Bild
Nästa artikel
Volvo V60 Cross Country. Illustration: Vi Bilägare

Volvo V60 som Cross Country

Nyheter

Vi Bilägares illustratör låter fantasin skena och pennan flöda. Så här skulle V60 i terrängversion kunna se ut.

 

Nyligen presenterade Volvo nya generationen av V60 vid ett event i Stockholm. När de officiella pressbilderna ramlade in kände sig Vi Bilägares illustratör inspirerad och skapade V60 CC, redo för terrängen med takboxen monterad. Troligtvis har Cross Country-versionen av herrgårdsvagnen officiell premiär innan årets slut.

Dessutom gjordes en bild på hur nya S60 kan komma att se ut. Den bilen kommer att tillverkas i Volvos nya fabrik i South Carolina när den står klar senare i år. Det är ett nytt grepp som Volvo har valt när de visar en kombi före sedan i samma nummerserie.

Diskutera: Vad tycker du om illustrationerna av Volvo V60 CC och Volvo S60?

Läs mer om: Volvo V60, Volvo S60

Kommentarer

#1
2018-02-23 13:21

Har svårt att hitta någon anledning till att vilja se en fejkad bild på en bil. Är väl inte så jobbigt att vänta tills de har bilen på riktigt?

#2
2018-02-23 13:40

Jag tycker att bilderna ser riktigt tilltalande ut. Nya fräscha Volvo V60 i Cross Country utförandet kommer att bli en riktigt efterlängtad vagn hos svenska folket och inte minst hos tjänstebilsköparna. Hoppas att den får en ordentligt frihöjd på åtminstone 25 cm så att man får ordentlig nytta av bilen på dåliga vägar i Norrland och på landsbygden. Nu är Volvo verkligen på offensiven!

#3
2018-02-23 13:42

Anders
Du menar som när man ska bygga ett hus, helt onödigt med 3D-modellering...

#4
2018-02-23 14:28

Tror nog att Volvo inte vänder sig till biltidningar för att få hjälp med att bygga deras bilar. Rätt så övertygad om att Volvo redan har utseendet färdigt på V60 CC och lär inte ändra sig för att vi bilägare kommer med renderingar på hur den kanske eventuellt möjligen förhoppningsvis kommer att se ut.

#5
2018-02-23 14:32

Och XC60 har väl typ 20 cm frigång, så CC lär inte få bättre än det. XC70 hade väl 17 cm, så... 25 cm på denna, är högst tveksamt.

#6
2018-02-23 16:14

Anders
Det här handlar väl inte om att få Volvo att ändra en ev färdig design.
Det handlar om att bilintresserade ska få ett hum om hur en kommande modell kan se ut. I det här fallet så har illustratören utgått från nya V60 så det är ju betydligt lättare att gissa sig till nära förestående modeller.

Att illustratörer tolkar framtida modeller är inget konstigt.

#7
2018-02-23 17:02

Följande frihöjder gäller för Volvo:

XC60 - 22 cm
XC60 - med aktivt luftchassie som är höjbart till maximalt ca 27 cm
XC70 - 21 cm
V90 Cross Country - 21 cm
XC90 - 24 cm till 27 cm med aktivt luftchassie

Vad gäller sommarens / höstens nya Volvo V60 Cross Country modell, hoppas många, att markfrihöjden blir runt 23 - 25 cm.

#8
2018-02-23 17:35

S60 ser väldigt fräsch ut, den kan jag tänka mig att köpa om inner utrymme är bättre än förra generationen.

#9
2018-02-23 17:52

Fast iom att V60 är deras "sportiga" modell, så känns det som att hoppas väl mkt, att den ska bli högre än V90CC.

#10
2018-02-23 18:47

Anders:
Förmodligen har du helt rätt i ditt antagande.

#11
2018-02-23 21:31

S60:an på bilden är jättefräck, en av de snyggaste sedaner som jag sett i alla fall sedd från sidan-hoppas att bilden är någorlunda identisk med den riktiga bilen. Tyvärr behöver jag kombi och är inte beredd att betala så mycket för en bil som en Volvo kostar-det finns väldigt bra bilar för mindre pengar.

#12
2018-02-26 10:42

Den här har mycket bättre proportioner än V/S90. Om kvaliteten är lyft så blir det en storsäljare, det blir det iofs säkert ändå. Men inte för mig. mest pga deras usla rening på dieseln, digitala panelerna vilket jag avskyr.

#13
2018-02-26 13:33

Jag längtar tills nya s60 kommer , man är så uttråkad på alla högbyggen eller schabrak som jag kallar dom,ser fram mot en snygg sedan.

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.