Bild
Nästa artikel

Skoda Superb Combi: Plus och minus

Webb-tv

Skoda Superb Combi GreenLine är en vettig brukskombi som är både snål och rymlig. Vi pekar ut plus och minus med modellen.

Kommentarer

#1
Kalas
2011-06-30 08:35

Skoda är ett bilmärke som verkligen har kommit för att stanna. Den är stor, snygg och ingår numera i VW dvs VAG koncernen vilket borgar för hög kvalitet, känt varumärke men tyvärr dålig servíce men är ändock ett vettigt nybilsköp inte minst för barnfamiljer med begränsad budget.

#2
Raymond K
2011-06-30 12:15

Men är den verkligen "Superb"?

#3
2011-06-30 13:50

Den är Superb. Bästa Combin på marknaden ..
Dessutom snål på bränsle ..Driftsäker , Kvalitet.. mm...

#4
2011-06-30 15:45

Begränsad budget.....vettefasiken. Har man det så kollar man nog snarare på Renault , Kia , Nissans kombibilar.
I senaste tidnigen så presenteras även resultaten från ägarundersökningen, Skoda verkar ju ligga långt över medlet, inom vw koncernen så är det bara Audi som slår märket. En tjeckisk Audi helt enkelt ;)

#5
2011-06-30 19:14

Ingår öronproppar? Eller är det tillval.. Fabia, bullrigaste småbilen. Octavia, bullrigaste mellanklassaren. Superb, bullrigaste storbilen..

#6
2011-06-30 19:27

BMW= Bara massa vevande...

#7
2011-06-30 19:30

Superben och passat =lika tysta ,plus mycket billigare än bmv..................................................................................

#8
2011-06-30 19:34

BMW dyraste bilen
1-serien dyraste små bilen.
3-serien dyraste mellan klassare.
5-serien dyraste storbilen

#10
2011-07-01 01:04

Måttligt bilkunnig men mycket ettrig, kan man väl tycka om chauffören. Jag ägde en Octavia. Det var min 1:a och definitivt min sista Skoda. Men de som handlar på Jula och Rusta, blir nog också nöjda med sina Skodor. (Särskilt om man är stendöv. Så kombinationen Skoda/svensk "asfalt" inte plågar.)
PS. Som chauffören gillar inte heller jag BMW. Men jag tror inte dom är mindre prisvärda än t.ex. Skodor.

#11
2011-07-01 08:18

Jag har kört v.a.g produkterna som vi har som tjänstebilar på mitt jobb och det finns ett stort fel med audi/skoda, taskig körställning. Sätet är för hårt och för mycket svankstöd. gaspedalens vinkel är för brant och gasen för lätt så jag blev tvungen att ta i farthållaren, vass kant i inredningen där gasbenets knä är, jag fick lägga en mössa mellan för att kunna köra den, gäller både A6 o superb, i audin fick jag lyfta på rumpan då och då för att få blod i benet igen, VAG bygger dyra medelbra bilar men jag skulle inte kunna äga någon p.g.a att dom inte går att köra utan att jag får ont någonstans..

#12
2011-07-01 08:28

mw73: Att det är så för dig betyder inte att det är så för alla. För mig är det precis tvärtom. Att sitta i sportstolarna i ex. Passat är för mig en dröm. Även i Audi med möjlighet att förlänga stolen i framkant sitter jag perfekt. I mitt fall så sitter jag som en säck potatis i ex. citroen c4.
Är inte fria valet underbart?

#13
2011-07-01 12:53

Ja, det är ju den riktiga knäckfrågan för VAG. Antingen bygga en bil vart 3:e år som passar mw73. Eller bygga miljontals bilar, som passar oss sorgligt vanskapta. Jag tror VAG grubblar intensivt.

#14
2011-07-29 17:08

Det var mej en jädrans fin skodilack

#15
2011-08-14 14:09

Efter att ha kör de flesta bilarna i klassen nyligen kan jag kommentera. Superb och Passa är båda lika bullriga på dålig väg och bullrigare än konkurrenterna. Superb är exaktare att köra på kurviga vägar (längre axelavstånd hjälper till?) och har bättre chassis och fjädring än den nya Passaten. Den gamla Passaten hade bättre fjädring men når inte den heller Superben. Suberben är en bra bil men inte nära heller klassens bästa bil och Passatens ålder märks för den är med de sämsta bilarna i klassen att köra tillsammans med tex Subaru Legacy. Det här är min åsikt, andra får tycka och tänka som dom vill. :)

#16
2011-09-20 13:11

BMW 520D kör jag nu -klockren och inga problem alls på 15 000 mil. Tyst och suverän vägkäsnla. MEN priset på BMW bilarna är löjligt höga -bara en varumärkesgrej i mitt tycke. Passat eller Superb går på ett ut. Jag har nu kört idiotmånga mil i tjänsten å finner det allt svårare vid varje byte att titta på Audi,BMW,Volvo. Dels prisbilden - dels är inte körställningen optimal i ngn av dem. Sätesinställningen på dessa bilar är haltande och den stora mittkonsolen (förut kallad kardantunnel) gör att h-ben inte får ngt utrymme. Sittställningen blir därmed alltför statisk och stelhet i bäckenet en konsekvens. Nu tittar jag på en suvliknande bil där jag "går upp" å sätter mig istället föar att "gå ner" å sätta mig. Nu skiter jag fullständigt i bilmärket som ju bara är en statusgrej -säger inte hela sanningen om bilbygget.

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.