Bild
Nästa artikel
Illustration: Vi Bilägare.

Så här kan nya Volkswagen Passat se ut

Nyheter

Vi Bilägares illustratör gissar sig till att Passat 2019 tar efter Arteons utseende.

Nästa år kommer en ansiktslyft Passat. Fram tills att vi får ta del av officiella bilder av bilen har redaktionens illustratör vässat pennan och gjort ett utkast på vad vi kan förvänta oss utseendemässigt.

Troligtvis tar Passat 2019 efter Volkswagens flaggskepp Arteon i nosen. Som bekant domineras Arteons front av långa kromribbor som sömlöst integreras med framlyktornas LED-slingor. Senaste generationen av Volkswagen Passat kom 2015. 

Diskutera: Vilka nyheter tror du kommer att finnas i Volkswagen Passat 2019?

Kommentarer

#1
2018-10-18 14:21

Inte en dag förtidigt att man använder Arteons front. Ser hellre bensinhybrider än dieselmotorer i framtiden.

#2
2018-10-18 14:27

Nja...tja...kanske. Dagens ser helt ok ut men denna är kanske en liten förbättring.
Hoppas att den nya/uppdaterade hybrid-drivlinan som verkar vara på g kommer till denna modell. Sannolikt med samma spec som fanns i konceptbilen Skoda Vision RS.

#3
2018-10-18 15:14

Den ser ju lika spännande ut som en liter mellanmjölk...

Snyggaste modellen var ändå den 2011-2014.

#4
2018-10-18 16:18

NYA Volkswagen Passat ... kommer det stå på vw.se i 1 års tid, likadant när Golf fick ett s.k. facelift som bara blev gömda avgasrör och lite elektroniskt lull-lull som tillval!!

#5
2018-10-18 16:38

Hoppas på nya dieselmotorer och gärna dieselhybridmotorer.

#6
2018-10-18 16:55

Nej tack... inge mer diesel.. gör den till elbil istället. (varför gå över ån efter vatten).

#7
2018-10-18 17:53

Finns den med dieselmotor, kammkedja od DSG-låda så slår jag till och köper en direkt! ;)

#8
2018-10-18 18:44

Jag är inte svag för gissningar!

#9
2018-10-18 20:00

Hm, nej. Om vi jämför med övriga syskon i VAG så tycker jag att Skoda Octavia/Superb är snyggare designade. Fronten ser lite trött ut.

#10
2018-10-18 20:11

"Nya" används väldigt flitigt inom bilindustrin även om modellen är 4-5 år gammal så lyckas man tolka in att den är "ny" - utan synlig facelift dessutom. Bl a Suzuki och Renault är ett par märken som jag observerat detta oskick hos under senare år.

#11
2018-10-18 21:02

Wow...ni är riktiga mästare i PhotoShop.

Tar fronten på Arteon och sätter på en Passat kombi och ni har "avslöjat" nya Passat.

Naturligtvis flyttar man inte fronten ifrån sin toppmodell till sin standardmodellen. Facelift Passaten lär dock få liknande drag.

#12
2018-10-18 21:43

Läs artikeln SiggeNn, dom hävdar inte att dom avslöjat nya Passat utan det står tydligt att det är en gissning.

#13
2018-10-18 21:49

Rearended Benny. Läs min kommentar. Skrev ”avslöjat”. Ser du skillnaden?

#14
2018-10-19 08:24

Nyheten jag tror på är en helt ny hybrid-motor.
Dags att öka räckvidden på el.
Hade varit trevligt med en renodlad el-passat.
Dieseln är nog död, så färre dieselalternativ.
Sedan kan man ju alltid önska lite roligare och annorlunda lackfärger, 10 nyanser av silver blir ganska tråkigt, men tyvärr....

#15
2018-10-19 12:57

@vargen, du var ironisk? Annars lär du behöva flera vänder över ån...
Att göra el av exempelvis diesel (olja) för att sedan använda den i en elbil, här börjar vad du skrev bli rätt passande...
Inget fel på diesel om det är det effektivaste bränslet samtidigt som att utsläppen inte är värre än vid andra bränslen, att döma ut något bara för att man själv inte inser att det kan förbättras det är...inte smart.

#16
2018-10-19 13:28

Inget fan av Arteon. Fulaste detaljen är skärningen av huven. Att ha en karosskarv nästan vågrät ut mot sidan på bilen - hur tänkte de där? Linjen som går längs sidan och genom skärmkanten är dock rätt nice, men den skulle funka även på en bil med vanlig huv.

Kan man tro att det finns fördelar med den designen gällade fotgängarsäkerhet? Kan ju va en vettig anledning att använda den. Man blir faktiskt av med den hårda lodräta falsen som är överdelen av skärmarna.

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.