Bild
Nästa artikel

Toyota Harrier visar nästa Lexus RX

Nyheter

Nu visas första bilderna på nya Toyota Harrier. Bilen, som säljs i Japan, ger en första vink om hur nästa Lexus RX kommer att se ut.

Suvmodellen Lexus RX säljs på den japanska marknaden under namnet Toyota Harrier och senare i år lanseras en ny generation av den sistnämnda.

Det kan vara intressant för den svenska bilmarknaden eftersom uppföljaren till nuvarande Lexus RX sannolikt kommer att baseras på just Toyota Harrier.

Emblemen på bilderna avslöjar att Toyota Harrier är en hybrid, men i övrigt är få detaljer kända. Mer information väntas senare under hösten.

Diskutera: Vad tycker du om Toyota Harrier?

Kommentarer

#1
2013-07-29 16:59

Den var iallafall inte snygg. Fast bakdelen ser ju lite bättre ut än framdelen

#2
2013-07-29 17:28

Jag har aldrig blivit riktigt klok på de där c-stolparna där linjer drar åt olika håll. Även Honda har ju något liknande.
Är den här verkligen snyggare än den nuvarande?
Jag antar att fronten ändras från denna Toyota - och det är inte precis någon nackdel.

#4
Klas D
2013-07-29 19:04

Premium!!! Gissa vem som jublar?

#5
2013-07-29 19:14

Toyotas styrka ligger inte i design.

#6
2013-07-29 19:45

Sen är det väl så att det alltid är svårt att göra en suv som ser snygg ut. Audi Q7 eller Q5 t.ex är bulliga och fula. XC90 har heller aldrig varit snygg i mina ögon o.s.v. Däremot tycker jag Mercedes g-klass ser vettig ut. Range Rover är inte dumma dom heller. Det kanske är så att lite kantigare design, är snyggare på suvar än övriga biltyper?

#7
2013-07-30 00:46

RX är nog den fulaste SUV'en på marknaden just nu. Ser ut som om man behåller titeln även i framtiden.

#8
2013-07-31 09:35

Det är tydligen några som gillar RX som är en mellanstor lyxsuv då den sålt bäst I alla år sedan den presenterades I suvarnas favoritland USA.

#9
2013-07-31 14:07

Sålt bäst av??

#11
2013-07-31 16:43

Jes,Mellanstora lyxsuvar i USA som jag skrev.
http://www.tflcar.com/2012/11/can-2013-lexus-rx-350-remain-best-seller-forever/
Swemba,, faktakollen är nog bra om man håller sig till mellanstora lyxsuvar.

#12
2013-07-31 19:55

Aha .. Lexus RX350 säljer bäst mellan utvalda modeller i en utvald del av världen.
Jo det gäller minsann att ha koll :o)
.

#13
2013-08-02 03:35

Det ÄR faktiskt lite olika segment. Är väl ingen som buntar ihop tex BMW X3 och Honda CRV i samma segment. Båda är suvar i samma storlek men i olika prisklasser. De är inte konkurrenter direkt.

#14
2013-08-04 21:32

Roger, Man kan säga att Lexus RX säljer bättre än Audi Q5 och BMW X3. Det är fakta. Men man kan inte säga att det är den bäst säljande "lyxsuven", eftersom vad som är lyxsuv och vilka bilar som ingår, är subjektivt.

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.