Bild
Nästa artikel

Renault visar ny Kadjar

Nyheter

Kadjar får en genomgående uppdatering med bland annat nya motoralternativ och komfortablare interiör.

När Renault introducerar nya Kadjar lägger de betoningen på design och komfort. Kadjar får en formgivning närmare övriga modeller, med den C-formade ljussignaturen, och en robustare stil med större överhäng fram och bak. Bilen erbjuds med två typer av 17- och 19-tumshjul samt i färgsättningarna "Oural Green", "Iron Blue" och "Highland Gray".

På insidan hittar vi en ny pekskärm och nya säten med längdjustering, dubbeltäthetsskum och bättre sidoförstärkning. Även ventilationen och innerpanelerna har omarbetats. 

Med en ny Kadjar följer även nya motoralternativ. Vill man ha bensindrivet finns fyra utföranden av TCe GPF-motorn med bensinpartikelfilter; 140 och 160 med manuell eller automat. Sett till diesel finns Blue dCi 115 och 150, båda som manuell där 115 senare lanseras med dubbelkopplingslåda. Nissan har likt tidigare bidragit med fyrhjulsdriften.

Diskutera: Vad tycker du om nya Renault Kadjar? 

Kommentarer

#1
2018-09-13 14:09

Oral green :)

Kunde vara en tandborste. Eller en svartsjuk flickvän. Eller en muntlig hedersstund med en vegatarian.

.

.

#2
2018-09-13 17:35

Jag reagerar främst på det löjliga däckvalet: 225/45 r19 på en SUV? Lika användningsvänligt som att sätta AT eller MT-däck på en Lotus.

#3
2018-09-13 18:14

Varför den fåniga plattan på rattens underdel?
Här är den ju helt obefogad, den hjälper absolut inte i och ursteg genom sin diminutiva existens.
Verkar vara en misslyckad design från någon "dagen efter"-formgivare.

#4
2018-09-13 18:27

Skarpare drag, men också mer plottrig tycker jag. För mycket detaljer. Ögat kanske vänjer sig, men jag tror på less is more. Men marknadsförarna säger väl "nytt muskulöst utseende", "mer dynamisk stil", "en kraftigare framtoning".... Det är sällan som "ansiktslyft" blir bra, finns otaliga exempel på det i bilhistorien. Och jag vill nog lägga till Kadjar till den listan.

#5
2018-09-13 19:08

Usch, redan vid 17 tum tycker jag det är sämre, däcken blir bredare och "hårdare" pga dimension. Dyrare, jag saknar inte min förra bil där sommardäcken var 17 tum. Trenden med allt större hjul är mest nackdelar. Buller är en faktor.

#6
2018-09-13 20:13

Saabnisse
Varför dessa ständigt fåniga kommentarer om rattar?

#7
2018-09-13 21:32

Han avskyr rattar som inte är runda? Jag tycker inte heller det är roligt med dessa "rattar", kan de inte lansera fyrkantiga rattar? (så det blir lite svårare att köra bilen).

#8
2018-09-14 19:15

Jag håller med Saabnisse. Redan i puberteten gillade jag schyssta rattar.

#9
2018-09-15 14:36

Min Peugeot 308 har en liknande ratt. Jag har absolut inga problem med det. Jag tycker det är bekvämt. Synd att Kadjar (fånigt namn) inte sälj här i Australien. Den verkar trevlig.

#10
2018-09-15 21:15

Det är inga problem med kantiga rattar så länge man inte tvingas snurra på dem snabbt!
De som råkat ut för det vet vad jag menar.
Om man ändå är tveksam kan man titta på ratten i en rallybil.

#11
2018-09-16 19:35

Saabnisse
Jag har haft ”avhuggen” ratt i flera billar och har snurrat mycket och en hel del och lite till. Så jag anser att du pratar strunt och generaliserar. Men jag kan förstå att den blir besvärlig om man har tummen mitt i handen?

#12
2018-09-17 22:00

Saabnisse, fast ratten i en Formel 1 bil är ju inte rund utan avfasad... Nu tror jag ingen kommer köra rally eller formel 1 med en Kadjar så det spelar ingen roll ändå. :)

#13
2018-09-18 08:56

Raphael, även i en Kadjar kan man tvingas att snurra på ratten och det behöver inte handla om rally, men ingen snurrar på ratten i en F1!

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.