Bild
Nästa artikel

Polestar öppnar showroom i Sverige

Nyheter

I mitten av 2019 öppnar ett så kallat Space, där kunderna får chans till närkontakt med det nybildade prestandamärkets elektrifierade fordon.

Polestar har som bekant blivit ett eget märke under Volvo med inriktning på kraftfulla bilar som ska drivas helt eller delvis på el. Första bilen, Polestar 1, är en laddhybrid som presenterades i mitten av oktober.

Enligt Volvo registrerade en kund i minuten sitt intresse för att äga en Polestar 1 under lanseringsdagen. Detta var mer intresseanmälningar än vad man hade beräknat att producera inledningsvis. Utifrån beställningarnas ursprung har biltillverkaren nu bestämt var i världen som man ska etablera så kallade Polestar Spaces, eller showrooms, där potentiella kunder fysiskt kan klämma och känna på bilarna.

Eftersom intresset har varit högt från svenskt håll kommer ett Polestar Space hamna i Sverige. Det ska öppna halvvägs in på 2019 och får då sällskap av andra showrooms i Kina, USA, Tyskland, Norge och Nederländerna.

Diskutera: Tror du att Polestars bilar kan bli en säljsuccé?
 

Kommentarer

#1
2017-12-14 15:47

Vet ej, men jag tycker att Volvo borde göra en coupé på S90 också. Riktigt snygg den där! Eller kanske en shooting brake som i designstudierna på S/V90-modellen?

#3
2017-12-14 16:16

Helt klart kommer Polestar att bli en succe.

#4
2017-12-14 16:20

Så kom då P1800 tillbaka. Cirkeln är sluten. Den måste väl komma i en SUV-modell också?!

#5
2017-12-14 17:19

Grovt tillyxad.
Se bara på det bakre sidofönstret. Den undre delen av fronten (måste ses framifrån) må vara ren i linjerna men helt utan finess. Kantigt som en bärplansbåt. Volvo har tidigare haft onödigt veckade och tillknycklade bakdelar, men rena linjer måste inte vara formlöst platta.
Interiören har en viss elegans, men ingen sportighet och en ful Volvo-ratt.
Det här hade de kunnat fått till betydligt bättre, med bättre avvägda och balanserade linjer.

Det här är raka motsatsen till gamla P1800 S, som är en av de snyggaste sportbilar som byggts. Den var snygg såväl ut- som invändigt, men var allt annat än en sportbil när det kom till vägegenskaperna. Här är det tvärtom.

#6
2017-12-14 19:58

Fortfarande mycket märklig strategi att bryta sig loss från Volvos namn men använda Volvos design.

#7
2017-12-14 20:18

Var någonstans registrerade en kund i minuten sitt intresse?
I Kina?

#8
2017-12-14 22:26

Kineserna har nog insett att kärnvärdena i Volvo PV är svår att tvätta bort, dvs hög förbrukning, präktighet och ett wannabe "att vara premium". Luktar copy paste Tesla Motor. 1500 st beställningar vid premiärvisningen skulle kunna vara sann men sen ska ju försäljningen fortsätta i fortfarighet.

#9
2017-12-16 22:46

Volvo värde dalar? Strategin känns aningen märklig, men vad vet jag om framtiden...

#10
2017-12-17 16:36

Den ser så väldigt liten ut den där Volvon, och kort

#11
2017-12-18 01:22

Sååå om endast 19 månader... Snacka om nyhet, eller rättare sagt snarthet.

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.