Bild
Nästa artikel

Volvo laddar upp för V60-premiär

Nyheter

Den 21 februari visas den nya generationen i sin helhet. Tills dess ger biltillverkaren ledtrådar om utseendet via detaljbilder på sociala medier.

Nästa vecka är det dags att välkomna nya V60. Att den tar efter formspråket på V90 är ingen vild gissning, men bakdelen kommer att se lite annorlunda ut. Jämför man den bild som Volvo postat på Instagram och Twitter med akterpartiet på V90 syns vissa skillnader:

Nya V60 till vänster, V90 till höger.

Volvo har också postat en teaserfilm där de drar paralleller med Volvobilar från förr:

Diskutera: Tror du att nya V60 kommer att bli en framgång för Volvo?

Kommentarer

#1
2018-02-16 09:45

Skiten har ju redan läckt #epicfailvolvo

#2
2018-02-16 09:54

Skiten? #epicfailjarl

#3
2018-02-16 09:59

Läckta produktbilder brukar sällan vara ett misstag, om inte annat ett kalkylerat misstag.
Om bilen; kort och gott - det ser bra ut Volvo!

#4
2018-02-16 10:04

Som svar på frågan: Ja! Däremot kanske försäljningen av V90 kommer att sjunka något nu, när det kommer ett mindre och billigare syskon..?

#5
2018-02-16 10:50

Laddar upp? Laddhybrid som standard?

#6
2018-02-16 10:58

Inte så säkert den blir billigare, Rutger. I alla fall inte initialt...

#7
2018-02-16 11:23

D4/T5 brukar vara först ut i vanlig Volvo-ordning. Men därefter hoppas jag att det är T5 TE som står på tur, och iom att V60 är byggd på SPA-plattformen kommer säkerligen T8 TE med.

#8
2018-02-16 11:25

Grosser, dessa bilder är inte läckta. Det står i artikeln att Volvo postat dem själva.

#9
2018-02-16 11:33

Nä, men de bilder på hela V60 - som kom ut igår (se forumet) - vart ju "läckta" av Volvo. Svårt att tro något annat.

#10
2018-02-16 11:33

en succé

#11
2018-02-16 13:33

Av de bilder som florerar på nätet så verkar det inte vara så hiskeligt stor skillnad mot tidigare i designen. Lite mer åt V90 i utseende. Jag skulle gissa att den är lika trång som nuvarande modell.

#12
2018-02-16 13:50

Tilltalande.
Sen kan man ju hoppas att de tagit sitt förnuft tillfånga när det gäller reglage, och inte bara har en kladdig glasskiva.

#13
2018-02-16 14:00

Volvo V60 ser mycket lovande / snygg ut med en mer boxig / fyrkantig bakdel dvs sluttar inte lika mycket som på V90. Den nya Volvo V60 kommer att bli en formidabel succé!

#14
2018-02-16 14:32

Frågan är om Volvo kommer öka sin marknadsandel i Sverige (vilket inte jag tror) och snarare vilka modeller som kommer bli storsäljare? Det blir ju lite svårare att välja när de har släppt nya XC40, XC60 och den något äldre V90. Eller kommer samtliga på automagiskt vis bli storsäljare(!!!!) ?

#15
2018-02-16 15:36

Om utrymmena, väguppträdandet (körglädjen eller avsaknaden av just detta) och den den bristande kvalitet är som på tidigare V60, så lär den tyvärr inte bli någon hitt. Är väl bara massan som köpt Volvo för att de alltid köpt Volvo, för att inte tala om alla tjänstebilsförare som i princip idag enbart får välja på Volvo eller VW.

Tror absolut inte på att den kommer ta marknadsandelar från andra märken, utan snarare konkurrera inom märket. Och varför hybrider med så mycket hästkrafter, släng ner en human bensinare istället, och dumpa priset (typ som Kia Optima och Passat GTE)

#16
2018-02-16 15:44

Frågan jag ställer mig är vad Isoderlund jämför mot? Den nya V60 kommer matcha i stort sett varenda konkurrent i väguppträdande och dessutom stoltsera med bra ljudkomfort och överlägsen säkerhet. Utrymmen med mera räcker mer än väl till och blir större än i dagens modell. Drivlinor kommer erbjudas med allt från diesel till bensin och hybrid. Dock rekommenderar jag dieseln framför en törstig och smutsig bensinare. Men alla behöver ju inte gilla att åka snålt.

