Bild
Nästa artikel

Phantom med rymdsten från Pajala

Nyheter

Rolls-Royce visar upp stjärnskottet Phantom Tranquility som bara görs i 25 exemplar.

I volymkontrollen på varje Phantom Tranquillity har Rolls-Royce byggt in en autentisk meteorit. Det är bitar av de så kallade Muonionalustameteoriterna, en samling järnmeteoriter som slog ner i Norrbottens län, varav den första upptäcktes 1906 i orten Muonionalusta i Pajala kommun. Passande nog så är det samma år som Rolls-Royce grundades. Ingraverat i volymkontrollen är koordinaterna för fyndplatsen av meteoriten.
 

Andra exklusiva detaljer i interiören är ett segment på instrumentbrädan som efterliknar paneler på brittiska rymdraketen Skylark. Materialen som använts är rostfritt stål, aluminium och 24 karats guldplätering.

Färgschemat är taget från månens möka och ljusa sidor med glans och metalliceffekt och detaljer i gult guld. Detta är en hyllning till NASA:s rymdfarkost Voyager som lämnade jorden med två grammofonskivor i guld innehållandes ljud och bilder från livet på jorden.
 

Taket kan belysas med en stjärnhimmel. Det kommer bara att säljas 25 bilar av Phantom Tranquility, med normal eller förlängd hjulbas. 

Diskutera: Vad tycker du om Rolls-Royce Phantom Tranquility?

Kommentarer

#1
2019-03-06 11:40

Bara 25 ex, bäst att lägga en beställning direkt alltså. Hur har man råd att vara utan en volymkontroll med Widmanstättenmönster?

#2
2019-03-06 12:50

Nästan hur coolt som helst :)

.

#3
2019-03-06 14:54

Kunde inte någon lyxbil använda Porfyr som dekoration?

#4
2019-03-06 20:40

Precis vad jag behöver! Jag tror jag beställer två ifall den ena skulle gå sönder...
Niklas: Porfyr som inläggning låter verkligen som en lysande idé! I synnerhet om det handlar om en skandinavisk bil. Sälj in idén till Polestar eller Koenigsegg!

#5
2019-03-06 21:23

Kungligt !

#6
2019-03-06 21:29

Så ooootroligt larvigt! Vad har detta med biljournalistik att göra?!
Tala hellre om hur man sätter på ett takbox eller dragkrok på detta åk! Eller åbäke! ;-)

#7
2019-03-06 21:29

Så ooootroligt larvigt! Vad har detta med biljournalistik att göra?!
Tala hellre om hur man sätter på ett takbox eller dragkrok på detta åk! Eller åbäke! ;-)

#8
2019-03-06 21:29

Så ooootroligt larvigt! Vad har detta med biljournalistik att göra?!
Tala hellre om hur man sätter på ett takbox eller dragkrok på detta åk! Eller åbäke! ;-)

#9
2019-03-07 13:54

"Porfyr som inläggning låter verkligen som en lysande idé! I synnerhet om det handlar om en skandinavisk bil. Sälj in idén till Polestar eller Koenigsegg!"

Ja verkligen, lite exklusivare än Volvos kristall som inte är såå originellt.
Jag fick iden från Opel Vectra som 2002-2005 fanns med en dekorationspanel i "imiterad" Porfyr och det var verkligen mycket elegant och originellt.
https://www.autowp.ru/opel/vectra/c/2002-05/pictures/411893/

#10
2019-03-08 09:33

Om bara 25 personer kan köpa denna så kanske det en av dem är Liberalernas E****a C Lö******l som lurat till sig pengar från oss skattebetalare. Ärligt talat förstår inte denna sortens artiklar, men baken är ju olika.

#11
2019-03-08 16:43

Eric, passande nog så var det från månens "möka" sida - om baken är olika...

#12
2019-03-10 16:46

Inte något för mig.
"The Modest man drives a Bentley"

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.