Bild
Nästa artikel

Prislapp bestämd på Skoda Karoq

Nyheter

Så mycket kostar den nya kompaktsuven.

Från och med idag går det att köpa sig en Skoda Karoq. Ersättaren till Skoda Yeti presenterades i våras och nu är de svenska priserna satta.

Instegsmotorn, tvåhjulsdrivna bensinaren TSI 115 kostar 215.600 kronor. Sedan fortsätter det uppåt till dyraste versionen TDI 150 4x4 DSG Style. Senare kommer också Skoda lägga till fyrhjulsdrivna versioner av bensinaren TSI 150. Det dyker även upp en framhjulsdriven TDI 150 och en ny 190-hästars toppversion med dieselmotor.    

Utrustningsnivåerna heter Ambition och Style. Style kostar 17.000 kronor extra och innehåller LED-strålkastare, körlägesväljare, nyckellöst system, parkeringssensorer fram och bak, samt rattvärme.

Dragpaket med elektrisk utfällbar dragkrok, backkamera, elektrisk baklucka och takräcke kostar 10.990 kronor. Standard i Sverige är att alla sittplatser i baksätet går att justeras individuellt och även lyftas ur om det behövs.
 
Diskutera: Vad tycker du om Skoda Karoq?
 

Priser och motoralternativ Skoda Karoq

Bensin

  • TSI 115: 215.600 kr.
  • TSI 115 DSG: 230.600 kr.
  • TSI 150 Style: 257.600 kr.
  • TSI 150 DSG Style: 272.600 kr.

 
Diesel

  • TDI 115: 242.700 kr.
  • TDI 115 DSG: 257.700 kr.
  • TDI 150 4x4: 281.700 kr.
  • TDI 150 4x4 DSG: 296.700 kr.
  • TDI 150 4x4 Style: 298.700 kr.
  • TDI 150 4x4 DSG Style: 313.700 kr.

Kommentarer

#1
2017-09-15 14:26

Kommer troligen bli en lättsåld bil,jmf med Skoda Yeti är denna en hit.

#2
2017-09-15 16:37

Bara ~12kkr billigare än Kodiaq (tdi150 4x4 dsg style)... för dyr relativt storebror.

#3
2017-09-15 16:39

Dubbelpost.

#5
2017-09-15 19:40

Ännu en ful trött suv.

#6
2017-09-15 21:19

Tycker skodas inredning känns lite b

#7
2017-09-16 00:15

Är den större än octavia? Priset ligger i nivå med octavia..

#8
2017-09-16 07:51

Suv modell 1A

#9
2017-09-16 12:08

Skoda gör det mesta rätt nuförtiden, det är svårt att hitta mer genomtänkta bilar och till så bra pris. Den här står högst på nästa-bil-önskelistan.

#10
2017-09-16 17:30

En Ateca med Skoda design (eller tvärtom om man vill)
Samma bredd, 19mm längre, 12L mer bagageutrymme.

Det blir nog en fråga om vad man tycker är snyggast och vilken kombo av motorer/utrustning man vill ha.
Vikt runt 1300 kilo beroende på utrustning och val av drivlina.

#11
2017-09-16 20:26

Aha, Seat Ateca alltså. Jag får erkänna att Seat är ett märke som helt gått mig förbi. Det kanske inte är så tokigt nuförtiden? Hur är kvalitet och ljudnivå generellt? Jag är alltid lite skeptisk till det senare när det kommer till de mer prispressande märkena/modellerna.

#12
2017-09-16 21:50

Inte alls oäven.
Ett smartare alternativ än en Volvo och säkert också VW.

#13
2017-09-16 23:03

Seat Ateca är mer snyggare, underbart körglädje och billigare inköp än Skoda Karoq.
Det avgör ni smak.

#14
2017-09-17 11:26

Instämmer helt i att Ateca är snyggare! Tyvärr är baksätet inte skjutbart eller "lutbart" i den, det drar ned betyget litet. Karoq kommer säkert också att ha ett bättre andrahandsvärde i Sverige, bara för att det är en Skoda. Även om båda tillverkas i samma fabriki Tjeckien.

Nu kör VW en kampanj på Tiguan med TSI 150 hk (4wd som alltid på Tiguan), och både Ateca och Karoq ligger litet högt i pris i förhållande till det.

#15
2017-09-17 21:00

Storsäljare!!!(Om bara Skoda hinner med att bygga)

#16
2017-09-17 21:48

Karoq kommer sälja men jag tycker Ateca är något snyggare. Själv skulle jag kunna tänka mig den mindre Arona. En annan luring är T-Roc som kan bli en hit.

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.