Bild
Nästa artikel

Toyota Verso nu i ny tappning

Nyheter

Toyotas sjusitsiga högbygge Verso uppdateras med 470 nya delar, tuffare formgivning och minskade utsläpp från motorerna.

För ett par veckor sedan släpptes en mörk bild på nya Toyota Auris kombi, och på den kunde vi också skymta ansiktslyfta Toyota Verso. Nu har dock fler bilder och fakta blivit officiella innan Toyotas nyheter ska iväg till Parissalongen nästa vecka.  

Toyota poängterar att uppdaterade Verso har fått totalt 470 nya delar runtom i bilen.
Verso får ett nytt utseende som påminner om Toyotas andra nya och uppdaterade modeller. Fronten har spetsas till med aggressivare LED-belysning och ny grill samt stötfångare. Även bak har stötfångaren fått en ny form. Backspeglarna har numera integrerade blinkers och bilens fälgar är nya.

Interiören har förnyats med bland annat vit bakgrundsbelysning i de centralt placerade mätarna och nya färgval gäller både bilens in- och utsida. Med tredje sätesraden uppfälld bjuder bilen på 155 liters bagagevolym och fälls raden ned är det 440 liter som gäller. Med alla baksäten fällda får Verso en platt golvyta som mäter 1 430 mm gånger 1 575 mm.

Alla tillgängliga motorer har setts över för att få minskade utsläpp.
Toyota Verso kan fås med en 2,0-litersdiesel på 126 hk, en 2,2-litersdiesel på 177 hk, eller en bensinmotor på 1,6 liter och 132 hk samt en bensinmotor på 1,8 liter och 147 hk.

6-växlad manuell växellåda är standard men de större diesel- och bensinmotorerna kan fås med automat om så önskas.

Diskutera: Vad tycker du om uppdaterade Toyota Verso?

Kommentarer

#1
2012-09-20 12:18

Ratten har de tagit från Lancia... hm...

#2
2012-09-20 12:20

Varför, i stort sett, ska ha detta otroligt fula och löjliga Audi-grin, kan jag inte förstå? Nyttan frågas?

#3
2012-09-20 17:06

Här är det tvärtemot Audi, grymt snygg framifrån men trist bakifrån...:)

#4
2012-09-20 17:25

Förutom underbettet i fronten tycker jag den ser ganska trevlig ut faktiskt. Gillar proportionerna.

Men undrar varför det inte går att välja en hybridlösning? Finns säkert en anledning.

#5
2012-09-20 19:08

Inredningen igen = fail!

#6
2012-09-20 20:13

Lite mer attraktiv än föregångaren. Rätt fin front men C-stolpar som lutar åt "fel" håll är jag gravt allergisk mot.

Kul också att de kör vidare med instrumenten i mitten. Sånt piggar upp!

#7
2012-09-21 01:43

Ja dom där instrumenten tycker jag känns udda för uddas skull. Fula 86-liknande fälgar.

Känns som om den som ritade denna var jäkligt bra kompis med den som ritade Renault Scenic för övrigt.

Men är säkert en bra bil i klassen.

#8
2012-09-21 12:37

Rustan, Anledningen till att det inte finns en hybridlösning i just denna modell är nog att det kommit en egen internationell modell som även säljs här i Sverige som är väldigt liknande, 7-sitsig men med hybridteknik som heter Prius+ kombi.

#9
2012-09-21 16:33

Aha .. Verso är en Prius! Nog?
Varför?

#10
2012-09-22 11:42

Så är det nog...en Verso + Hybrid stavas Prius+
Skulle liksom bli en bil för mycket...

#11
2012-09-23 09:15

Hade det inte varit enklare att skippa Prius+ som modell och istället erbjuda hybrid till Verso?

Nu känns det ju som att Verso konkurrerar med Prius+.

#12
2012-09-23 13:36

Även om det är lite för mycket plåt på sidorna tycker jag ändå att den är snyggare än Prius+.
Men det underliga elaka grinet nertill gillar jag inte.

#13
2012-09-23 20:03

Tror folk lättare hostar upp pengarna för en bil som heter Prius än en som heter Verso. Verson måste finnas för volymmarknaden. Och Prius + var nog inte ett av deras dyrare projekt direkt.

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.