Bild
Nästa artikel

Podcast special: Konsumenträtt

Podcast

Hur löser man tvister med bilverkstan och hur slipper man råka ut för dåliga affärer vid bilköp? Den här veckan är temat på Vi Bilägares podcast konsumenträtt.

Tryck på play och lyssna in Vi Bilägares podcast.
 
I det här avsnittet hör du redaktionschefen Tommy Wahlström som gästas av Maja Rogemyr från Konsumentverkets upplysningstjänst Hallå Konsument.
 
Du kan lyssna i spelaren högst upp på sidan men även ladda ner podden gratis (högerklicka på filen intill artikeln och välj "spara länk som"). Med podden nedladdad kan du lyssna när du vill och var du vill. Du kan även prenumerera på Vi Bilägares podcast via iTunes och valfri podapp!
 
Trevlig helg, önskar Vi Bilägares redaktion.
 
Diskutera: Vad tyckte du om veckans avsnitt?

Kommentarer

#1
2016-04-15 17:01

Löser problemen? Välvilliga företag är det aldrig några problem med. Generellt är konsumenter för snälla. Det borde vara mera pansarskott som tillhygge mot bedragare och lurendrejare.

#2
2016-04-16 12:34

Har man problem som inte löser sig skickar man svärmor. Hon är som en Jack Russel Terrier när hon går igång.
Svärmor har fått hela personalstyrkor att gömma sig, när hon kommer.

#3
2016-04-16 18:01

Kanske kunde vara mer konkret med exempel från verkligheten. Var sliten koppling ett fel? Om man påtalar fel före köp så fixas det oftast men efter köp? Motorn hackar, vilken verkstad ger ett fast pris på det. Verkstäder som byter delar hej vilt, det är en del i felsökningsprocessen säger de då.

#4
2016-04-17 00:12

Bra Podcast MEN jag fokuserade på Tommy Wahlströms röst. Mannen låter ju precis som Tomas Bolmes röst på Tintinskivorna från 70- och 80-talen. Kapten Haddock saknades dock.

#5
2016-04-19 20:01

Håller med "Världens vackra...".