Det skall ske genom ett bredare produktprogram. Men detta har redan misslyckats gravt, trots ett med Lexus-mått mätt rekordbrett produktprogram. Lexus förmår alltså inte återupprepa tyskarnas bedrift. Där försäljningsökningen just i huvudsak kan förklaras av fler modeller. Det finns helt enkelt inte en större efterfrågan på Lexus i EU än 0,2-0,3% av totalmarknaden, med eller utan NX och med eller utan fulfronten.
MVH AL

Inte kan man utläsa någon försämrad försäljning för Toyota i Europa mellan Jan- Nov 2015 jämfört med samma period 2014 så har Toyota en ökning med 5,5 % inom Europa unionen och därav en ökning med 25,9 % för enbart Lexus kan man utläsa i biltillverkarnas egen organisation acea.
http://www.acea.be/uploads/press_releases_files/20151215_PRPC_1511_FINAL.PDF
Och om man har problem med att Franska biltillverkare ägs till en tredjedel av Franska staten så kan man även ta upp att Sydkoreas biltillverkare inte betalar något för sin el för bilproduktionen, möjliga andra utgifter som Koreanska skattebetalare får stå för som förfalskade dukument till sina kärnkraftverk.

Uppdaterat: 2015-12-28 19:32
Elbil2

Diesel, tycker du låter väl negativ till Lexus RC F. Beror ju lite på vad man ska ha bilen till. Mig veterligen har den fått mycket beröm också, inte minst för att det är en åtta utan överladdning. Ger mycket känsla. Samtidigt Atkinson så att förbrukningen hålls nere lite.

Problemet med dom bilarna blir ju igen att dom går på bensin och drar förhållandevis mycket soppa (särskilt i stadskörning), ingen hit i EU och när man vill kombinera en sån bil både för nöje och som vardagsbil. Så det blir en smal produkt som säljs i små volymer, mest som ett sätt att höja glansen hos märket.

http://teknikensvarld.se/provkorning-av-lexus-rc-f-160791/

Uppdaterat: 2015-12-28 19:32

Vidstige Lexus RC F ska vara en BMW M3/M4 dödare, trots att Lexusen har en V8 och fler hästkrafter har Bimmern bättre fartresurser och är körgladare. Anledningen stavas vikt, Lexus har utvecklat en chipstjock bil.

Uppdaterat: 2015-12-28 22:32
Diesel skrev:

Vidstige Lexus RC F ska vara en BMW M3/M4 dödare, trots att Lexusen har en V8 och fler hästkrafter har Bimmern bättre fartresurser och är körgladare. Anledningen stavas vikt, Lexus har utvecklat en chipstjock bil.

Nja, tror inte det bara handlar om vikt även om det förstås säkert påverkar en hel del. Att slå Bmw på fingrarna är inte givet en enkel match hur du än gör. Jag tror Lexus behöver definiera sin egen stil och sin egen körglädje, inte ha Bmw som måttstock hela tiden. Därför är ju en sugåtta möjligen rätt tänkt, ger en annan dimension och körupplevelse. Möjligen också lägre förbrukning vid lättare körning (också tack vare Atkinson). Men visst, Lexus ligger säkert efter när det gäller materialutveckling med fokus på lätta material. Å andra sidan finns det nackdelar med lätta material också.

Uppdaterat: 2015-12-28 23:41

Just RC-F har i något test ansetts som vinnare över just BMW så det är nog inte någon större skillnad utan mer en fråga om vilken karaktär man vill ha, båda bilarna lär vara riktiga kanonbilar så det handlar nog mer om tycke och smak än några tiondelar åt ena eller andra hållet

Fifth Gear testade dom ganska hårt på bana, då var M4 extrautrustad med både snabbare låda och kolfiberbromsar och vann med 5 tiondelar, så det är inte så stor skillnad ens på bana, så i verklig trafik lär man inte märka av det

https://www.youtube.com/watch?v=H48k_fsn5bg

Uppdaterat: 2015-12-29 01:56

Cadillac måste ha träffat rätt i sin design! Upp över 700% i Sverige! =)

Uppdaterat: 2015-12-29 09:11
trasten skrev:

Cadillac måste ha träffat rätt i sin design! Upp över 700% i Sverige! =)

Jag är ju iof sig älskare av gamla klassiska Cadillac från 50-, 60- och början av 70-talet. Men syftar du på årets 2015/2016 års modell med uppgång på 700% ? Man kunde ju även önska att de höjd byggkvaliteten och bilens charm i allmänhet med lika mycket. :-)
Undrar hur det är ställt med rostskydd och krocksäkerhet?