MVH AL

#17
2018-02-16 16:11

Den smarta köper då hybrid, om den nu håller Toyotaklass vill säga och fokuserar på snålhet, men risken är att de inte har samma erfarenhet att bygga snåla effektiva hybrider med lite utsläpp och om man gillar att åka snålt så väljer man med fördel hybrid(iallafall om man åker Toyota hybrid). Diesel är ju dödfött framöver och har ju inte direkt framtiden för sig, som alla borde vara upplysta om idag. Bilen V60 ser ju snyggare ut än V90 av det jag sett hittills.

#18
2018-02-16 17:27

Den snyggaste modellen i nuvarande utbud av Volvo tycker jag är V40. Men jag skulle tro att det är lättare att formge och få till linjerna på en mindre bil. V90 har en snygg profil men delar i designen är väldigt tråkiga och med nästan för simpla linjer passande i budgetklass.

Det är önskvärt med bättre utrymme i nya V60. Den förra var katastrofal i utrymmena, enligt mig. Jag har fortfarande svårt att tro att det blir större skillnad.

#19
2018-02-16 17:32

Kommer nya Volvo V60 också i Cross Country utförande?

#20
2018-02-16 17:57

Först pensionerade man S70, som var väldigt populär, sedan V70, som var ännu populärare och en kassako. Undrar om det var så smart? De som vill ha kombiutrymmen torde välja Passat eller Skoda Octavia nu. Om de kan avstå flärden?

#21
2018-02-16 18:17

En bil med stora utrymmen är annars Superb.

#22
2018-02-16 19:07

Någon som vet vikten?

#23
2018-02-16 19:12

Verkligt snygg om bilderna förmedlar sanningen. Med det breddade modellutbudet börjar Volvo spela i en lite mer upmarket liga. Nya XC60 kommer inte att sälja lika bra som den utgående, i Sverige. Men XC40 tar igen det med råge. Och Sverige är f ö inte Volvos huvudmarknad. Volvos totala transformering är härlig och kommer att visa sig i en globalt sett ökande försäljning även om också 800.000 bilar är blygsamt internationellt sett. När Audi och BMW blir alltmer mainstream och utslätade i sin design, så är det roligt att Volvo vågar lite mer.

#24
2018-02-16 20:44

Stoor - Svar: Ja.

#25
2018-02-16 21:07

Audi 60 L vad är det för flärd med att åka Volvo ? Någon påstod att VW dumpat priser på Passat GTE, ställer mig först i kön i såfall för en prisdumpad Passat GTE, bästa hybriden. Kia är en intressant uppstickare för hybrider men Volvo får nog göra om sitt koncept i och med att de inte går att köra helt avgasfritt, lär av VW.

#26
2018-02-17 03:00

Isoderlund!
..utveckla gärna detta med bristande kvalitet på nuvarande V60

#27
2018-02-17 07:15

Samma korkade skärm i mitten?

#28
2018-02-17 11:19

Vad är det som är korkat med den Jarl?

#29
2018-02-17 12:43

Svar på frågan.JA.

#30
2018-02-17 17:47

#epicfailcensurerat

Har ännu inte gillat någon Volvo under V70 i storlek. De är för trånga och denna V60 lär inte ändra på det.

#31
2018-02-19 05:53

V60 är Volvos ödesbil - mycket står på spel för den svenska tillverkaren - bilen blir helt avgörande för Volvos framtid - bilen måste slå - det måste bara lyckas, det finns ingen plan B - ett litet bolag som Volvo Cars har inte råd att misslyckas - skulle V60 floppa skulle det bli katastrof - det gäller vinna eller försvinna - ... se där, några floskler att fritt använda i ingressen till den kommande artikeln om Volvo V60 när den har presenterats.

#32
2018-02-17 23:41

Jag är nästan hundra på att detta kommer bli min nästa tjänstebil! Har en V90 idag med avtal till februari 2019, toknöjd med den men den är lite onödigt stor för mig nu när vi gått från stor barnvagn. Så en V60 med lite mer utrustning för samma pengar som V90 kan bli kanon det :)

#33
2018-02-17 23:53

En V60 i förhöjd gummistövelskostym. Mums.

#34
2018-02-21 17:06

Kommer det en ny sedan modell också? (S60)

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.