Bild
Nästa artikel

Snart dags för nästa A-klass

Nyheter

Den 2 februari ska Mercedes visa upp nya generationen av småbilen.

Den tyska biltillverkaren har släppt en bild på fronten av nya A-klass och säger att den kommande versionen vidhåller sin ungdomliga karaktär, men samtidigt känns den mer vuxen och komfortabel än tidigare. Vi vet sedan innan att bilen kommer att utrustas med Mercedes nya infotainmentsystem MBUX med artificiell intelligens, som lär sig förarens användarmönster.

Förra året visade Mercedes upp en konceptversion av nästa A-klass och sade då att ”veckens tid skulle vara förbi”. Återstår att se hur mycket av utseendet på konceptet som finns kvar i produktionsfärdiga bilen. Du kan följa premiären på livelänk från Amsterdam den 2 februari klockan 19.00, centraleuropeisk tid.

Diskutera: Vad tycker du om Mercedes A-klass?
 

Mercedes A-klass koncept från 2017.

Kommentarer

#1
2018-01-29 12:43

Ja den verkar bli mindre klumpig i fronten än konceptet.

#2
2018-01-29 13:51

Ser bra ut!

#3
2018-01-29 17:07

Ja, måste verkligen säga att Mercedes A-Klass ser riktigt bra ut.
Men är den gamla utgående modellen verkligen så gammal? Tycker fortfarande den känns fräsch.

#4
2018-01-29 17:36

Dagens a klass känns ju sämre än föregångaren..tacka vet jag 1 serien

#5
2018-01-29 18:09

Ser lovande ut.

#6
2018-01-29 20:04

Vem vill köpa en tysk bil sedan det visat sig att de gasar apor, såväl som människor? Den tyska bilindustrin är korrupt och borde inte stödjas. Det har visat sig mer än en gång nu. Det här är helt enkelt vidrigt:
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/tyska-bilindustrin-testar-avgaser-pa-...

#7
2018-01-29 21:57

Lite gas har väl ingen dött av...

#8
2018-01-30 06:16

Är det som med nya x-class? En ombyggd Nissan!

#9
2018-01-30 09:26

Konceptet såg ju ut som en sedan, Men filmen ser ju ut o hålla vid a-klass med "golf" kaross. Så konceptet kanske är mer hur nästa cla kommer se ut då..

#10
2018-01-30 19:36

Vet man vad man köper??
Det klistras dekaler hit o dit!! Bmw med psa-motorer mercedes som är nissan med renaultmotorer!!

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.