Uppdaterat: 2015-12-29 10:06
www.bockenbruse.com

Gäsp, kanske balanserad kopia ;)

Bild borttagen.

Uppdaterat: 2015-12-29 10:50

Rostskydd är nog en sak Lexus skulle kunna förbättra för att öka försäljningen i Norden.

Tänker mig då framförallt att kosta på en ordentligt kompletterande rostskyddsbehandling.

Visserligen är det nåt man kan göra själv men det bör ingå för dom pengarna bilarna kostar.

Som alternativ kunde man erjbjuda det som tillval och sen också erbjuda kunden att fortsätta efterbehandla regelbundet som en slags prenumerationsservice.

Då skulle även en 10 år gammal Lexus vara utan rost (i alla fall i underredet) och eftersom bilarn i övrigt håller mycket hög mekanisk kvalitet (och även elektronik mig veterligen) så är det ju då bara rostskyddet som är en svag länk i vårt klimat med salt och sand på vägarna. Stenskott är ju också i sig en rysare för lyxbilar.

Uppdaterat: 2015-12-29 12:42

AL fortsätter sitt malande på helt felaktiga grunder, som sagts tidigare är frågan redan utredd då AL påstod att försäljningen skulle minska vilket han sedan till slut insåg att så inte var fallet och att NX vad orsaken till den stigande försäljningen år 2014, som det ser ut nu så håller det i sig och man har fortfarande sålt mycket mer med den nya designen än vad man gjorde 2013 med den gamla :)

Nu verkar Al hitta ytterligare ett sidospår för att försöka måla över sitt misslyckande, nu börjar han tala om Toyota i Lexustråden :)

Även om du inte förstår det AL så har du just ätit upp ditt uttalande om att Lexus skulle tappa i försäljning med nya designen och det bästa är att polletten trillade ner till slut så att du själv konstaterade fakta, ökad försäljning från 2013 med nya designen och orsakad av just NX som du spydde galla på :)

#327
"Vad gäller förändringen mellan 2013 och 2014, på hela 7 771 fordon:-), kan huvuddelen (n=4465) tillskrivas introduktion av en helt ny modell, NX"

Uppdaterat: 2015-12-29 14:40

AL nu var det ju aldrig frågan om hur mycket annat som påverkar försäljningen, jag påstod att nya designen skulle öka Lexus försäljning och du bemötte med att det troligen skulle bli motsatt effekt, alltså minskad försäljning , så för att vara extremt tydlig: VI TALAR OM ANTAL SÅLDA BILAR :)

Lexus försäljning låg på 23 708 sålda bilar år 2013 när NX dök upp med det du kallar fulfronten, nu var frågan hur försäljningen skulle påverkas av den nya designen, ÖKA eller MINSKA!

Jag visade siffror omgående men dessa ansåg du inte var okej då det var alldeles för kort period och därför gällde inte dessa, nu har det gått över ett år och nu kan man se hur försäljningen förändrats, 2014 STEG! försäljningen med ca 30% 2015 är inte klart än men redan nu ser man med 29 938 sålda bilar att försäljningen fortfarande håller i sig och är betydligt bättre än 2013

Alltså är svaret tydligt att försäljningen har ÖKAT! vilket du själv till slut erkände i inlägg #327

Så frågan vi tvistade om från början har fått sitt svar, man har sålt bättre sedan den nya designen kom, om du sen vill analysera sönder detta i minsta molekyl så får du gärna det, men jag har fått svaret på vad frågan gällde :)

Uppdaterat: 2015-12-29 15:10

AL volymförändringen enligt dig själv #327 var 7 771 fordon, inte lätt att hålla koll på siffrorna :)

Alltså ÖKADE försäljningen ca 30% när den nya designen med det du kallar fulgrillen kom, så lägg ner nu, det är redan klart och bevisat att Lexus försäljning ÖKAR efter att ha dalat i många år, att dessutom mer än hälften av NX köparna är förstagångsägare av Lexus bevisar att du hade fel även här AL, Lexus attraherar nya köpare

Uppdaterat: 2015-12-29 15:49

AL, dina frågor lämnas ja, men jag har fått svar på min fråga och den som startade hela denna jättedebatt, försäljningen har ÖKAT sedan 2013 och största orsaken är NX

Uppdaterat: 2015-12-29 16:17

Hmm, "fulfronten" börjar bli lite tjatigt. Kanske kan kalla den "vulgofront" istället?

