Bild
Nästa artikel

Vi sjunger helst i bilen

Nyheter

Glöm duschen – det är bakom ratten svenskarna helst tar ton.

43 procent av de som svarade i en undersökning genomförd av Kantar Sifo och OKQ8 sa att de gärna sjunger när de kör bil – om de är ensamma. Detta gör bilen till det vanligaste stället att ta ton i.

Kvinnor är mer benägna att sjunga än män i bilen: 50 procent mot 38 procent. I undersökningen deltog 1.274 personer och var femte sa att de gärna sjunger i köket. Bara sju procent svarade att de brukar sjunga i duschen. 

Diskutera: Brukar du sjunga i bilen?

Kommentarer

#1
2019-02-08 08:47

Absolut och ibland undrar jag hur det står till uppe i huvudet när jag kommer ihåg en låt jag knappt hört sedan 80-talet och inte heller gillade, men kan texten...
Det händer att jag kommer hem efter 30 mil i bilen och är hes :-)

#2
2019-02-08 10:38

Långväg och CarPlay i bilen med dess möjligheter till bra musik och bra ljudsystem.
Klartsom tusan det sjungs inland när man sträckkör 75 mil.
Hungry heart, kickstart my heart ..................................

#3
2019-02-08 11:29

"I'm on a highway to hell!" kan hända att jag "sjungit"

#4
2019-02-08 11:40

Det visar hur mycket personligt bilägande betyder för oss.. och också att vi får köra själva. Det är nämligen kombinationen av att vara hyfsat sysslolös bakom ratten och radion som frammanar detta. Hade vi haft autonoma bilar så hade vi väl suttit i datorn/mobilen och det frammanar inga sånger. Och delar man bil så är man inte ensam.

.

#5
2019-02-08 12:39

"Kickstart my heart" -- snackar vi Mötley Crüe här? Litet oväntat i så fall måste jag säga, men positivt! :-)

#6
2019-02-08 16:59

Bra du är med ToRy. ;)
Volymen är som du förstår på den högre skalan.

#7
2019-02-08 19:16

:-) Jag hoppas dock (och tror!) att du i övrigt lever litet annorlunda än vad Nikki Sixx gjorde!

#8
2019-02-08 22:35

Jo ToRy, tiden rinner iväg snabbt och nu med 55+ och kör mellanmjölk så visst går livet lugnt till även om man försöker att köra på ett hjul ibland.

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.