Bild
Nästa artikel

Patentbilder på BMW X7

Nyheter

Via nya patentbilder på BMW X7 får vi en uppfattning om hur den nya, stora suven ser ut.

Det är våra brasilianska kollegor på motor1.com som fått tag på bilderna via ett av landets nationella institut och dessa visar en bil som på många sätt påminner om det X7-koncept vi såg förra året. Jämför bilderna ovan med de nedan på konceptet X7 iPerformance. 

Det tydligaste inslaget är den stora, dubbla grillen. X7 har överlag en något annorlunda design än X5 just för att separera de två syskonen. Bilen kommer mäta strax över 5 meter lång och med en vikt kring 2300 kilo.

Produktionen har redan dragit igång i Spartanburg. Fler detaljer får vi vid premiären om några månader, men det ser ut som X7 kommer dela många motorer med X5 och kunna levereras med sju säten, alternativt sex med mittensätet på andra raden borta för lättare tillgång till den bakre raden. 

Diskutera: Tror du att det finns något intresse för BMW X7 på den svenska marknaden? 

Kommentarer

#1
2018-08-03 09:58

Dessvärre har nog våra politiker förstört alla möjligheter för oss att köpa dylikt här. Men att resten av världens befolkning obekymrat använder eventuellt inbesparade droppar istället, och har tillgång till allt de önskar, det verkar inte ha någon som helst verklighetsförankring i landet PK.

.

#2
2018-08-03 10:09

Intresset är nog svalt. De som har ekonomi för en X7 har oftast inte 5 barn och behöver således inte 7 sittplatser. En bil med 7 sittplatser kommer dessutom alltid vara lite av en soccer mom kärra, men en X7 för miljonen lär knappast användas för att skjutsa andras ungar i.

#3
2018-08-03 11:20

Oklart vad klarsynt menar? Sverige har låga skatter på bilar jmf många europeiska länder. Även med den senaste versionen av fordonsskatt så är fordonsskatten försumbar jmf med vad denna kommer kosta i inköpspris.
Bränsleskatter ungefär lika i hela Europa. Men visst, i många oljeproducerande länder behöver man inte ta med bränsleförbrukningen i sin ekonomikalkyl.

#4
2018-08-03 11:31

I mitt tycke snygg snett bakifrån. Vad är ett patent värt för designen??
Är det inte mest ett reklamtrick?
Vikten talar om att den är gammal innan den kommer ut.
Den blir säkert sällsynt utom i Saudi Arabien och några länder till.

#5
2018-08-03 11:45

Vindrutan hela upp till panoramatak. Måste ha skottsäker för att bygga BMW därför kostar bilen någon 1 miljon kronor.

#6
2018-08-03 12:50

BMW X7:an ser på något vis oproportionerlig ut på samma vis som Audi Q7 men helt klart är ändå Lexus RX L och RX fulast av alla.

#7
2018-08-03 15:36

Ett alternativ till Q7 för den som föredrar BMW.
Utan djupare forskning uppfattar jag att Audi säljer lättare än BMW men nog kan även den här godsaken hitta köpare även i Sverige.

#8
2018-08-03 16:26

Har man råd att köpa denna är jag säker på att man inte bekymrar sig över svenska skatter...
I övrigt verkar det vara en jättekoloss

#9
2018-08-03 16:34

Nu är det så Axa att, just de som har råd är de som bekymrar sig mest om skatter.
I övrigt är bilen på storlek med senaste Saab 9-5, utom på höjden.

#10
2018-08-03 17:38

"The ultimate driving machine". Nä, det stämmer väl inte på den här BMW:n heller. Snacka om att urvattna ett en gång i tiden väldigt fint varumärke...

#11
2018-08-03 19:22

Det är lugnt Klarsynt/Antifeministen - det finns fortfarande billiga Dacia Duster den dag du vill göra sprätt på sparpengarna...:) UTAN allt elektroniskt bling-bling som säkert denna bil är belamrad med..:)

#12
2018-08-03 20:30
#13
2018-08-03 22:52

Men herregud. För han som köper x7 spelar väl skatten ingen roll.

#14
2018-08-03 23:33

Bond, förutom då att denna bil väger ca 700 kg mer än en Saab 9-5. Sjukt att ta fram dessa nya modeller, gigantiska och inte särskilt miljövänliga. Groteskt fula är de också.

#15
2018-08-03 23:34

Bond, förutom då att denna bil väger ca 700 kg mer än en Saab 9-5. Sjukt att ta fram dessa nya modeller, gigantiska och inte särskilt miljövänliga. Groteskt fula är de också.

#16
2018-08-04 08:49

@Styggavargen

Den dagen våra politiker börjar begränsa all konsumtion, då skall jag tro på dem. Om kylskåp, mobilskal, tvättmaskiner, fotborstar, make-up, borrmaskiner med mera belastas med miljöskatter och bonus-malus, då skall jag friskt sniffa i morgonluften.

Men som det nu är så är den enda egentliga vara som beläggs med straffskatter just bilar. Detta förstås för att det är ett populistiskt tillåtet och enkelt sätt att dra in mer av våra skattemedel till statens alltid lika törstiga kista. Låt mig se bonus-malus på t ex hudvårdsprodukter och annan konsumtion.

Ty Sverige har helt sonika bortlokaliserat all sin produktion till Kina med flera länder. Och så påstår politikerna att vi når miljömålen. Eller hur? Alla våra utsläpp från all vår konsumtion sker ju i andra länder. Men utsläppen är globala så skiten kommer tillbaka med vinden. Fast då räknas den inte.

Det är så många nollsummespel i det här att det hela har fler hål än ett durkslag. Det inte vi konsumerar eller släpper ut här det konsumeras eller släpps ut någon annanstans (och kommer tillbaka). Sätt lite bonus-malus på något annat än bilar, vet jag.

.

#17
2018-08-04 10:28

Bond
Ja, men senaste 95 är ju ganska lång och bygger man på höjden...en koloss

#18
2018-08-04 13:33

Med denna har man tydligen gått tillbaka till att konstruera bilen med ritbord och linjaler.

#19
2018-08-05 10:57

Bävern!

#20
2018-08-05 20:29

Även om jag vore VD med löjligt hög lön och oförtjänt bonus så skulle jag aldrig investera i en sån koloss. Totalt otidsenlig. Vem är den tänkt för?

#21
2018-08-06 09:27

En tanke 107Carlsson kan ju vara att den är till för kunderna. De efterfrågar sådana här fordon och biltillverkarna svarar.

Så fungerar en marknad.

MVH AL

#22
2018-08-06 09:33

"Även om jag vore VD med löjligt hög lön och oförtjänt bonus så skulle jag aldrig investera i en sån koloss. Totalt otidsenlig. Vem är den tänkt för?"

Den är väl i huvudsak tänkt för den amerikanska marknaden och inte för Sverige.

#23
2018-08-09 18:30

Ojojoj, en sådan skulle jag vilja ha, och köra runt på dåliga vägar

#24
2018-09-12 17:58

Stora klumpeduns ...., kommer att bli billig att köpa i framtiden och skitdyr att serva !

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.