Många älskar ju vulgära saker... vilket kanske kan var en anledning till dom ökade försäljningarna ... ;)

Uppdaterat: 2015-12-29 18:29

Dom säger ju att det handlar om penisförlängare, så i detta fall kanske det i alla fall är ärligt. ;)

Störst penisförlängare vinner, tuff kamp som pågår i premiumvärlden...

Uppdaterat: 2015-12-29 18:36

Sitter och läser en provkörning av nya RX, den verkar vara en bil för dom som bryr sig mer om komfort, än fula grillar.
"Helt sanslös komfort" inleder rubriken.
"Bara fjädringsystemet är vär dom 700.000:- bilen kostar"

Dock lär det väl inte bli nån rusning till bilhallarna för den sakens skull, men den skulle vara trevlig att provköra när den dyker upp.

Uppdaterat: 2015-12-29 21:51

Shogun, borde ju vara ett säljargument med tanke på svenska skitvägar! Och dom lär väl inte bli så mycket bättre heller nu när staten får allt sämre med pengar.

Uppdaterat: 2015-12-29 22:05

AL försöker nu med ett nytt desperat spår, IS som plötsligt skulle tappat hälften av sin försäljning, så här skriver AL

Den enda modell som sålts med och utan vulgofronten är IS. Med vulgofronten har den hittills tappat mer än hälften av sin försäljning i jämförelse med den tidigare rätt välskapta generationen

Hur ser det ut i verkligheten?

Vi börjar så klart med den som AL kallar välskapta generationen, ja den sålde bra i början men katastrof i slutet, år 2012 såldes endast 2 288 så man kan verkligen tala om katastrof, som väl var kom nya IS och redan första året 2013 närapå 3 dubblades försäljningen (6 341) för att öka ytterligare året därpå (9 610), så räddningen var även här den nya designen

Den går helt enkelt hem men kanske inte för de som nöjer sig med att åka runt i en Berlingo, de har nog inga större krav ;)

Uppdaterat: 2015-12-29 22:21

Senaste TV.

Uppdaterat: 2015-12-29 22:41

Diskuterar ni mål eller faktisk försäljning? Mål är ju nåt helt annat.

Uppdaterat: 2015-12-29 23:07

Nya Lexus RX är säkert en komfortabel bil men det blir lite överdrivet när du Shogun skriver "detta är kungen av komfort". Fjädringssystem som läser av vägbanan och justerar fjädringen efter det har funnits som tillval i många andra bilar sedan en lång tid tillbaka så detta är ingen nyhet.

Uppdaterat: 2015-12-29 23:27

Shogun, visst är det märkligt att en del aldrig kan erkänna att de haft fel, inte ens när siffrorna svart på vitt visar hur det ser ut, men jag är nöjd att jag fick rätt och nu sitter man mest här och småflinar när man ser alla möjliga sidospår och bortförklaringar, för inte kan väl en specialist ha fel :)

Det klart att Lexus inser att AL har rätt och därför sätter de nu samma grill genomgående på hela sitt utbud, de gör allt för att reta AL och de är så klart beredda att förlora enormt massa pengar av ren envishet mot AL, för AL vet ju bättre än Lexus att den nya designen inte säljer..... Eller förresten, det kanske inte är så ;)

Ha en go kväll

Uppdaterat: 2015-12-29 23:38

Tänker inte ge mig in i en längre diskussion men Mercedes system Magic Body Control har funnits ett tag och är ett utmärkt fjädringssystem.

Uppdaterat: 2015-12-29 23:44

AL minnet verkar kort, men till slut så trillade ju polletten ner så att du själv konstaterade fakta, ÖKAD försäljning från 2013 (ca.30%) med nya designen och orsakad av just NX som du spydde galla på :)

#327
"Vad gäller förändringen mellan 2013 och 2014, på hela 7 771 fordon:-), kan huvuddelen (n=4465) tillskrivas introduktion av en helt ny modell, NX"

Uppdaterat: 2015-12-29 23:45

Eftersom den så kallade av AL fulfronten sitter på alla Lexus modeller så är det bara att se försäljningssiffrorna och som du själv konstaterat, NX är största orsaken till ökningen, så mer bevis behövs inte, försäljningen har ökat och Grillen sitter på varenda såld Lexus, solklart :)

