Nästa artikel
Toyota C-HR får starkare motor
Nyheter

Toyota C-HR får starkare motor

Publicerad 1 oktober 2019
184 hästars hybrid, nya strålkastare och smartphonestöd i uppdaterade versionen av bilen.

 

Ämnen i artikeln

Kommentarer

#1 • Uppdaterat: 2019-10-01 11:35
Reverend Benny

Har inte provkört den uppdaterade varianten, men den "gamla" som säljs nu var en rejäl besvikelse inom alla områden utom ett, speciellt när man väger in vad den kostar.
Där C-HR sticker ut är på designen, och tycker den är rätt kul att titta på.

Hoppas den uppdaterade varianten fått lite mer ljudisolering, det behövs.

#2 • Uppdaterat: 2019-10-01 11:46
1

Det är inte mer bensinmotor som behövs utan mer elmotor. Fronten var fin från början men bakändan behöver uppdateras, skitful ju. Toyotas LED-strålkastare är kass, så även det är en försämring. Toyota gör fel.

#3 • Uppdaterat: 2019-10-01 11:49
Henrik M

Ja, känns fel att öka bensinmotorn, bättre med större elmotor eller bara elmotor men där ligger ju Toyota efter.
Ingen bil för mig, men tycker om bilar som sticker ut i gatubilden.

#4 • Uppdaterat: 2019-10-01 13:38
jørgenn

super fin bil og fantastisk med større motor , corolaen kører fantastisk med 2,o hybrid 180 så denne bliver endnu bedre og det fine LED lys bliver endnu bedre, fantastisk bil..COROLLA 2,O H4 ER VEL KLASS. LEDENE NU .
HAR PRØVET NYA GOLF, MAZDA OG KIA OG HUMDAI MM ,KUN KIA NÆRMER SIG COROLLA 2,0 HYBRID, SÅ DENNE CHR 2,0 må blive fantastisk , hvorfor er i så negative overfor toyota..?

#5 • Uppdaterat: 2019-10-01 13:43
Henrik M

Jörgen: Vart har du kunnat prova nya Golf, den är väl inte ens officiellt presenterad än?
Negativiteten i mitt fall är att 2019 släppa en större fossilmotor istället för att öka eldriften. Känns väldigt felvänt och efter.

#6 • Uppdaterat: 2019-10-01 13:48
1

Jörgen. Varför skriker du? Jag är mycket positiv till Toyota men när de gör konstiga lösningar klagar jag så klart på det. Mer konstigt på exempelvis Corolla: varvräknare, gammaldags växelspak, dubbla avgasrör. Allt på en hybrid som således har mycket bättre lösningar i tidigare bilar.

#7 • Uppdaterat: 2019-10-01 13:57
jørgenn

Atkinson motorer fra Toyota, forbrænder ikke som en golf e.x. ,meget renere produkt og sammen det større batt og motor er fint .jeg har prøvekørt den nyeste golf som de havde i butikken og den virker sgu gammel og træt..

#8 • Uppdaterat: 2019-10-01 14:02
L. Mäkinen

Det hade förstås varit allra bäst om de kommit med en elbil istället för en uppgraderad oladdbar hybrid, men faktum är ju att de Toyotahybrider jag kört har alltid varit bättre när de haft större bensinmotorer. Kör man med Atkinson får man en kraftlös maskin så mer slagvolym blir nödvändigt för att inte motorn ska ha samma harmoni som en röjsåg i händerna på en AMS-arbetare.

#9 • Uppdaterat: 2019-10-01 16:09
Pi

jörgen - den Golf som står i butiken är i princip samma som den som introducerades för 7 år sen. Ändå står den sig bra i klassen.

#a • Uppdaterat: 2019-10-01 17:24
Alfie

ALLA bilar med ett större batteri än ett vanligt startbatteri borde förpassas till bildemonteringsfirmor för åtgärd och tillverkning av s.k. helelbilar totalförbjudas så länge Sveriges regering inte låter Barsebäck och annan kärnkraft finnas kvar. Denna bil är ett steg i rätt riktning med större bensinmotor

Missa inget från Vi Bilägare

Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.