Bild
Nästa artikel

Subarus sportiga framtidskombi

Nyheter

Viziv Tourer Concept ger ledtrådar om en prestandainriktad, lastvänlig bil.

Vi får inte så mycket information om Viziv Tourer Concept, mer än att designstudien är drygt 4,78 meter lång, har plats för fyra åkande och är utrustad med Subaru-typisk boxermotor med fyrhjulsdrift. Dessutom innehåller bilen en vidareutveckling av biltillverkarens system för förarassistans, EyeSight. Kombinerat med radar och högprecisions-GPS är systemet redo att tas i bruk 2020. Huruvida själva bilen blir verklighet återstår att se.  

Diskutera: Vad tycker du om utseendet på Subaru Viziv Tourer?  
 

Kommentarer

#1
2018-03-09 15:18

Man har lånat utformningen av skärmen bak från Lexus Nx.....

#2
2018-03-09 15:23

Påminner lite om BMWs designspråk, snyggt!

#3
2018-03-09 15:31

Och den är snygg, men helst vill jag slippa de svarta skärmbreddarna och få dom lackade i bilens färg. Så har den ju marknadens bästa system för fyrhjulsdrift för vanliga personbilar.

#4
2018-03-09 15:41

Snygg och rätt stuk.

#5
2018-03-09 16:42

Jag är inne med min 7:de Subaru sedan 1994 och äntligen har Subaru fått en design som är modern! Tekniskt sett hart bilarna varit moderna sedan begynnelsen........

#6
2018-03-09 18:10

Snygg!!!!

#7
2018-03-09 18:27

För många plåtveck! Är inte det ute nu? Verkar som Subaru alltid ligger några år efter...

#8
2018-03-09 19:08

Ser riktigt snygg ut, kanske lite opraktiskt låg bak, men det är väl en kompromiss åt designen.
Men det är ju trevligt att inte alla japanska fordonstillverkare låter barndagis designa sina bilar!

#9
2018-03-09 19:29

Nej den kommer aldrig ut med bibehållna spännande designelement i verkligheten. Det närmaste blir en Volvo V60.

#10
2018-03-09 19:49

+++ på slutet Saab nisse.

#11
2018-03-10 08:15

Subaru gör intressanta bilar. Men hur kommer märket att klara Bonus-Malus? Är inte deras boxermotorer lite otidsenligt törstiga... Hoppas dom har nån förbättring på G även där, för jag gillar Subaru. Är det nya Outback vi ser ovan? Kan nog bli trevlig.

#12
2018-03-10 08:26

Jag tycker att designen är lite identitetslös. Men visst kan man se ett visst "rallydrag" i den. Och den blev ganska snygg.

Angående fyrhjulsdriften verkar de nyare versionerna inte vara lika bra som de gamla. Vet inte hur sant det är men jag har läst om personer som fastnat med sinande framhjul när de skall ta upp båttrailer etc.

Synd i så fall om även Subaru har gått i fällan och frångått den permanenta fyrhjulsdriften. Någon som vet?

MVH AL

#13
2018-03-10 08:49

Jag brukar alltid gillas Subaru och deras bilar både på pappret och i hallarna, tills jag hoppar in i dom.
Det känns som som alltid ligger flera år efter vad det gäller design och kvalitetskänsla interiört upplever jag. Undantaget där är väl BRZ designmässigt, men kvalitetskänslan och den upplevda kvaliteten verkar inte vara på topp om man ska tro forumtrådarna på klubbsidorna.
Hade varit kul att se något från interiören och om dom satsat lite mer krut där.

#14
2018-03-10 09:25

Jag är själv ytterst svag för Subaru o Viziv är vad som fattas dem.
Kjolarna i hjulhusen kommer ifrån brukssidan, traktorer o lastbilar men rätt gjort så behöver det ju inte se illa ut!
Tuff kärra detta.

#15
2018-03-12 08:57

@Rutger: Jag skulle tro att det är ersättaren till Levorg vi ser här i konceptskrud.
Riktigt läcker måste jag säga, ser nästa Levorg ut så här så blir det kanske en sån när nuvarande (Levorg) ska bytas ut...

#16
2018-03-12 14:09

Snygg. Verkar som om Subaru äntligen anställt folk på designavdelningen också!

#17
2018-03-12 17:01

Nu börjar det hända saker. Hoppas insidan har lika mycket nytänk. Subaru behöver snyggare design om de ska nå ut till breda massan.

#18
2018-03-12 18:32

Ovanligt snyggt – för att vara en Subaru.
De har anammat det veckade designspråk, med glas-stripes istället för sidofönster, taskig bakåtsikt och baksäte för huvudamputerade, som Volvo och några till äntligen jobbat sig bort från.

#19
2018-03-12 20:28

hold da op , HVOR ER DEN FLOT.

#20
2018-03-12 20:42

Subaru ligger fortfarande på en hög förbrukning kan man gissa.
Utveckla boxern...

#21
2018-03-13 14:00

Det är nog inte boxer motorn det är fel på, snarare att bilarna är för tunga. BMW har haft boxer länge på sina MC, och se är hyfsat snåla trots att även de är lite tyngre (touring).

#22
2018-03-13 16:41

BMW boxrar på just mc och 2 cyl är ju en annan femma,sedan kan man fundera om dryga 0.50 på mc är så bra ändå.

#23
2018-03-13 16:50

En boxer drar normalt mer bränsle än en rak motor. Det brukar skyllas på de större kylande ytorna, men det kan knappast vara ett större problem. Den slipper ju driva balansaxlar, men å andra sidan har den dubbla ventilstyrningssystem. Med elektromagnetiska ventiler försvinner det problemet, men det kan vi ju bara drömma om.

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.