Bild
Nästa artikel
Skoda Fabia Combi Scoutline med terrängtycke.

Skoda Fabia i äventyrskostym

Nyheter

Extraskyddade Combi ScoutLine är redo för terrängen.

Skoda utrustar Fabia Combi för lite tuffare tag. Detta i form av underredsskydd, skärmbreddare med förstärkningar samt skydd runt hjulhusen och sidotrösklarna. Frigången är inte högre än vanliga Fabia, men med ”Dålig väg”-paketet utökas den med 1,5 centimeter och underkörningsskydden förstärks ytterligare.

Det finns sex olika drivlinor att välja på, tre bensinare och tre dieslar. Effekten ligger på mellan 90 till 110 hästkrafter och priserna börjar på 170.300 kronor. Men Skoda har just nu kampanjpriser som startar på 161.500 kronor.

Diskutera: Vad tycker du om Skoda Fabia Combi ScoutLine?
 

Kommentarer

#1
2017-01-24 14:34

Lilleskutt

#2
2017-01-24 14:51

Liten bil, kanske en partikelbil.

#3
2017-01-24 14:57

Kan inte låta bli att tänka på att det för några år sen var en extra kostnad att få samma färg på stötfångare osv som på resten av bilen. Nu får man betala för att få något som bryter mot enheten.

#4
2017-01-24 15:09

Vad gullig....
Skogsmulle-kostym är trendigt, vissa gillar det (jag) andra tycker att det är fjantigt. Mångsidiga äro de tillverkare som ger kunden det kunden vill ha, kallas för marknadsanpassning!

#5
2017-01-24 15:22

Med tanke på motoreffekten gissar jag på 3-pip på alla, om så är fallet ;(

#6
2017-01-24 15:32

Gissade fel det är en fyra ;)

#7
2017-01-24 17:22

En fabia för män

#8
2017-01-24 17:57

Skoda går från klarhet till klarhet, riktigt tuff bil.

#9
2017-01-24 18:07

Ähum

#10
2017-01-24 18:14

Usch, som vanligt... Det blev fulare...

#11
2017-01-24 20:12

"Redo för terrängen" som Vi bilägare skriver låter lovande. Vi får se om Försvarsmakten instämmer...

#12
2017-01-24 20:15

Jag tror inte att det kommer att levereras särskilt många till FM.

#13
2017-01-25 08:01

Man får lust att köra rätt ut över stock och sten på ett vildmarksäventyr och överlevnad när man ser denna bilen.

#14
2017-01-25 18:57

Tänka sig...en Fabia med bakgavellyft!

#15
2017-01-25 19:45

Tvärnit skrev: "Tänka sig...en Fabia med bakgavellyft!"

Gapskratt!!!

#16
2017-01-26 13:19

EnannanRobban och jag må ha olika smak men hur du böjer ett visst ord får mig att ge ditt inlägg tummen upp!

#17
2017-01-26 16:14

I Sverige får man inte köra bil i terräng,varför ska en personbil vara anpassad för terräng

#18
2017-01-26 16:40

Hans Berglund, det finns ett visst intresse för terrängkörning i Sverige och speciella banor för detta.

#19
2017-01-26 19:20

Trevlig småbil, gillar de lite yxiga formerna. I detta utförandet så känns den inte lika "gubbig" som den vanligtvis gör
Fabian är helt klart en potent bil som räcker långt för den lilla familjen.
Jämfört med t.ex. Seat Ibiza ST så upplever jag denna bilen som modernare och har trevligare interiör.

Frågan är dock om det är värt pengarna när en Octavia går för att få för nästan samma pris som har betydligt bättre komfort och kvalitetskänsla.

#20
2017-01-26 20:57

Hör på pluppen, du kör till banan med din Skoda och sedan får du användning av plast-kjolarna. Hahaha... så dumt det låter. Jag är också tveksam till detta "vurmande" för terräng-egenskaper som ingen egentligen behöver. Kör man så mycket i skog och mark så finns det bilar som är byggda för detta, tex en Toyota Hilux. 99,99% trams trend.

#21
2017-01-27 11:07

För terrängkörning finns speciella bilar typ fyrhjuling med 2 sittplatser som går att köra där inga vanliga suvar eller andra fyrhjulsdrivna går

#22
2017-01-27 11:09

Fast de speciella bilarna är inte alltid lämpliga att brukas ÄVEN till vardags.

#23
2017-01-28 04:04

Jag tycker mycket om den vanliga Fabian, men denna model som endast är " terrängdesignad " utan fyrhjulsdrift och utan högre markfrigång ( nåja 1.5 cm finns som tillval ) är pinsam-jag skulle skämmas att äga en, ta fram en riktig Scout med samma funktioner som Octavia Scout. En bil som ser ut som att den klarar svårare vägförhållanden ska också göra det.

#24
2017-01-28 18:00

Dem borde släppa den som pickup. Skulle göra succé!

#25
2017-03-18 10:58

Hade en blå 2011 fabia 1,6 tdi scout i 10000 problem fria mil och det var en tyst och fin bil som kändes lite roligare med scout plasten och som stack ut från std :)

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.