Bild
Nästa artikel

Maten i farten och barnens bästa bil

Podcast

I det här fullproppade avsnittet av Vi Bilägares podcast pratar vi bland annat om vägkrogstest längs E22, barnsäkerhet i långtestbilarna, Toyotas teknikframtid och provkörningar av Volkswagen Tiguan Allspace och Hyundai Kona.

Tryck på play och lyssna in Vi Bilägares podcast. I det här avsnittet hör du webbredaktören Maria Dahlin som får besök av redaktionsmedlemmarna Fredrik Diits Vikstöm och Tommy Wahlström.
 
Du kan lyssna i spelaren högst upp på sidan men även ladda ner podden gratis (högerklicka på filen intill artikeln och välj "spara länk som"). Med podden nedladdad kan du lyssna när du vill och var du vill. Du kan även prenumerera på Vi Bilägares podcast via iTunes och valfri podapp!
 
Trevlig lyssning, önskar Vi Bilägares redaktion.
 
Diskutera: Vad tyckte du om veckans avsnitt?

Kommentarer

#1
2017-10-28 14:59

Bilförsäljare är ekonomer, de kan inget mer om bilen än det som står i reklambroschyren.
De kan inte prata om bilarna eftersom de kan väldigt lite om bilar och de är oftast inte speciellt intresserade heller.
De är ekonomer och de ser inte som sin uppgift att sälja bilar, det sköter biltillverkaren och generalagenten, de ska bara sköta om pappersarbetet.

De väntar på att du ska komma och be om att få skriva under kontraktet.

#2
2017-10-28 15:32

"Vad tyckte du om veckans avsnitt?"

Ni låter lite fnissiga. Det måste vara väldigt roligt att podda tänker jag. Eller så är ni bara nervösa?

Apropå besök i bilhallar så verkar det finnas en glidande skala när det gäller engagemang. Jag kan ha respekt för att säljare har mycket administration som måste utföras men visst ska man åtminstone ge potentiella kunder ögonkontakt eller mer. Optimalt är de som erbjuder hjälp utan att vara påstridiga. Proffs är de som klarar att känna av hur kunnig en kund är och därefter snabbt bygger vidare med information på exakt rätt nivå. De är ganska sällsynta dock.

#3
2017-10-29 10:30

har hørt radio ,toyota er nu suverænt foran, stort set med alt , man tør næsten ikke sige det ?,..

#4
2017-10-29 12:11

Första gången jag lyssnat på ett avsnitt och jag tyckte det var trevligt höra på. Kanske lite långt... Jag hoppade ibland. Men som helhet ändå bra.

Angående bilhandlares intresse för kunden så tycker jag det är bra här jag bor, men det verkar avta i takt med priset på bilarna dom säljer. Dom "finare" märkena bryr sig minst, av nån anledning. Men det kanske beror på att jag inte kommer i kostym... När jag var på väg ut från MB handlaren kom en gammal man i kostym in och DÅ vaknade en säljare som rusade ut ur sitt bås, höll upp dörren för honom och bugade. Såg nästan löjligt ut. :D Vore ett roligt test tidningen kan göra, att åka runt till olika handlare, ena dagen klädd i jeans och nästa dag i kostym. Nån skillnad i bemötande? Många säljare verkar tro sig se vad man har råd med...

#5
2017-10-29 12:19

Det var inte i en Lexus hall de var in i iallafall.

#6
2017-10-29 15:08

Shogun - Inte jag heller, eftersom det inte finns nån sån här. ;)

Hej!

Våra annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta göra det vi gör. Så vi vore tacksamma ifall du kunde stänga av adBlocker!