Bild
Nästa artikel

Snart kan du få Audi A4 i turboblått

Nyheter

Sedanen och kombin Avant uppdateras inför 2019, bland annat med ytterligare en lackfärg.

Audi har gjort mindre designförändringar på stötfångare och hjul. Det finns en ny lackfärg att välja på, ”Turbo Blue”. Utrustningspaketet S Line Competition är en ny valmöjlighet och inkluderar bland annat bakspoiler på Avant, samt sportfjädring, röda bromsok och LED-ljus. 

I Tyskland startar försäljningen under tredje kvartalet 2018. 

Diskutera: Vad tycker du om Audi A4?
 

Kommentarer

#1
2018-06-28 16:20

Djärvt ;)

#2
2018-06-28 16:21

Röda bromsok är ett måste!

#3
2018-06-28 16:53

Vilken fantastisk innovation, måste rusa till audihandlarn.

#4
2018-06-28 17:01

Den bästa mellanklassaren, har blivit ännu bättre. Fortsätter att dra till sig osäkra individer, som måste ge kängor, bara för att få minsann visa på hur jante de är.

#5
2018-06-28 18:00

Sportfjädring? Varför inte montera komfortfjädring åt de som inte tänker tävla med bilen?

#7
2018-06-28 18:40

Ja det är som sagt var ett utrustningspaket nisse, så det är lugnt. Du kan skippa att köpa det och istället köpa vanliga fjädringen.

#8
2018-06-28 20:10

Sunt av Audi och enbart lansera en lättare facelift av A4 som knappt syns. Fler tillverkare borde följa efter istället för att hela tiden pumpa ut nya uppdaterade modeller med ny "spännande" design. För det gör att den gamla modellen inte blir omodern över en natt och ser just gammal ut i jämförelse mot den nya. Den som dessutom väljer att köpa den utgående modellen av A4 (då den bara skiljer sig kosmetiskt från nya 2019 och knappt ens det för ett otränat öga) kan säkert göra ett bra klipp och kanske "spara" upp till 100 000 beroende på modell.

#9
2018-06-28 21:20

Audi gör nog rätt i att satsa på sportateraljerna, dom skulle nog inte sälja en enda bil annars.

#10
2018-06-28 21:30

en helt ny bil... fantastiskt

#11
2018-06-28 21:54

Audi A4 fsi 3.2 quattro väger bara 100kg mindre än en Ford F150 3.5L Ti-VCT V6!!
Får nog kika närmare på den där pickupen...

#12
2018-06-28 23:37

Du får nog ta och kolla en gång till på dina siffror och Göra Det Bättre GDS

#13
2018-06-29 10:56

Audi A4 fsi 3.2 quattro väger 1735kg, enligt uppgift från Audi. Finns lite olika uppgifter men man hamnar i häradet.
Ford F150 3.5 L Ti-VCT V6 väger 4050 pounds, 1837kg enligt uppgift från Ford.

Du hade rätt VolvoXC90 det skiljer inte 100 kg utan 102kg, jag ber om ursäkt naturligtvis.

För övrigt gillar jag färgen.

#14
2018-06-29 12:47

Det här handlar ju om Audi, men en Ford F150 3,5 V6 har en tjänstevikt på i detta fallet 2.502 kg. Så liiite mer än 102 kg skiljer det ju;-)

http://www.vibilagare.se/test/biltester/provkorning/provkoring-ford-f-15...

#15
2018-06-29 19:40

Ja fast nu var det ju ingen Raptor som jag refererade till.
https://www.ultimatespecs.com/car-specs/Ford/111142/Ford-F-150-3.5L-Ti-V...
Hittar inte exakt den jag refererade till först men här står det 1884kg
Dessutom tror jag att Audis diesel v6:a väger mer än fsi´n.
Hur som helst så är dagens bilar relativt tunga.

#16
2018-07-03 11:45

Turbo Blue så jäkla snygg blå färg, den måste jag kolla på i verkligheten.

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.