Uppdaterat: 2015-12-29 23:55

Då tar vi det igen, Lexus IS sålde bra i början men katastrof i slutet, år 2012 såldes endast 2 288 så man kan verkligen tala om katastrof, som väl var kom nya IS och redan första året 2013 närapå 3 dubblades försäljningen (6 341) för att öka ytterligare året därpå (9 610), så räddningen var även här den nya designen

Så lägg ner ditt dumdristiga påstående att inte nya designen vänt en nedåtgående trend i antalet sålda bilar

Lexus vet vad dom gör :)

Uppdaterat: 2015-12-30 00:32

AL det är som du förstår omöjligt att debattera med någon som först nekar till ökad försäljning och som sen erkänner att det skett en ökad försäljning och att största orsaken är NX, för att sen igen hävda att försäljningen minskat, den minskade med den gamla designen, år, efter år och vände och ökade redan första året med nya designen

Så svaret är redan klart, läs vad du själv skrev i #327

Uppdaterat: 2015-12-30 00:57

AL, Shogun har ju här visat upp hur mycket som helst med länkar som styrker vad han påstår, precis som jag har gjort, du själv har som Shogun säger inte visat en ända länk som talar om minskad försäljning, det är bara ditt egna påhitt utan någon fakta bakom, när får vi se första länken som talar om minskad försäljning med den nya designen?

Kom igen nu och visa vad du har att stödja dig på och inga hemmagjorda fantasier utan riktiga länkar där man visar på Lexus sjunkande försäljning, kan du inte lägga fram några så föreslår jag att du ger upp och ägnar dig åt något du kan istället :)

Uppdaterat: 2015-12-30 01:01

Men AL, du har ju inget att komma med, var har du länkar till dina påstående, något måste du väl kunna fixa fram som säger att Lexus försäljning har minskat de två sista åren ????? Än så länge är det ju bara dina egna åsikter

Eller kan det vara så att det inte finns något stöd för dina påståenden?

Uppdaterat: 2015-12-30 01:09

Försäljningen av IS med nya designen nästan tredubblades första året och ökade ändå mer året efter, du snackar bara en massa trams AL

http://www.carsuk.net/lexus-sales-rising-strongly-europe-33-per-cent-western-europe/

Uppdaterat: 2015-12-30 01:11

Shogun, han är ju desperat så klart och därför vill han flytta focus när han inte kan hitta några länkar som styrker det han påstår :)

Uppdaterat: 2015-12-30 01:13

AL jag väntar fortfarande på länkar där någon annan berättar om hur Lexus har tappat i försäljning med den nya designen, än så länge är det bara du som fantiserar och vrider och vänder på allt ting, men dom trixen hjälper dig inte för du menar väl inte att du är ensam om en sådan upptäckt, så fram med länkarna nu!

Uppdaterat: 2015-12-30 01:20

Jag vet Shogun men det är lite roande att se de olika desperata försöken att flytta focus, att falla gör ont, att falla högt gör jätteont ;)

Uppdaterat: 2015-12-30 01:29

AL verkar ha snurrat till det igen, alla länkar du delat handlar om hur man gör analyser eller annat, ingen länk har styrkt ditt påstående om att försäljningen minskat sen den nya designen kom, så jag väntar fortfarande på en länk som stödjer dina påståenden

Fakta är att försäljningen av IS med nya designen nästan tredubblades första året och ökade ändå mer året efter, du snackar bara en massa trams AL

http://www.carsuk.net/lexus-sales-rising-strongly-europe-33-per-cent-western-europe/

Uppdaterat: 2015-12-30 01:32

Shogun, det är nästan lite gulligt att AL verkar oroa sig för att Lexus skulle ha dålig ekonomi och inte tjäna några pengar på sina bilar, jag tror han kan vara lugn :)

Men jag skulle fortfarande vilja se länkar som bekräftar att Lexus säljer sämre sen den nya designen kom?

Uppdaterat: 2015-12-30 01:36

AL det är samma lista jag hänvisar till, till att börja men så måste du se när nya designen kom (2013) och då får man se hur många bilar som såldes året innan (2012) det var 2 288 bilar, redan första året steg försäljningen nästan till det det tredubbla 6 341 bilar för att öka ändå mer året därpå 9 610 bilar, så det blev ett rejält lyft för IS när nya designen kom, nu hoppas jag att du kommer med en länk där någon annan uttalar stöd för dina egna påstående om minskad försäljning från 2013, annars är det som sagt bättre att du lägger din tid på något annat än att sitta här och stamma samma fråga gång på gång

Uppdaterat: 2015-12-30 01:44