Nästa artikel
Volvochef om långa leveranstiderna: ”En bedrift för varumärket”
Nyheter

Volvochef om långa leveranstiderna: ”En bedrift för varumärket”

Publicerad 2024-03-19 08:49 (uppdaterad 2024-03-19 13:20)
Att bilköparna kan få vänta lika länge på en ny Volvo som för en Ferrari är en bedrift för varumärket, enligt chefen för Volvo Cars onlineförsäljning i Tyskland.

Leveranstiderna för nya bilar är inte längre lika långa som under pandemin. Men det är fortfarande inte ovanligt att köparna får vänta uppemot ett år på leverans.

En Volvo brukade tidigare kunna levereras på tre månader. Nu är väntetiden för EX30 drygt fyra månader och EX90 börjar levereras nästan två år efter att den visades upp. Volvo V60 som laddhybrid kan levereras på 7–8 månader.

Alex Zurhausen som är chef för onlineförsäljningen för Volvo Cars i Tyskland säger i en intervju med Automotive News att långa leveranstider inte nödvändigtvis behöver vara någon nackdel för märket.

– Det är en bedrift att varumärket har utvecklats till den punkt att folk är villiga att vänta så länge för en Volvo. Vi är ju inte Ferrari, säger Alex Zurhausen.

Ämnen i artikeln

Kommentarer till artikeln (19)

  • 2024-03-20 16:29 hx30 skrev: Swenssons, kan…
  • 2024-03-20 16:13 Swenssons, kan du utveckla?…
Läs kommentarer och diskutera

Missa inget från Vi Bilägare

Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.